Skip to main content
Beantwoord

Ouderlijk toezicht werkt niet op bepaalde gameserver(s)

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo mensen,

(Ik ben nieuw hier en misschien is dit probleem al eens eerder gemeld maar ik kan het niet vinden)

Ik heb voor mijn zoon ouderlijk toezicht ingesteld op zijn game pc via het menu van het modem (zyxel 5601-t1). Het werkt gedeeltelijk goed. Hij kan na de ingestelde tijd bijv. niet meer chatten via Discord en ook als hij het via een browser op internet wil is er geen verbinding, MAAR als hij voor dat de tijdslimiet ingaat is ingelogd op een server van zijn spel Ark kan hij gewoon blijven doorspelen na de ingestelde tijd.
De rest van de verbindingen valt dus weg maar zijn game gaat gewoon door.

Hoe kan dit en waarom blokkeert het modem niet alle verbindingen?

groet Mike

Beste antwoord door rvk01

Weet je zeker dat dat spel internet gebruikt na de eerste opstart? Als er daarna geen internet meer nodig is, is het logisch dat hij door kan dienen spelen.

Als het spel wel echt internet gebruikt... dan kan het zijn dat bestaande verbindingen niet verbroken worden maar dat alleen nieuwe verbindingen niet meer gemaakt kunnen worden (ik weet niet precies hoe de tijdslot werkt op de router).

Bekijk origineel

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1753 reacties
  • Antwoord
  • 9 maart 2025

Weet je zeker dat dat spel internet gebruikt na de eerste opstart? Als er daarna geen internet meer nodig is, is het logisch dat hij door kan dienen spelen.

Als het spel wel echt internet gebruikt... dan kan het zijn dat bestaande verbindingen niet verbroken worden maar dat alleen nieuwe verbindingen niet meer gemaakt kunnen worden (ik weet niet precies hoe de tijdslot werkt op de router).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9635 reacties
  • 9 maart 2025

Ik denk dat de router DNS verzoeken blokkeert. De gameserver heeft 1 malig een dns request gedaan en daarna alleen maar tcp/udp naar dat gevonden IP adres. Waarschijnlijk kun je niet op de gameserver komen als je opnieuw probeert bij Ark in te loggen.

Maar goed, dit soort beperkingen zijn vaak door kids wel vaker te omzeilen. Denk aan mac adress spoofing.  Youtube staat er vol mee. Dus de opvoeding kun je helaas niet aan de router overlaten..

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1753 reacties
  • 9 maart 2025
eric schreef:

Ik denk dat de router DNS verzoeken blokkeert. De gameserver heeft 1 malig een dns request gedaan en daarna alleen maar tcp/udp naar dat gevonden IP adres.

Dat lijkt mij sterk dat dat tijdslot alleen werkt op DNS niveau. Veel apparaten hebben tegenwoordig zelfs hun eigen DNS instellingen en gebruiken die van de DHCP server niet meer. B.v. veel Android TV boxen doen dit. Het zou ook niet handig zijn dat een iemand gewoon een andere DNS server (8.8.8.8) lokaal in zou kunnen stellen en dat ie dan toch internet heeft 😵‍💫 Ik denk dat de beveiliging dus echt wel werkt op verbindingen en niet alleen op DNS. Alleen... eenmaal een verbinding open wordt ie blijkbaar dus niet verbroken reageert wanneer de tijd bereikt is.

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 113 reacties
  • 9 maart 2025

Je kan met de app het apparaat op pauze zetten, dat is zo geregeld.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 maart 2025
Albert55 schreef:

Je kan met de app het apparaat op pauze zetten, dat is zo geregeld.

Welke Odido app doet dit dan?

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 113 reacties
  • 11 maart 2025

Met de app MPro Mesh kun je per apparaat d.m.v. een schuifje het internet pauzeren. Werkt prima

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen