Skip to main content
Beantwoord

Kosten in het buitenland berichten

Ik krijg berichten kosten in het buitenland (Zwitserland) terwijl dit gewoon in mijn  bundel aanwezig is. Het gaat maar om €0.75 maar toch.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@stef7010 ik snap heel goed dat je wilt weten waar deze kosten vandaan komen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog beschikt over een oud-Tele2 abonnement. Zwitserland valt inderdaad binnen je bundel bij dit abonnement. Ook heb ik gekeken naar je factuur en ik zie inderdaad de kosten van € 0,75 hierop terug. In de specificaties zie ik dat je hebt gebeld naar 1233 (Voicemail), klopt dat? Met Voicemail in het buitenland geldt het volgende: 

Als er een voicemail wordt ingesproken, worden er afhankelijk van bestemming wel of geen kosten in rekening gebracht. 

• Binnen de EU: Er worden geen kosten in rekening gebracht als de voicemail wordt ingesproken, je betaalt wél voor het afluisteren van de voicemail. De kosten gaan uit de belbundel. 
  • Buiten de EU: Er worden kosten in rekening gebracht als de voicemail wordt ingesproken en ook voor het afluisteren van de voicemail. Hiervoor gelden de beltarieven van het land waar je op dat moment bent.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet van op de hoogte was. Daarom wil ik voorstellen om het bedrag van € 0,75 voor je te vergoeden middels een creditnota. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Zou je dat willen? Als je mij hierop akkoord kunt geven, maak ik het meteen voor je in orde. 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21612 reacties
  • 16 mei 2025

Hallo ​@stef7010 

Welke abonnement heb je? Bij Unlimited Snelst, Plus en Premium is Zwitserland inbegrepen in de bundel.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 16 mei 2025

Ik heb een Tele2, 21, 15GB + Unlimited BEL/SMS abo. Daar zit in het abo gewoon Zwitserland.

• 210 reacties
  • 16 mei 2025
stef7010 schreef:

Ik heb een Tele2, 21, 15GB + Unlimited BEL/SMS abo. Daar zit in het abo gewoon Zwitserland.

Nee, in tarief van Tele2 "Bellen naar EU” staat "Incl. Noorwegen, IJsland en Liechtenstein" maar geen Zwitserland

Duncan Elfrink
Odido
  • Assistent Shop Manager
  • 47 reacties
  • 16 mei 2025

Zwitserland zit pas vanaf Unlimited Snelst, Plus en Premium erbij. Tele2 heeft inderdaad geen Zwitserland erin zitten.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 19 mei 2025

Zeker wel zit Zwitserland in mijn bundel. Ik heb dit abo jaren terug ook om deze reden genomen omdat Zwitserland erin zit. Altijd staat op mijn rekening bij interner en bellen/sms 0 euro als ik hiervan gebruik maak in Zwitserland. Ik zit nu toevallig ook in Zwitserland en zie de screenshot van mijn app.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@stef7010 ik snap heel goed dat je wilt weten waar deze kosten vandaan komen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog beschikt over een oud-Tele2 abonnement. Zwitserland valt inderdaad binnen je bundel bij dit abonnement. Ook heb ik gekeken naar je factuur en ik zie inderdaad de kosten van € 0,75 hierop terug. In de specificaties zie ik dat je hebt gebeld naar 1233 (Voicemail), klopt dat? Met Voicemail in het buitenland geldt het volgende: 

Als er een voicemail wordt ingesproken, worden er afhankelijk van bestemming wel of geen kosten in rekening gebracht. 

• Binnen de EU: Er worden geen kosten in rekening gebracht als de voicemail wordt ingesproken, je betaalt wél voor het afluisteren van de voicemail. De kosten gaan uit de belbundel. 
  • Buiten de EU: Er worden kosten in rekening gebracht als de voicemail wordt ingesproken en ook voor het afluisteren van de voicemail. Hiervoor gelden de beltarieven van het land waar je op dat moment bent.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet van op de hoogte was. Daarom wil ik voorstellen om het bedrag van € 0,75 voor je te vergoeden middels een creditnota. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Zou je dat willen? Als je mij hierop akkoord kunt geven, maak ik het meteen voor je in orde. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 21 mei 2025

Beste Pharwin

Het klopt dat ik op dat moment mijn voicemail heb afgeluisterd. Het komt af en toe voor dat iemand deze inspreekt (bijna nooit).  

Als ik het goed begrijp zijn er kosten voor als de voice mail wordt ingesproken. Maar dan zijn de kosten voor degene die naar mij belt en de voicemail inspreekt toch?

Verder als ik mijn voicemail in de EU afluister is dit uit mijn bundel maar als ik deze afluister buiten de EU (ook Zwitserland) dan zijn er voor mij kosten?

Verder hoef je de 0.75 euro niet terug te laten geven. Het ging me niet om het geld maar om de reden waarom de kosten werden gerekend.

Groet

Stephan

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Stephan, ik heb ook zitten kijken naar de factuur en de kosten en het is me nog niet helemaal duidelijk waarom deze kosten er zijn. Als je voicemail afluistert en je belt of smst uit een bundel die in dat land actief is, dan krijg je geen buiten de bundel kosten. Zwitserland is bij oud-Tele2 inbegrepen. Echter staan de kosten van € 0,75 niet als oproep, maar 2 keer als 'berichten verstuurd in het buitenland’ op de factuur, waarvan 1 in kosten is gebracht. Ik heb het met een collega besproken en dit vonden we vreemd. Mocht je dit nog eens hebben, laat het me dan vooral weten. Dan kan en wil ik het graag laten onderzoeken! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen