Skip to main content

Eindelijk glasvezel maar onstabieler dan PTT.

• 3 oktober 2024
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedenavond allen,

Sinds vorige week heb ik een glasvezel abonnement van Odido. (100mb)

Hier moest ik op overstappen ivm mijn oude verbinding de 4-pins PTT afgesloten zou worden, dus dat maar gedaan.

Deze verbinding heb ik 5 jaar gebruikt (50mb snelheid), destijds T-mobile, automatisch Odido geworden. Altijd heerlijk stabiel en nooit problemen. Ook nogsteeds hetzelfde modem nu, de Zyxel T-50. (Deze is met het nieuwe abonnement wel vervangen ivm een los voedings contact in de oude T-50)

Maar voor het eerst in jaren nu problemen, vooral savonds, soms een hoge ping, soms niet eens op websites kunnen doorkomen. Bijvoorbeeld time-outs bij proberen in te loggen op Microsoft account. Ik kan dan gewoon niet werken. (Ook ipv wifi, even bekabeld aangesloten op de laptop, geen verschil) Overdag is het wel beter. Maar ik zou zeggen dat na een upgrade naar 100 mb glasvezel, dit geweldig stabiel zou moeten werken tov mijn oude situatie, maar na deze eerste week ben ik nog niet zo héél tevreden helaas.

Een man van Guidion heeft de installatie verzorgd.

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Sybren

Uitgelichte reactie

3 oktober 2024

Hallo @SkW85 

Waarschijnlijk heb je ook te maken met dit probleem:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 3 oktober 2024

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Ik ben een paar weken geleden overgestapt van KPN 100MB naar Odido 100MB. Bij KPN werkte alles prima. De gehele infrastructuur binnenshuis, na de router, bleef hetzelfde. Kabels, switches en AP's. Ik kreeg alleen een nieuw modem en TV boxje.

Maar na vertrek van de monteur bleek als snel dat mijn Zyxel T65 router erg onstabiel leek te zijn. De TV haperde regelmatig, Wifi connectiviteit was slecht (als de verbinding er was ging het wel maar verbinding krijgen was een ramp) van zowel de Wifi van Zyxel als van mijn eigen Ubiquity, en vast internet was ook niet echt stabiel. 

Twee weken ben ik bezig geweest met het achterhalen van het probleem maar ik kreeg het niet echt goed gevonden. Odido heeft zelfs de router vervangen maar dat hielp ook niet.

Ergens had ik gelezen dat Zyxel lastig overweg kan met oude randapparatuur. Dus ik heb voor 28 Euro een nieuw Netgear unmanaged switch gekocht. Deze mocht en oud Netgear routertje (JWNR2000) die als switch geconfigureerd was vervangen. Sindsdien zijn de problemen zijn allemaal opgelost. Al ruim een week werkt hier nu alles als een zonnetje. 

Wat het precies was met het oude routertje, geen idee. Wifi en DHCP stonden uit op dat ding, en het heeft jaren zo gewerkt. Maar toch veroorzaakte het vervelende storingen op het LAN blijkbaar. Met de nodige effecten op TV, Wifi etc… De Zyxel T65 lijkt daar erg gevoelig voor. 

Wellicht heeft er iemand iets aan. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen