Skip to main content

Fritzbox 5590 XGS-PON geen verbinding via glasvezel

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds enkele dagen loop ik vast met de aansluiting van mijn FRITZ!Box Fiber 5950 XGS-PON. Ik krijg geen verbinding wanneer ik de glasvezelkabel (SC/APC -> SC/UPC) aansluit.

Ik heb geprobeerd om de modem-ID te laten wijzigen, maar dit heeft helaas geen effect gehad. Ook heb ik geprobeerd de modem-ID van Huawei te klonen, maar dit heeft ook niet geholpen. Daarnaast heb ik op de Odido Community naar diverse oplossingen gezocht en uitgevoerd. Als laatst heb ik geprobeerd VLAN300 in te stellen, maar ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Op dit moment maak ik gebruik van de oude setup met de Huawei ONT en de WAN-internetverbinding op de FRITZ!Box, en dit werkt prima voor mijn internetdiensten. Echter, is het jammer dat ik de gereserveerde 2.5GB WAN niet met mijn pc kan verbinden, aangezien ik onlangs een 2 Gbit/s glasvezelverbinding heb laten aansluiten. Ik zou graag de volledige snelheid willen benutten.

Uitgelichte reactie

7 april 2025

Hallo ​@AMD28 

Je hoort het modem ID van de Fritzbox door te geven aan Odido zodat ze hem voor je kunnen registreren, zet het modem ID in je community profiel bij info voor de moderators en vul ook de overige privé velden in.

De Zyxel-T56 heeft ook een 2.5G WAN en LAN.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21616 reacties
  • 7 april 2025

Hallo ​@AMD28 

Je hoort het modem ID van de Fritzbox door te geven aan Odido zodat ze hem voor je kunnen registreren, zet het modem ID in je community profiel bij info voor de moderators en vul ook de overige privé velden in.

De Zyxel-T56 heeft ook een 2.5G WAN en LAN.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 april 2025

Hallo ​@Waqqas,

Ik heb het modem-ID van de Fritzbox al eerder doorgegeven en heeft helaas niet gewerkt om verbinding tot stand te brengen, daarom ben ik nu weer teruggeschakeld naar de Odido ONT.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21616 reacties
  • 7 april 2025

@AMD28 

Als het Fritzbox modem id wordt geregistreerd dan werkt de Huawei niet meer. Je moet de Huawei dan weer laten registreren, mogelijk is het modem id van je Fritzbox niet juist geregistreerd.

Heb je verder wel de juiste patchkabel en een XGSPON SFP module?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 april 2025

@Waqqas 

Heb de XGS-Pon versie met de SFF module, en de juiste patchkabel uiteraard van groen naar blauw (SC/APC -> SC/UPC

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen