Sinds enkele dagen loop ik vast met de aansluiting van mijn FRITZ!Box Fiber 5950 XGS-PON. Ik krijg geen verbinding wanneer ik de glasvezelkabel (SC/APC -> SC/UPC) aansluit.
Ik heb geprobeerd om de modem-ID te laten wijzigen, maar dit heeft helaas geen effect gehad. Ook heb ik geprobeerd de modem-ID van Huawei te klonen, maar dit heeft ook niet geholpen. Daarnaast heb ik op de Odido Community naar diverse oplossingen gezocht en uitgevoerd. Als laatst heb ik geprobeerd VLAN300 in te stellen, maar ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Op dit moment maak ik gebruik van de oude setup met de Huawei ONT en de WAN-internetverbinding op de FRITZ!Box, en dit werkt prima voor mijn internetdiensten. Echter, is het jammer dat ik de gereserveerde 2.5GB WAN niet met mijn pc kan verbinden, aangezien ik onlangs een 2 Gbit/s glasvezelverbinding heb laten aansluiten. Ik zou graag de volledige snelheid willen benutten.
Fritzbox 5590 XGS-PON geen verbinding via glasvezel
Uitgelichte reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.