DHCP reservering is inderdaad prima. Ik bedoelde met afstand maakt niet uit voor wat betreft het probleem. Omdat je de laptop ook op korte afstand had en je het probleem daar niet mee hebt. Uiteraard is afstand voor de hand-off van een AP/mesh wel van belang.
Ik neem aan dat, wanneer je het probleem hebt, met de client wel al een speedtest gedaan hebt, en deze goed is?
Ik neem aan dat de firewall in de router op “Midden (aanbevolen)” ingesteld staat (hoewel bij hoog een ping nog steeds mogelijk zou moeten zijn binnen het LAN)? (En dan zou het nog raar zijn dat de andere AP er geen last van heeft)
Kun je overigens vanuit de client, als die op die AP zit, wel andere clients op andere AP’s of router pingen? (dus andersom van waar je nu een probleem mee hebt)
Ik ken de WX5600-T0 zelf niet maar volgens mij zijn het mesh-only devices dus ik verwacht ook niet daar eigen instellingen in zitten (zoals firewall).
En na laatste optie… heb je die probleem AP al eens helemaal een factory reset gegeven. Dat kun je doen zonder je hele netwerk om te hoeven gooien.
En dan de laatste optie… wat ik kan bedenken… wat gebeurd er als je beide AP’s eens omwisselt? Dus de draadloze die geen probleem heeft bedraad zetten en de bedrade op de plaats van de draadloze draadloos aansluiten. Als het probleem dan mee verhuist lijkt het mij een brakke AP te zijn.