Skip to main content
Beantwoord

Snel knipperend groen lampje op zyxel t56 modem

  • 26 november 2024
  • 1 reactie
  • 286 Bekeken

Hi All,

 

Sinds zondag heb ik last van een modem die een snel knipperend groen lampje laat zien en alleen maar aangeeft dat hij wel verbinding heeft met het huawei kastje (2.5WAN), maar voor de rest doet hij niks en komt hij niet verder. 
 

Het Huawei kastje geeft alle 3 de lampjes aan die moeten branden. 
 

Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben.

 

Het enige ‘gekke’ wat ik kon vinden was dat ik ergens op dit forum heb gezien dat iemand zijn wifi netwerk veranderde naar bijvoorbeeld ‘huiskamer.v’. Deze zag ik ook tussen de wifi lijst staan, dus hierdoor denk ik dat dat er meerdere mensen in het gebouw op dit moment issues hebben. 
 

Odido gaf aan dat er geen storing bekend is dus ik werd door iemand van de ‘technische dienst’ snel weggepraat dat het een defecte modem was die ze opnieuw opsturen en er werd me kort daarna een fijne dag gewenst.

 

Ik zou het fijn vinden als dit iets verder zou worden uitgezocht want mijn vrouw moet voornamelijk thuis werken op een bekabelde verbinding wegens veiligheid en dit is nu de tweede dag dat dit niet mogelijk is. 

Beste antwoord door Sven-Odido

Hi ​@Ricardomaxi

Ik heb er verder naar gekeken, en kom tot dezelfde conclussie als mijn collega dat het modem defect is. Het nieuwe modem is al onderweg zo te zien. 

Ricardomaxi schreef:

Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben.

Ik kan veder ook geen andere problemen bij jouw in de buurt. 

Bekijk origineel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • Antwoord
  • 26 november 2024

Hi ​@Ricardomaxi

Ik heb er verder naar gekeken, en kom tot dezelfde conclussie als mijn collega dat het modem defect is. Het nieuwe modem is al onderweg zo te zien. 

Ricardomaxi schreef:

Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben.

Ik kan veder ook geen andere problemen bij jouw in de buurt. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen