Skip to main content
Beantwoord

Tweestapsverificatie niet ontvangen

Ik probeer voor het eerst in te loggen bij odido met mijn tele2 inloggegevens, maar na invoeren email en wachtwoord wordt om een tweestapsverificatie code gevraagd. Ik krijg geen sms met een code en ook in mijn google authenticator app staat Odido niet geregistreerd als tweestapsverificatie.

Graag krijg ik hulp om in te kunnen loggen op mijn account.

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Snerual, welkom op de Community! Goed dat je Mijn Odido wil gebruiken, altijd handig. Ik zie inderdaad dat er een authenticator app geselecteerd staat voor 2FA. Ik kan je tweestapsverificatie wijzigen naar SMS, zodat je deze op je eigen nummer ontvangt. Je kunt dan via Mijn Odido kiezen om het opnieuw via een authenticator in te stellen of zo te laten.

Laat het me maar weten, dan pas ik het aan. Ik moet dan wel binnen 10 minuten de verificatiecode van je ontvangen! 😄

Bekijk origineel

19 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Snerual, welkom op de Community! Goed dat je Mijn Odido wil gebruiken, altijd handig. Ik zie inderdaad dat er een authenticator app geselecteerd staat voor 2FA. Ik kan je tweestapsverificatie wijzigen naar SMS, zodat je deze op je eigen nummer ontvangt. Je kunt dan via Mijn Odido kiezen om het opnieuw via een authenticator in te stellen of zo te laten.

Laat het me maar weten, dan pas ik het aan. Ik moet dan wel binnen 10 minuten de verificatiecode van je ontvangen! 😄

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 6 juli 2025

@Marciano van Odido ,hi ik ontvang ook geen sms ,terwijl dit wel in mijn account staat ingesteld.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sieg.eilbracht we snappen heel goed dat je de 2FA-sms wilt kunnen ontvangen, zodat je zorgeloos kunt inloggen in je Mijn Odido account. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb meteen gekeken bij je Internet + TV abonnement en ik zie inderdaad dat er een 2FA staat ingesteld op het nummer wat eindigt op ***698. Alleen zie ik dat het nummer niet actief is bij ons, kan dat kloppen? Wordt er bij dat nummer gebruik gemaakt van een fysieke simkaart? Zo ja, dan zou ik je willen vragen om de simkaart eruit te halen, opnieuw erin te zetten en ook je toestel te herstarten. Vaak komen de sms'jes dan wel binnen. 

Laat je weten of het hiermee is gelukt? We horen het graag van je! 

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 7 juli 2025

@Pharwin van Odido , 698 is het telefoonnummer waarop we een Odido abbo hebben.

Ik heb een prepaid t mobile sim waarop ik een account heb gemaakt bij t mobile.

Ik stuur je een pb met het telefoonnummer.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@sieg.eilbracht yes dat nummer zag ik inderdaad al in je profiel staan. Daar had ik ook gekeken en ik zag dat het om een Prepaid-aansluiting ging. Ik zie hierbij ook een account gekoppeld staat, alleen dat er geen 2FA-methode is gekoppeld. Kan dat kloppen? Vandaar dat ik er voorzichtig vanuit ging dat het om je Internet + TV abonnement ging. 

Ik hoor het graag!

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 8 juli 2025

@Pharwin van Odido ,het gaat om het account van de prepaid. Kun je de 2fa voor me regelen aub.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@sieg.eilbracht ik snap heel goed dat je dit geregeld wilt hebben! Echter, kan ik geen 2FA-verificatie voor je instellen. Dit kun je alleen zelf in orde maken. Ik heb meegekeken via je account en je kunt deze link gebruiken om de 2FA in te stellen voor je Mijn Odido account. Je krijgt de melding ook direct na het inloggen te zien om je 2FA in te stellen. Je kunt kiezen voor een 2FA via sms of middels een Authenticator app. 

Laat je weten of het hiermee is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 9 juli 2025

@Pharwin van Odido ,dit heb al meerdere keren geprobeerd. Maar na het inloggen krijg ik niet de code opgestuurd naar dit 06 nummer!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sieg.eilbracht ik zie bij je Prepaid-nummer dat er nog geen 2FA-methode is ingesteld. Zal ik anders het gehele account voor je verwijderen, zodat je daarna een nieuw account kunt aanmaken en alles opnieuw kunt instellen? Vaak gaat het dan wel goed. Zo niet, dan kan ik eventueel een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden waarom het niet lukt. 

Let me know, dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 10 juli 2025

@Pharwin van Odido ,ja verwijder het account maar. Dan kan ik daarna een nieuwe maken.

Hoor ik van je wanneer je het account hebt verwijderd?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@sieg.eilbracht Top, dan heb ik zojuist het account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Je krijgt bij het inloggen meteen de melding te zien om een 2FA-methode in te stellen. 

Laat je weten of het dan wel lukt en of je de sms ook binnenkrijgt? Ik hoor het graag van je! 

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 10 juli 2025

@Pharwin van Odido ,gedaan hoe kan ik mijn prepaid koppelen?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sieg.eilbracht je kunt het Prepaid-nummer koppelen, zodra je bent ingelogd. Je krijgt vanzelf de melding om het nummer te koppelen of je dient het handmatig toe te voegen door te klikken op de knop '’abonnement toevoegen'’. Voor het koppelen zal er een verificatiecode per sms naar je nummer worden verstuurd. Zodra je die invoert in je Mijn Odido acocunt, staat het abonnement toegevoegd in je account. 

Mocht het niet in de app lukken, probeer het dan via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt. 

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 13 juli 2025

@Pharwin van Odido ,alles gedaan zoals je had aangegeven. maar ik krijg geen sms met bevestigingscode nadat ik mijn 06 nummer heb ingevoerd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@sieg.eilbracht, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Check, thanks voor de toelichting. Ik heb navraag gedaan en er speelde een technische issue, over dat er geen verificatiecodes binnenkwamen. Dit is inmiddels opgelost! Kun je checken of je 'm nu wel binnenkrijgt? Ik heb voor de zekerheid zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Heb je die wel binnengekregen? 

Let me know!

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 14 juli 2025

@Pharwin van Odido ,ik heb geen sms ontvangen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sieg.eilbracht wat gek. Dank voor alle informatie, ik weet voldoende en kan genoeg zaken uitsluiten. Er lijkt iets technisch niet goed te gaan. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 778718327. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen. Je kunt dan een terugkoppeling per mail of telefonisch verwachten. 

Laat je weten wanneer je een terugkoppeling hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je! Mocht je na een paar dagen niets hebben vernomen, laat het dan weten in dit topic. Dan kan ik de status voor je checken! 

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 19 juli 2025

@Pharwin van Odido gisteren ben ik gebeld door Lesley, die heeft me telefonisch geholpen. Het is gelukt.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Superfijn dat Lesley je heeft gebeld en dat het hiermee is gelukt ​@sieg.eilbracht. Bedankt voor het laten weten!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen