Skip to main content
Beantwoord

4g voor thuis valt weg en router pakt het zelf niet op


Beste allen, 

ik verhuur op de veluwe een chalet aan gasten. Maar aangezien er geen kabel naar de kavel ligt is er enkel een 4g verbinding mogelijk. Daarvoor een 4g voor thuis abonnement afgesloten en die sim in een TP-Link MR200 geplaatst. Echter valt elke nacht de verbinding weg maar pakt de router dit niet meer opnieuw op. Nu weet ik dat elke 24 uur de verbinding verbroken word met het netwerk maar ook weer opgezet door Odido. Nu is dat prima als je hem elke ochtend aan en uit zou moeten zetten, maar nu begint dit verhaal ook regelmatig overdag plaats te vinden. Iemand de tips en tricks zodat mijn gasten dat ding niet meerdere keren per dag aan en uit moet zetten? Want soms werkt het ook pas weer als ze het na 3x aan en uitzetten.

Iemand tips en tricks? en eventuele instelling te controleren?

Beste antwoord door Jellesbode

Ik heb met mijn Huawei router in het menu  de mogelijk om op een bepaalde tijd opnieuw op te starten.

Kijk eens via de TP-link app of daar iets verkeerd staat in het menu

Bekijk origineel

4 reacties

FraCo
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 1 mei 2024

Ik heb een simpele tijdschakelaar tussen de netvoeding en de router geplaatst die elke nacht op een vast moment voor 5 minuten de stroom eraf haalt waarna de router daarna weer netjes zichzelf opstart. Al vele jaren probleemloos. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 mei 2024
FraCo schreef:

Ik heb een simpele tijdschakelaar tussen de netvoeding en de router geplaatst die elke nacht op een vast moment voor 5 minuten de stroom eraf haalt waarna de router daarna weer netjes zichzelf opstart. Al vele jaren probleemloos. 

Ja dat is een oplossing als het niet ook nogmaals overdag op andere tijden kan gebeuren. En zeker ook dat hij niet altijd het weer oppakt en dan nogmaals aan en uit moet.

 


  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • Antwoord
  • 1 mei 2024

Ik heb met mijn Huawei router in het menu  de mogelijk om op een bepaalde tijd opnieuw op te starten.

Kijk eens via de TP-link app of daar iets verkeerd staat in het menu


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 233 reacties
  • 1 mei 2024

@huismangerwin 

Zet er een tijdklok tussen. Zo reset je ook elke nacht je router. De verbinding wordt altijd na 24 uur vanaf het moment dat deze aangezet wordt vanuit de mast gereset. Dit ga je voorkomen door zelf de router met een tijdklok uit en weer aan te zetten. Is hier vanaf het begin één groot succes. Overdag nooit een verbinding die zich reset vanuit de mast gehad.

Blijf je er last van hebben zou dit toch moeten zoeken in de tp router. Kan je als er geen verbinding is wel connecten met de router? Is het de wifi die wegvalt of is het echt de dataverbinding?

Succes.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen