Skip to main content
Beantwoord

Kan geen abonnementen koppelen aan Mijn Odido account

Eerder kon de helpdesk aan de telefoon me niet helpen, verwees me door naar de winkel waar ze weer terug verwezen. Ik wil de Odido abonnementen van mijn schoonvader beheren (mobiel en Internet thuis + vast bellen), maar ik kan geen abonnementen koppelen, ook niet terwijl er op mijn dasboard een abonnement klaar staat om te koppelen (geeft foutmelding: "Er gaat iets niet goed"). Als ik via de app inlog en een abonnement probeer te koppelen worden alle gegevens en het adres wel herkend, maar krijg ik als foutmelding: "Het is niet mogelijk dit abonnement te koppelen omdat het al gekoppeld is aan een andere gebruiker."  Ik vermoed dat er meerdere mailadressen gekoppeld staan aan het adres van mijn schoonvader omdat ik van de helpdesk het advies had gekregen gewoon een nieuw account aan te maken. En anders is het mogelijk nog een Tele2 account (hij is onlangs overgezet)?

NB: Mijn schoonvader kan dit zelf allemaal niet oplossen, is al 83 en een digibeet. Hij woont niet in de buurt, dus ik heb geen toegang tot zijn mobiel, maar wel tot zijn mailadres en ik weet verder wel alle gegevens die nodig kunnen zijn.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@reinierrr, lief dat je dit voor je schoonvader regelt zeg! Ik wil dit heel graag nagaan. Abonnementen koppelen lukt alleen wanneer alle gegevens van beide abonnementen 100% overeenkomen. Is dit het geval en het koppelen lukt niet, heeft het mogelijk te maken met een oude koppeling die moet worden verwijderd. Zou je de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van je vader in je profiel kunnen zetten? Geef in het vak '’Info voor moderator'’ aan dat dit om het contract van je schoonvader gaat, en niet die van jou. Mega bedankt!

Bekijk origineel

14 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1527 reacties
  • 28 juni 2025

Ik denk dat koppelen met je eigen account een probleem is omdat het om een ander adres gaat. 

Maar je kunt toch gewoon wel inloggen via internet met je schoonvaders gegevens? Wat betreft authenticatie... dat hoeft niet perse via telefoon/sms te gaan. Je kunt ook eenmalig een Authenticator app instellen en dan kun je voortaan daarmee inloggen (bv die van Microsoft).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 juni 2025

Bedankt voor je reactie. Ik kan wel inloggen, maar een account waar geen abonnement aan te koppelen is natuurlijk waardeloos. Ik gebruik voor inloggen ook gewoon de gegevens van mijn schoonvader en kan vervolgens ook met een authenticator inloggen, maar vervolgens is het een leeg account en lukt het niet om zijn abonnementen te koppelen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1527 reacties
  • 28 juni 2025

Ok. Het was mij niet duidelijk dat je ook daadwerkelijk inlogt in de Mijn Odido van je schoonvader.

Dan moet een moderator kijken waarom dit niet gekoppeld kan worden. En waar het abonnement dan wel aan gekoppeld is en het e.v. daar ontkoppelen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • Antwoord
  • 29 juni 2025

Hi ​@reinierrr, lief dat je dit voor je schoonvader regelt zeg! Ik wil dit heel graag nagaan. Abonnementen koppelen lukt alleen wanneer alle gegevens van beide abonnementen 100% overeenkomen. Is dit het geval en het koppelen lukt niet, heeft het mogelijk te maken met een oude koppeling die moet worden verwijderd. Zou je de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van je vader in je profiel kunnen zetten? Geef in het vak '’Info voor moderator'’ aan dat dit om het contract van je schoonvader gaat, en niet die van jou. Mega bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 juni 2025

Hartelijk dank, Cheyenne, ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn profie(info voor moderator). Ik vermoed dat het om een oude koppeling gaat die verwijderd moet worden, maar niet zeker. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Super bedankt ​@reinierrr, alles klopt als een bus. Inderdaad, er stond nog een oude koppeling met een oud Internet abonnement. Ik heb deze verwijderd, dit kan ongeveer een uur duren. Kan je de koppeling dadelijk opnieuw proberen? Ik ben benieuwd!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 juni 2025

Superbedankt, ik ga het straks direct checken en laat het hier weten. Als het werkt ben ik echt heel blij, want dan kan ik eindelijk echt goed mijn schoonvaders account beheren, hij is nu al sinds april, toen hij bericht kreeg van de overstap van Tele2 naar Odido, van slag en begrijpt alle veranderingen (naam provider, abonnement, modem etc) niet en zijn 2e vaste telefoon boven werkt niet meer met de nieuwe KPN verbinding (ga ik vervangen door een dect) en nu ook zijn voicemail niet meer, die hoop ik via zijn account te kunnen aanzetten. Als ik op zijn vaste telefoon 1233 bel werkt dat niet en als ik hem bel op dat nummer wordt de lijn na 8x overgaan ook in 1x afgekapt, dus ik neem aan dat er nog iets geactiveerd moet worden?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 juni 2025

Helaas, het lukt nog niet. Ik moest met genoemd mailadres het Mijn Odido account opnieuw aanmaken, dat ging goed en er staat op het dashboard een bericht dat er een abonnement klaar staat, so far so good. Maar als ik die vervolgens wil toevoegen, krijg ik weer een foutmelding, wel een andere: "Je kan op dit moment niet toevoegen, probeer het later nog eens." Wat nu? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 juni 2025

Als ik kies voor Abonnement koppelen, krijg ik als resultaat: "Het is niet mogelijk dit abonnement te koppelen omdat het al gekoppeld is aan een andere gebruiker." Misschien is dat een van mijn eigen mailadressen die ik eerder heb geprobeerd, ik zal ze vermelden in mijn profiel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 30 juni 2025

Hey ​@reinierrr, ik ben meteen voor je gaan kijken maar het abonnement staat al gekoppeld aan hetzelfde e-mailadres wat je voor de community gebruikt, het e-mailadres van je schoonvader (laatste in je profiel). Ik denk dat het daar misgaat. Je kan op “wachtwoord vergeten” drukken zodat je een e-mail ontvangt om die te wijzigen zodat je weer kunt inloggen! Laat je mij weten of dit gelukt is? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 1 juli 2025

Sorry, ik begrijp genoemde oplossing niet goed. ik kan met beide mailadressen nl gewoon inloggen (die beginnend met letter a en die met letter r), maar aan beide kan ik geen abonnement koppelen. Bij de eerste (van mijn schoonvader, met de letter a) staat wel een abonnement klaar op het dashboard, maar toevoegen abonnement lukt ook zo niet.

Kan het account met mijn mailadres beginnend met 'r' niet worden verwijderd, misschien lost dat het op? Zelf kan ik dat nergens doen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 2 juli 2025

Ik heb het abonnement voor je ontkoppeld ​@reinierrr, kan je over 15 minuten opnieuw proberen te koppelen? Hopelijk pakt hij hem nu wel! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 juli 2025

Beste Tommie, bedankt, heel fijn, na een aanral weken eindelijk een stap verder: het toevoegen van her internet thuis + vast bellen abonnement is gelukt, alleen kan ik nog niets, want de bestelling staat nog vermeld als 'in oplevering', maar ik vraag me af waar nog op gewacht wordt. De Guidion monteur had wel op zijn werkbon gezet dat de (2e) vaste telefoon boven niet meer werkt nadat de KPN monteur was geweest en de Guidion monteur niers mocht doen met de ISRA. 'Doorzetten naar backoffice' heeft hij op de werkbon gezet. Het klopt dat de bedrade lijn naar biven was verwijderd, maar ik ga de hele oude vaste telefoon boven door een 2e DECT telefoon vervangen voor mijn schoonvader, dus er is geen actie meer nodig.

Maar wat nog niet werkt:

1. de voicemail

Ik ging er vanuit dat die nog moet worden geactiveerd of zo in Mijn Odido, maar daar zie ik dus nog steeds niets over staan, mogelijk omdat de bestelling nog niet is afgerond? Via 1233 op zijn vaste telefoon valt er iig niets in te stellen en de telefoon schakelt na lang overgaan niet op de voicemail maar de verbinding valt direct weg.

Hoe krijg ik de voicemail aan de praat?

2. het toevoegen van mijn schoonvaders mobiele Odido abonnement.

Die staat ook al netjes klaar op het dashboard, maar als ik zeg toevoegen volgt weer een weinig zeggende foutmelding (ik word een beetje moedeloos...): "Er gaat iets niet goed".

Wat is er nodig om ook zijn mobieke abonnement in de app/in Mijn Odido te krijgen? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 3 juli 2025

Hey ​@reinierrr, goed dat je dit aangeeft.

Ik heb het mobiele abonnement zelf nu voor je gekoppeld, deze is nu te zien in Mijn Odido. Ook heb ik de aanvraag handmatig op "gereerd” gezet, nu is Voip ook actief en de voicemail zou moeten werken! Kan je mij een terugkoppeling geven of alles nu goed is? Alvast bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen