Skip to main content
Beantwoord

Spoed verzoek verwijdering van BKR A2 registratie

Kelseyvdh

Beste Odido Community,

Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen T-Mobile). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat.

Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert.

Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl en ook de belangenafweging correct aangeleverd, maar helaas nog geen reactie ontvangen.

Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk donderdag 03-07 om 15.00 uur om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt.

Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep:

Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden.

Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent.

Mijn gegevens:

Mobiel nummer Odido: 06 XXXXXXX

Contractnummer BKR-registratie: XXXXXXXXXX

E-mail: XXXXXXXXXX@hotmail.nl

Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf.

Met vriendelijke groet,

Kelsey van den Heuvel

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

Beste antwoord door Kelseyvdh

Marciano van Odido schreef:

Hoi Kelsey, fijn dat je de e-mail hebt ontvangen. Mijn collega heeft de bijzonderheden direct verwijderd. Vaak is het al direct zichtbaar, maar het kan inderdaad ook een dag duren. Laat je het me weten of straks (of nu al) zichtbaar verwijderd is? 

Hi Marciano, ik zie inmiddels dat de codering is verwijderd. Hartstikke bedankt voor het snelle schakelen!

Bekijk origineel

11 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8319 reacties
  • 2 juli 2025

Beste ​@Kelseyvdh Begin er mee om je verhaal met al je gegevens Id enz te sturen naar incasso@odido.nl dat is het kantoor wat er over gaat.(ik zie dat je dat al hebt gedaan)

Let op ze zijn erg druk het kan zomaar 5 werkdagen duren dus als het al verstuurd is wanneer was dat dan?

Vul al je gegevens van het account waar het over gaat in zie mijn onderschrift 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9914 reacties
  • 2 juli 2025

Hoi ​@Kelseyvdh ,

Ik zie ook topics waar de wacbttijd zelfs nog wat langer is dan 5 werkdagen. Het bijzondere is dat er zich heel veel mensen die een coulance verzoek indienen. Een goede hypotheek adviseur zou je moeten vragen om de BKR even te checken aan het begin van een aankoop en hypotheek traject. De stress die je mu ervaart lijkt me heel erg maar een oplossing binnen 1 dag, inclusief formele afmelding is niet heel waarschijnlijk.

Wat het algemene advies is , ga in overleg met de verkoop makelaar om de periode een week te verlengen. De verkopers zitten ook niet te wachten op jouw annulering en zij weer het hele traject door moeten en hopen op dezelfde prijs als jij hebt geboden.

Kelseyvdh
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 3 juli 2025

Ik heb inmiddels de termijn voor het verwijderen van de BKR-registratie kunnen verlengen tot aanstaande maandag.

Ik hoop dan ook oprecht dat iemand binnen deze community mij kan helpen om voorrang te krijgen bij de incassoafdeling. Het zou me enorm veel rust geven als ik dit vóór het weekend kan afronden, weer even opgelucht kan ademhalen en het goede nieuws met mijn makelaar kan delen.

Ik begrijp dat zij het op dit moment erg druk hebben, maar voor mijn bepaald dit letterlijk onze toekomst 🙏🏽

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kelsey, superfijn dat je je termijn hebt kunnen verlengen! Ik heb mijn best gedaan om jouw casus voorrang te geven en ik heb heel goed nieuws. De collega die aan jouw e-mail assigned was, had gelukkig tijd en ruimte om dit tussendoor op te pakken. Hij vertelde me zojuist dat hij de BKR-registratie en de bijzonderheden heeft verwijderd. Hij heeft je ook per e-mail op de hoogte gesteld. Heb je de e-mail ontvangen en laat je het me weten of alle is gelukt? Ik duim met je mee voor je toekomstige woning en ik hoor het graag van je! 😊

Kelseyvdh
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 3 juli 2025

Hi Marciano,

Ik zie in de mail inderdaad staan dat ze 'bereid zijn' om de registratie te verwijderen. 
Mag ik er van uit gaan dat dit al gebeurd is dan en dat dit morgen zichtbaar is in mijn BKR overzicht? 

Het staat namelijk nu wel nog in mijn BKR overzicht, maar dit kan een dag duren volgens BKR zelf :)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kelsey, fijn dat je de e-mail hebt ontvangen. Mijn collega heeft de bijzonderheden direct verwijderd. Vaak is het al direct zichtbaar, maar het kan inderdaad ook een dag duren. Laat je het me weten of straks (of nu al) zichtbaar verwijderd is? 

Kelseyvdh
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 4 juli 2025
Marciano van Odido schreef:

Hi Marciano, ik zie inmiddels dat de codering is verwijderd. Hartstikke bedankt voor het snelle schakelen!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Geweldig! En uiteraard met alle plezier gedaan. Ik wens je alvast heel veel plezier met jullie huis en een heel goed weekend! 🙌🏻

• 1 reactie
  • 24 juli 2025

Beste Odido Community, Marciano,

Wij hebben een huis gekocht en kunnen de koopovereenkomst niet tekenen omdat mijn vriendin bij jullie een openstaande BKR registratie heeft. Zij heeft al naar incasso@odido.nl een mail gestuurd op 10 juli.

Voor ons begint te tijd echt op te raken en het gaat hierbij om ons droomhuis. Zij heeft het verzoek ingediend onder de naam Naomi Paunovic.

Zouden jullie alsjeblieft willen kijken of de registratie zo spoedig mogelijk verwijderd kan worden!

Alvast heel erg bedankt en met vriendelijke groet,

Thomas Dirksen

Kelseyvdh
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 juli 2025

@Thomas_d het beste wat je kunt doen is zelf een topic plaatsen (dit duurt hooguit een paar uur voordat deze zichtbaar is). Ik had ook eerst bij vergelijkbare topics gereageerd maar omdat ze het overzichtelijk willen houden reageren ze normaliter alleen op je eigen topic om je te helpen. Hier komen ze uiterlijk binnen 48 uur op terug. Ik maakte me ook echt zorgen maar werd uiteindelijk super snel en goed geholpen via mijn eigen topic. Succes!!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Thomas_d, goed dat je je eigen topic hebt geopend. Laten we hier verder praten:

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen