Skip to main content

Ontkoppelen en koppelen mobiel nummer werkt niet.

Vandaag 25-05 is het nieuwe abonnement van mijn vrouw ingegaan (samen unlimited). Zij draait nu dus met mij mee op mijn abonnement. Er staat onder haar “oude” account dat haar abonnement niet meer actief is, maar ondanks ontkoppelen blijft het wel zichtbaar staan in haar account. Ik kan hem nu dus niet koppelen aan mijn account omdat hij bij haar er nog staat. Dat terwijl in hem daar al enkele malen op ontkoppelen heb gezet. Er gaat dus iets fout in het systeem. Wil het nummer graag aan mijn account toevoegen.

Zag zo juist op de site dat het nummer wel uit haar account is, maar inloggen op mijn account krijg ik een  403 forbidden melding 🤯. En via de app werkt het ook niet (daar staat het nummer nog wel bij haar )

Blijkbaar is de app niet goed in het communiceren met de systemen, want die blijft dus hangen. Heb na lang wachten nogmaals via de site wel kunnen inloggen en daar staat het nummer wel er bij, maar kan de naam nog niet wijzigen 😩

Dit soort issues kan klanten wel weg jagen als app en site niet goed werken.

Uitgelichte reactie

25 mei 2025

Je hebt dat "samen" abonnement toch in jouw account aangevraagd? Dan zou dat 2e abonnement nu vanzelf actief in jouw account moeten staan. Zij krijgt geen nieuwe rekeningen meer en geen eigen account. Jij bent nu eigenaar van 2 abonnementen en er komt 1 factuur.

20 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 25 mei 2025

Zo eindelijk na 4 uur gelukt om naam aan te passen ipv telefoon nummer, maar de app die blijft niet lang meer 😨

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9336 reacties
  • 25 mei 2025

Je hebt dat "samen" abonnement toch in jouw account aangevraagd? Dan zou dat 2e abonnement nu vanzelf actief in jouw account moeten staan. Zij krijgt geen nieuwe rekeningen meer en geen eigen account. Jij bent nu eigenaar van 2 abonnementen en er komt 1 factuur.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 26 mei 2025

Klopt echter in de app staat deze dus niet. Alleen via de site kan ik het dus wel terug vinden. App is voor mij nu dus niet meer bruikbaar voor dat nummer.

Wat er ook nog wel vreemd is dat een ander nummer van mij al eerder is samen gevoegd maar daar ontvang ik nog steeds een aparte factuur voor.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Grumpie, leuk dat je vrouw nu gebruikmaakt van jouw Unlimited abonnement via Unlimited Samen! Wat betreft de app, laten we kijken of we dit kunnen oplossen. Probeer allereerst eens de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Mocht dit niet helpen, dan zet ik het voor je door naar de juiste afdeling. Heb je voor mij een screenshot van de app van wat er niet goed staat? Dan stuur ik deze mee. Heb je voor mij ook alvast de volgende gegevens:

• Startdatum + tijdstip, wanneer begon dit probleem?
  • Merk en type toestel
  • Besturingssysteem + versie (iOS/Android)
  • App versie
  • Welke stappen voer je precies uit vanaf het openen van de app tot en met het moment dat de fout optreedt?
  • 06*****00. Is dit het nummer waarop mijn collega’s je kunnen bereiken?

Om welk 06-nummer gaat het waar je nog aparte facturen voor ontvangt? Zet je deze in je profiel? Dan kijk ik hier ook graag naar! 😊

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 28 mei 2025

Goedemorgen ​@Marciano van Odido 

Schijnbaar werkt het nu wel en is deze inzichtelijk via de app. Denk dus dat de systemen ook vrij waren het weekend of onderbemand 🤣. Nummer staat nu op site en app er bij. Alleen jammer dat de laatste facturen bij oude account niet ingezien / online betaald meer kunnen worden (tip).

De overzetting stond gepland op een zondag dus wie weet telde dat mee.

De stappen die ik deed waren in oude account nummer ontkoppelen en wilde daarna toevoegen aan mijn account, maar bleef de melding krijgen dat nummer nog steeds gekoppeld was aan oude account. In oude account staat het abbo op inactief en kan deze niet verwijderen / klikbaar.

ios versie 18.5

app versie 8.11

Wat betreft het telefoon nummer waar ik de aparte rekening voor krijg is het 2e mobiele nummer in mijn account (middelste)

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 28 mei 2025

Deze melding krijg ik nu weer als ik op de site wil inloggen. Kom er wel op met account van mijn vrouw, maar weet niet met het belangrijkste account 😇

Geschiedenis en overige data browser (safari) gewist.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@G_r_u_m_p_i_e fijn dat het is gelukt! Als de overzetting op zondag gepland stond, dan moest dit vermoedelijk nog worden verwerkt. Als ik kijk naar het middelste nummer (deze eindigt op ***678) zie ik dat dit een Samen Unlimited abonnement betreft. Voor dit abonnement wordt apart gefactureerd, maar voor € 20,00 per maand. Kan dat kloppen? 

Waar krijg je precies deze '’403 forbidden'’ foutmelding te zien? Is dat in de app? Welke stappen onderneem je precies tot je deze foutmelding te zien krijgt? 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 31 mei 2025

De fout code kreeg ik via de browser (Safari) maar ik lijk het opgelost te hebben, want de site van simpel kon ik ook niet bereiken om die reden en nu werkt alles weer dus heb het goed gedaan 😇

maar samen unlimited zou toch allemaal op 1 factuur komen dan?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@G_r_u_m_p_i_e, heel goed van je, fijn dat alles naar behoren werkt! 

Normaal gesproken zou Samen Unlimited inderdaad op 1 factuur komen te staan van de hoofdcontractant, maar dat lijkt niet het geval bij jou te zijn. Als je wilt, kan ik eventueel een verzoek indienen bij onze IT-afdeling, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken en oplossen. Zou je dat willen? 

Let me know, dan ga ik voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 2 juni 2025

Ja is goed hoor laat ze hier maar naar kijken, want zal niet de enigste zijn. Ben benieuwd wat er uit gaat komen (ze worden hoe dan ook betaald 😌)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@G_r_u_m_p_i_e haha, dat is helemaal goed. Ik heb direct een ticket aangemaakt onder het hoofdnummer wat eindigt op ***2700. Deze is doorgezet richting ons IT-team. Het referentienummer is: 78151445. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen enkele dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Houd deze dus goed in de gaten!

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt. Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 4 juni 2025

Ik weet het top geregeld zal het hier delen als er iets uit komt. Wellicht hebben anderen er ook wat aan 😁

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@G_r_u_m_p_i_e Yes, dat is helemaal goed. Dank je wel! 😁

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 11 juni 2025

Neem aan dat ze er nog druk mee bezig zijn, maar inmiddels is er nog een nummer over gegaan naar mij en dat was rond 03-06. Nu is deze in de app dus niet terug te vinden, maar wel via de site. Tevens weet ik dus niet wat de laatste rekeningen zijn van deze nummers  (eindigend op 501 en 902) 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@G_r_u_m_p_i_e ik heb het ticket erbij gepakt en ik zie dat ze het hebben opgelost! Vanaf je volgende factuur zou het nu goed moeten gaan. Je zult hier 1 van deze dagen nog over gebeld worden en met evt. andere problemen, zal mijn collega dan ook meteen kijken. Ik heb gekeken naar je andere nummers en ik zie dat de gegevens allemaal overeenkomen. Je kunt de abonnementen dus gewoon toevoegen in je account. Ik heb gekeken bij je abonnement en ik zie dat het ook is gelukt, klopt dat? Kun je de app verwijderen en opnieuw downloaden? Deze beschikt dan meteen over de nieuwste software. Kun je ook gelijk checken of je toestel is voorzien van de nieuwste software? Dat is van belang zodat de app optimaal kan werken. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 16 juni 2025

Ben inderdaad gebeld voor ik het hier las. Is even afwachten op de volgende factuur. 
Ik check meerdere keren per dag of er updates zijn en ook mijn besturingssysteem draait vanaf uit komen (officiële versie) altijd van af de start. 🫨

Maar heb de app even opnieuw geïnstalleerd en alles staat er nu netjes bij. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@G_r_u_m_p_i_e yes, ik zie inderdaad in het ticket terug dat het is afwachten tot de volgende factuur. Het zou nu goed moeten gaan! Zo niet, trek je dan aan de bel? Dan kunnen we dit weer voor je onderzoeken. 

Fijn dat het overzicht in de app is bijgewerkt, daar ben ik blij mee! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben of als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 18 juni 2025

Nou blijk gelijk te hebben de laatste 2 toegevoegde nummers staan inderdaad op de factuur, maar het nummer eindigend op 3678 krijg ik nog steeds een aparte factuur voor terwijl deze ook valt onder samen unlimited. 😟

• Auteur
  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 19 juni 2025

Wel netjes dat ik vanuit Odido pro-actief gebeld werd. Met hoe het wel op de juiste wijze geregistreerd zou kunnen worden in het systeem waarbij het eerste nummer over zetten naar samen abbo niet goed is gegaan. 
Nu heb ik wel het vertrouwen in Odido, maar laat het nu nog maar even los staan van elkaar, want ben toch benauwd dat de software er anders over denkt.

dus afgesproken dat mocht het in de toekomst toch mis gaan dat ik het weer even terugkoppel.

Dus voor nu probleem opgelost en ICT kan aan de slag om te kijken waar het mis was gegaan en dit probleem/ bug voor anderen in de toekomst voorkomen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@G_r_u_m_p_i_e fijn dat het is opgelost! Mocht je in de toekomst problemen krijgen, koppel dit dan zeker terug naar ons. Dan kunnen we uiteraard weer een onderzoek laten starten. 

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst en alvast een heel fijn weekend! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen