Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 XGS PON registratie

• is een Top Poster
  • 12 reacties

Goedendag,

Ik wil graag mijn fritzbox aansluiten op het odido netwerk via een xgs pon aansluiting, op de website van Fritzbox staat dat de klantenservice mijn modem id: AVMG  7753 5851 moet toevoegen anders krijg ik het modem niet online? Zou iemand mij kunnen helpen?

Het modem mag direct gekoppeld worden.

Bedankt!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hi ​@Benny85, welkom op onze Community!

Ik heb het modem geregistreerd. Kan je hem omzetten en kijken of je online komt met de juiste snelheid? 

Bekijk origineel

16 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • Antwoord
  • 3 december 2024

Hi ​@Benny85, welkom op onze Community!

Ik heb het modem geregistreerd. Kan je hem omzetten en kijken of je online komt met de juiste snelheid? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 3 december 2024

Ik zie net ik heb een fout in het modem id gemaakt. Kun je de 8 vervangen door een B

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 3 december 2024

Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice. Ik vind het echt jammer dat het klantenservice zelf niet het modem id kan aanpassen. Nu zit ik helaas helemaal zonder internet 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 december 2024

Ik heb de 8 veranderd in een B ​@Benny85, kom je nu wel online? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb de 8 veranderd in een B ​@Benny85, kom je nu wel online? 

Ik ga direct testen als ik thuis ben. Maar super bedankt voor het direct aanpassen 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 december 2024

Geen probleem ​@Benny85! Laat het maar weten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 december 2024

Neen helaas krijg ik nog steeds geen verbinding. Ik heb de fritzbox net herstart maar in het webinterface staat nog steeds gewoon geen verbinding bij glasvezel. 

Als profiel heb ik odido glasvezel gekozen en het nieuwste fw 8.0 is ook geïnstalleerd.

Heb je misschien nog een idee?

Is het nodig de ONT installatiekenning in te vullen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 december 2024

Zo nog een keertje voor de zekerheid het ID via copy paste:

PON-Seriennummer: AVMG77535B51 zou je die nog een keer kunnen proberen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 december 2024
Benny85 schreef:

Zo nog een keertje voor de zekerheid het ID via copy paste:

PON-Seriennummer: AVMG77535B51 zou je die nog een keer kunnen proberen?

Hi ​@Benny85, dit modemID staat nu geregistreerd. Ik bied zelf geen ondersteuning aan eigen apparatuur officiëel. Heb je het modem al eens gereset en de instellingen opnieuw ingesteld? Odido profiel en VLAN 300 instellen. Dan moet je online komen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 december 2024

Kun je alsjeblieft weer het media converter van jullie gaan registreren? 

Ik ga toch alles via lan aansluiten. Volgens mij werkt xgs gpo op jullie netwerk nog niet 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 december 2024

Er is niks mis met ons netwerk ​@Benny85, je zit op XGS-PON technologie en het modemID is correct geregistreerd.  

Kan je de instellingen delen en de Community bekijken naar andere klanten en hun instellingen? Dan kunnen andere klanten je helpen om online te komen. Voor nu heb ik ons ONT weer geregistreerd.

Je had wel ons ONT losgekoppeld en de glasvezel direct in de Fritzbox gestopt? Daarna Odido profiel en VLAN 300 ingesteld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 december 2024

Er is niks mis met ons netwerk ​@Benny85, je zit op XGS-PON technologie en het modemID is correct geregistreerd.  

Kan je de instellingen delen en de Community bekijken naar andere klanten en hun instellingen? Dan kunnen andere klanten je helpen om online te komen. Voor nu heb ik ons ONT weer geregistreerd.

Je had wel ons ONT losgekoppeld en de glasvezel direct in de Fritzbox gestopt? Daarna Odido profiel en VLAN 300 ingesteld?

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en zij zei dat nog andere stappen nodig zijn om het modem te registreren, omdat dat mijn contract pas 2 dagen loopt. Zij heeft het naar de techniek doorgezet. Ja het glaskabel was direct aan het FB aangesloten. het VLAN ID kan ik helaas niet aanpssen als ik het Odido profiel kies. En met een manueel profiel had ik het ook zonder succes getest.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 19 juni 2025

Hoi ​@Tommie van Odido kun je vandaag nogmaals mijn instellingen aanpassen? Ik wil vanavond weer een poging doen om het sfp testen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 19 juni 2025

Uiteraard ​@Benny85, ik heb hem zojuist omgezet. Kun je vanavond laten weten of het nu wel lukt? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 19 juni 2025

Hey Tommie ik heb het zojuist getestet. En het werkt. Super bedankt voor je ondersteuning.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 19 juni 2025

Superfijn om te horen ​@Benny85, geniet van je eigen apparatuur en als er in de toekomst nog iets is, wees dan geen vreemde! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen