Skip to main content
Beantwoord

Extra kosten lopen op in Turkije ondanks resterende bundel

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo,

Ik heb een Unlimited Plus-abonnement met 75 GB in de EU + CH + USA + TR. Op dit moment heb ik nog ongeveer 68 GB over. Bellen en sms’en zijn volgens mijn abonnement ook onbeperkt in Turkije.

Toch zie ik dat er extra kosten in rekening worden gebracht, die blijven oplopen terwijl ik mijn telefoon nauwelijks gebruik en mijn internet zelfs uit stond. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice, maar de medewerker kon geen verklaring of specificatie geven voor deze kosten.

Ik wil graag een duidelijke, schriftelijke specificatie van deze extra kosten, inclusief datum, tijdstip en type gebruik (data, bellen, sms enzovoorts). Daarnaast wil ik dat verdere extra kosten direct worden geblokkeerd totdat dit is uitgezocht.

Kunnen jullie dit zo snel mogelijk intern doorzetten naar de juiste afdeling en mij helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door kaya23

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@kaya23 dat zag ik inderdaad ook staan. Maar als je erop klikt, zie je alleen de extra kosten van € 27,99 terug. Ik vermoed dat het systematisch niet goed gaat en dat alleen de weergave niet klopt. Zou je de volgende factuur willen afwachten? Mochten er onverwachte kosten op vermeld staan, dan zal ik deze uiteraard voor je vergoeden. Ik ga er vanuit dat alleen de extra kosten van € 28,00 op je factuur worden weergegeven. 

Voor nu heb ik de extra kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 28,00. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Wel zo fijn. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

@Pharwin van Odido, helemaal top. Ik heb gezien dat dit bij meerdere mensen gebeurd is en dat waren topics van jaren geleden, dit moet eigenlijk gewoon geregeld worden want ben nu op vakantie en dan zie ik die kosten terug die niet kloppen. Is niet het beste wat je kan zien als je ff je mb’s wilt gaan checken. Maar bedankt voor je hulp.

Bekijk origineel

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9639 reacties
  • 10 juli 2025

De specificatie kun je downloaden zodra de factuur is opgesteld en naar je verzonden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 juli 2025

Specificatie van wat? Heb de hoogste abonnement die je kan halen. Ik heb zelf voor ik deze abonnement had een paar bundels gehaald, (op reis pakket) t.w.v. 27,99,-. Toen zag ik dat dat best snel op ging dus besloot ik mij abonnement te veranderen naar 75gb en unlimited bellen en sms hier in turkije. Als ik nu terugklik op de extra kosten, die nu al tot 104,50 euro zijn gestegen zijn zie ik alleen de 27,99 terug, dat klopt ook maar als ik op de hoofdmenu ben van de odido app staat er 104,50,-. Ik wil weten hoe dat komt want dat kan niet.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@kaya23, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en ik zoek dit graag voor je uit. Wat ​@eric bedoelt is dat zodra de factuur voor je klaarstaat, je in de specificaties van die factuur kunt terugvinden waar deze extra kosten vandaan komen. Je kunt het ook terugvinden in je Mijn Odido account. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken naar de extra kosten en je meer duidelijkheid hierover geven! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 juli 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido, ik heb alle gegevens aangepast.

Bedankt voor je hulp

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@kaya23 dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik alleen dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Kun je de juiste postcode + huisnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025

hallo ​@Pharwin van Odido, sorry voor het ongemak. Ik heb het weer aangepast voor je

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@kaya23 geen probleem, dank voor het invullen van de juiste gegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je beschikt over Unlimited Snelst (dus niet Unlimited Plus). Je had voorheen een Unlimited Basis abonnement, waarbij Turkije niet in je bundel zit. Vandaar dat ook extra kosten in rekening zijn gebracht. Ik zie dat de extra kosten € 27,99 zijn. Dit bedrag bestaat uit 2x een Internet op Reis pas (1 van 6 GB voor € 15,00 en de ander van 500 MB voor € 3,00). Daarnaast zie ik ook 1x € 9,99 terug, omdat je 01/07/25 250 MB aan data hebt verbruikt. Dat heeft dus te maken met dat internet & bellen niet in je bundel viel. 

Verder zie ik dat je abonnement op 01/07/25 gewijzigd is van Unlimited Basis naar Unlimited Snelst. Bij deze bundel valt Turkije. Je krijgt daarbij 75 GB in de EU en onbeperkt bellen naar/vanuit Turkije, Zwitserland en de VS. Ik zie dat je internet ook uit je bundel nu gaat, dus dat is fijn. Werkt alles inmiddels naar behoren nu en kan ik die extra kosten voor je vergoeden? 

Let me know, dan maak ik het meteen voor je in orde! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juli 2025

hallo ​@Pharwin van Odido

Dankjewel voor je uitleg. Van die €28 extra kosten ben ik op de hoogte, dat klopt. Maar als ik nu in de app kijk, zie ik €212,50 aan extra kosten staan. Ik kan nergens vinden waar dat bedrag precies vandaan komt. Zou je dat voor me kunnen nakijken? Dit moet volgensmij wel echt een fout in de systeem zijn.

Dankjewel voor je reactie.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@kaya23 dat zag ik inderdaad ook staan. Maar als je erop klikt, zie je alleen de extra kosten van € 27,99 terug. Ik vermoed dat het systematisch niet goed gaat en dat alleen de weergave niet klopt. Zou je de volgende factuur willen afwachten? Mochten er onverwachte kosten op vermeld staan, dan zal ik deze uiteraard voor je vergoeden. Ik ga er vanuit dat alleen de extra kosten van € 28,00 op je factuur worden weergegeven. 

Voor nu heb ik de extra kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 28,00. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Wel zo fijn. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

@Pharwin van Odido, helemaal top. Ik heb gezien dat dit bij meerdere mensen gebeurd is en dat waren topics van jaren geleden, dit moet eigenlijk gewoon geregeld worden want ben nu op vakantie en dan zie ik die kosten terug die niet kloppen. Is niet het beste wat je kan zien als je ff je mb’s wilt gaan checken. Maar bedankt voor je hulp.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@kaya23 dat snap ik heel goed! Ik verwacht dat dit met een IT-release (automatisch) opgelost zal worden. Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne vakantie toe! ☀️

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen