Hi Janiek, allereerst van harte welkom op de Community! Tof dat je tijdelijk in de USA woont. Waar verblijf je ergens?
Je kunt een eSIM bestellen via Mijn Odido. Heb je je oude telefoon en simkaart nog? Deze heb je namelijk nodig om het makkelijkst te kunnen inloggen op Mijn Odido, als je 2FA hebt ingesteld. Je kunt eSIM wel downloaden en activeren in het buitenland. Echter raden we het niet aan. Want mocht er toch een probleem optreden, dan zit de buitenlandse provider ertussen en is het lastiger het probleem op te lossen. eSIM is wel getest op buitenlandse toestellen en eSIM werkt, maar we bieden geen ondersteuning wanneer je hiermee problemen ervaart.
Hoelang verblijf in je in de USA? Een lokaal simkaartje is voor jou denk ik de beste oplossing. Mocht je in totaal langer dan 4 maanden in het buitenland verblijven, dan helemaal. Zo voorkom je onredelijk dataverbruik in het buitenland en hiermee ook onnodig extra kosten. Meer informatie hierover lees je op deze pagina. Ik hoop dat je hiermee verder komt! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar!