Skip to main content
Beantwoord

nummerbehoud terwijl in buitenland

• is een Top Poster
  • 6 reacties

Ik word komende week omgezet naar een family abonnement met nummer behoud, daarvoor moet je in Nederland zijn maar ik ben nog enkele weken in het buitenland. Ik zag bij iemand anders met hetzelfde probleem dat de passeerdatum daar verzet moet worden. Hoe kan ik dat doen? 

Beste antwoord door Mypham

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@Mypham, dank voor het invullen van de juiste gegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat zijn nummer al is overgezet naar zijn nieuwe abonnement. Dit was op 19-06-25 en vanaf dan is zijn nieuwe abonnement ook meteen van start gegaan. Werkt alles inmiddels naar behoren? 

Ook heb ik gekeken bij het andere abonnement op dat adres en ik zie inderdaad dat ze beiden van dezelfde rekeningnummer worden afgeschreven. Kun je een screenshot van deze bankafschrift met mij delen (graag zonder privégegevens)? Er staat in de omschrijving altijd een klant- of factuurnummer. Als je die met mij kunt delen, kan ik dit voor je uitzoeken! 

Hi ​@Pharwin van Odido, sorry voor de late reactie, maar ik ben ondertussen weer terug in Nederland. Aangezien de datum toch al verstreken was, heb ik in Thailand geleeft op wifi en net thuis pas de sim verwisseld. Alles werkt :) Dank voor je hulp!

Bekijk origineel

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 15 juni 2025

Hallo ​@Mypham 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken. Nummerbehoud in het buitenland kun in principe gewoon doorgaan maar als er dan een probleem is, kan je niet direct geholpen worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

Dank je wel voor de tip, ik heb mijn gegevens ingevuld. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Mypham, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je hebt gekozen voor een Samen Unlimited, goede keus en lekker voordelig. Ik geef je graag meer duidelijkheid over het Nummerbehoud. We raden altijd aan om op het moment van overzetten, aanwezig en aangemeld te zijn op ons eigen Nederlands netwerk. Dan kunnen we de overzetting succesvol garanderen. Vanuit het buitenalnd is het ook mogelijk (mits de simkaart actief is op een netwerk), dan kan de overzetting ook plaatsvinden. Alleen soms willen er nog wel eens problemen ontstaan en als het netwerk van een buitenlandse provider ertussen zit, wordt het lastig om het probleem op te lossen. Vandaar dat we altijd aanraden om op ons eigen Nederlands netwerk aangemeld te zijn. 

Als je wilt, kan ik voor je nakijken of het mogelijk is om het Nummerbehoud uit te stellen. Wanneer ben je weer terug in Nederland? In je profiel mis ik alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna meteen met je mee! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido , dank je wel voor antwoord, iets gelijks had ik bij iemand anders ook gelezen inderdaad! Ik ben 12 juli weer terug in Nederland en ik heb de laatste 4 cijfers van mijn rekening toegevoegd in mijn profiel. 
dank je wel alvast! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Mypham, geen dank! Ik zie bij je profielgegevens dat alleen de geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen. Kan het kloppen dat het abonnement niet op jouw naam staat? Kun je de juiste gegevens vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido , ik denk dat het abonnement dan al om is gezet inderdaad. Denk je dat het dan de geboortedatum van mijn man is, die ik net heb aangepast! Dank je! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Mypham ik zie dat de gegevens nog niet zijn aangepast, klopt dat? Vergeet niet om na een wijziging, de gegevens op te slaan. Zou je dit alsnog kunnen doen? Mocht het uiteraard nog nodig zijn, dan wil ik graag met je meekijken! 😁

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido  ik had de gezamenlijke rekening nummer aangepast maar bij deze heb ik nu ook de geboortedatum van mijn man ingevuld. Dank je wel! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@Mypham dank voor het invullen! De geboortedatum komt nu overeen. Alleen zie ik dat de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer nog niet overeenkomen. Zou je dit voor mij nog willen aanpassen? Zodra alles overeenkomt, kan ik meteen met je meekijken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido , ik heb het rekeningnummer aangepast ook naar die van mijn man. Ik ben alleen verward want er wordt ook geld afgeschreven van mij door Odido?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Mypham, dank voor het invullen van de juiste gegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat zijn nummer al is overgezet naar zijn nieuwe abonnement. Dit was op 19-06-25 en vanaf dan is zijn nieuwe abonnement ook meteen van start gegaan. Werkt alles inmiddels naar behoren? 

Ook heb ik gekeken bij het andere abonnement op dat adres en ik zie inderdaad dat ze beiden van dezelfde rekeningnummer worden afgeschreven. Kun je een screenshot van deze bankafschrift met mij delen (graag zonder privégegevens)? Er staat in de omschrijving altijd een klant- of factuurnummer. Als je die met mij kunt delen, kan ik dit voor je uitzoeken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 11 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Pharwin van Odido, sorry voor de late reactie, maar ik ben ondertussen weer terug in Nederland. Aangezien de datum toch al verstreken was, heb ik in Thailand geleeft op wifi en net thuis pas de sim verwisseld. Alles werkt :) Dank voor je hulp!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Mypham geen probleem en welkom terug in Nederland! Fijn dat alles weer naar behoren werkt, daar ben ik blij mee. Als ik vanuit deze kant nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een heel fijn weekend gewenst! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen