Hallo, wij hebben 3 weken last van stil staan beeld en valt af en toe weg . op de dag gaat het meestal wel. s avonds tussen 18.30 en 22.00 is het het ergst. hebben 4G 150MBIT en een router huawei b816s voor internet.we hebben hem al al ruim 2 jaar. sinds 1.5 jaar kijken we tv via internet en nooit problemen gehad maar sinds 3 weken wel. de avant 5G heeft een vaste verbinding met de router. kabel vervangen, router verplaatst in huis, alles gereset maar niets helpt. wij wonen in het buiten gebiedt van achterveld en wonen 2.5 km van de zendmast . speedtest gedaan 26 mb .T mobiel gebeld maar konden niets doen voor doen . ligt aan het tv kastje de Avant. heb ik ook al weg gehad nieuwste software er in heeft een dag bij een ander gedraaid die glasvezel heeft en geen problemen . wie heeft de oplossing voor ons ? vrg gerard
TV hapert met 4G voor thuis verbinding
Beste antwoord door eric
Hoi Gerard,
Het maakt nogal verschil of je 150Gb of 500Gb bundel hebt. Het eerste product is het standaard 4G voor thuis en kent een maximum van 30 Mbit download. De tweede bundel hoort bij 4G voor thuis Snel. Dat kan tot 100 Mbit.
Om aan die hogere snelheden te komen plaatst een monteur ook ene buitenantenne. Dat T-mobile aangeeft dat dit niet nodig is klopt, voor het normale 4G voor thuis voldoet het modem met ingebouwde antenne zoals jij nu hebt met een standaard max snelheid van 30 Mbit down en 5 Mbit up.
Zeker bij een mobiele verbinding geldt dat de bandbreedte in de lucht vanaf de zender gedeeld worden door alle aanwezige gebruikers. Zo kun je dus inderdaad uitkomen op die gemiddeld 21.
Dan nu naar de TV. je geeft aan “de tv heeft 18 mbps nodig zeggen ze”. Ik weet niet welke TV provider jij hebt, maar 18 Mbps is heel veel ! T-mobile zelf gebruikt over DSL en glasvezel 8 Mbit. Dus waarschijnlijk hebben we hier de issue te pakken. Je tv product is niet bedoeld om over een mobiele verbinding te gebruiken. Zijn er wellicht mogelijkheden in dat tv kastje om i.p.v. Full HD iets terug te schakelen naar b.v. een SD kwaliteit?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.