Skip to main content
Beantwoord

Thuis veilig online onverwacht netwerkverkeer melding dreiging

• is een Master Poster
  • 23 reacties

Mijn thuis veilig online geeft voor de tweede dag op rij een melding over een dreiging vanaf mijn mobiele telefoon.

Hier in staat weinig informatie behalve: Protocol: TCP.

Geen IT achtergrond hebbende het opgezocht en dan kom ik uit portforwarding?

Enige tijd terug is mijn laptop overgenomen, deze heb ik vanaf deze tijd niet meer gebruikt en is ook niet aangesloten op de nieuwe router 

Nu ben ik in paniek dat ze wellicht via het oude netwerk destijds mijn telefoon zijn binnengedrongen.

AVG anti virus vindt niets.

Beste antwoord door Pieter_B

Mocht je een Andoid telefoon hebben, controleer dan eens de ‘Running services’ op dit toestel.

Ga dan eens opzoek naar iets wat je onbekend of raar voorkomt, maar bij twijfel eventueel eens in google opzoeken wat het is.

https://youtu.be/gJ4izAvxrB0?si=Znp7Z5c5Pl1-5qdp

Bekijk origineel

8 reacties

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • Antwoord
  • 28 juni 2025

Mocht je een Andoid telefoon hebben, controleer dan eens de ‘Running services’ op dit toestel.

Ga dan eens opzoek naar iets wat je onbekend of raar voorkomt, maar bij twijfel eventueel eens in google opzoeken wat het is.

https://youtu.be/gJ4izAvxrB0?si=Znp7Z5c5Pl1-5qdp

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 28 juni 2025

@Pieter_B 

Bedankt voor je snelle reactie.

Even gekeken en heb het gevonden, ga het de komende tijd even in de gaten houden.

Enig idee wat TCP protocol betekent in de Thuis Veilig Online app?

Dank.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • 28 juni 2025

TCP is een manier om data op de juiste manier te verzenden of te ontvangen, hierop is min of meer het hele WWW gebouwd met websites.

https://youtu.be/uwoD5YsGACg?si=KLx-GbuyHAQ1gOOR

Monitor i.i.g. je telefoon een tijdje of je weer een melding krijgt, want de melding aan zich geeft amper tot geen inzicht in waar vandaan dit komt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1529 reacties
  • 28 juni 2025

TVO zou toch op zijn minst het MAC adres van het apparaat moeten kunnen geven. Waarom heb je anders TVO?

Maar goed... ik heb het altijd al een raar systeem gevonden.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • 28 juni 2025

I.d.d. ​@rvk01 , zo zat ik ook naar dat screenshot te kijken. Daar kun je eigenlijk helemaal niets mee, alleen dat het TCP data is … maar ja, dat is zo’n beetje 99% van het WWW.

Maak hier gebruik van Quad9 en Cloudflares 1.1.1.1 DNS, zou mij niet verbazen dat Odido onder de motorkap eenzelfde systematiek heeft draaien.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 28 juni 2025

Wederom dezelfde melding.

Running services bekeken en niets geks te zien.

Enkele minuten in de tijdspan van melding tot aangegeven tijd alleen Facebook gezeten.

Voor de rest stond Outlook ook bovenaan in de gecachte services, deze had ik niet gebruikt.

Hopelijk een foutieve melding dat er ergens gewoon iets niet goed gaat en niets ernstigers aan de hand is.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • 29 juni 2025

Krijg een beetje het gevoel dat het een z.g.n. ‘False Positive’ melding is, ook als er nog steeds geen echte wie wat waar info bij staat.

Heb je je telefoon al eens een restart gegeven en teven, doe eens een ‘Google Play Protect’ of die iets opmerkt.

Heb dat thuis veilig online niet, maar weet niet of je iets aan instellingen kan doen. Dus is het voor mij ook een beetje een ‘magic black box’, zonder een klip en klaar uitgeschreven ruleset zoals bij een firewall.

Nog een kleine toevoeging, kijk hier voor info vanuit Google Remove malware or unsafe software

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 29 juni 2025

@Pieter_B bedankt voor je reacties en hulp.

Google Play Protect geeft aan dat alles goed is, enige melding die Play Protect aangeeft is dat Overal Veilig Online volledige rechten heeft.

Tevens maak ik gebruik van geavanceerde beveiliging van Google, deze samen met de Android 16 versie met Advanced Protection.

In combinatie met Thuis Veilig Online en Overal veilig online waar ik voorheen AVG geïnstalleerd had.

Running services bijgehouden en niets vreemd opgemerkt.

Even nagevraagd of iemand inhoudelijk mee zou kunnen kijken wat de meldingen kunnen zijn, mocht ik hier feedback over krijgen zal ik je ook op de hoogte stellen.

Als niet ITer moet ik zeggen dat het een fascinerende wereld is, er komt meer bij kijken dan iemand op het blote oog zal verwachten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen