Skip to main content
Beantwoord

eSIM activeren

  • 11 februari 2025
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb een eSIM besteld voor mijn telefoon, echter na het drukken op de link die ik heb gekregen via de mail is de eSIM nog steeds niet geactiveerd. Ik heb op dit moment nu geen toegang tot een telefoonnummer waarop ik naar de klantenservice kan bellen en omdat ik in het buitenland zit, heb ik ook geen mogelijkheid om langs een Odido-winkel te gaan. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@LucDierckx, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in het buitenland zit, mag ik vragen waar? In de EU kunt je gebruikmaken van je eigen bundels, buiten de EU heb je een Internet op Reis pas nodig om voordelig te kunnen internetten. Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb direct een kijkje genomen bij je abonnement en ik zie dat je nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Ook zie ik geen blokkades of andere bijzonderheden. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel nogmaals opnieuw opstarten en checken via de instellingen van je toestel of je handmatig verbinding kunt maken met een netwerk van een andere provider? 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3792 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Goedemiddag ​@LucDierckx, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in het buitenland zit, mag ik vragen waar? In de EU kunt je gebruikmaken van je eigen bundels, buiten de EU heb je een Internet op Reis pas nodig om voordelig te kunnen internetten. Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb direct een kijkje genomen bij je abonnement en ik zie dat je nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Ook zie ik geen blokkades of andere bijzonderheden. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel nogmaals opnieuw opstarten en checken via de instellingen van je toestel of je handmatig verbinding kunt maken met een netwerk van een andere provider? 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 12 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemiddag ​@LucDierckx, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in het buitenland zit, mag ik vragen waar? In de EU kunt je gebruikmaken van je eigen bundels, buiten de EU heb je een Internet op Reis pas nodig om voordelig te kunnen internetten. Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb direct een kijkje genomen bij je abonnement en ik zie dat je nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Ook zie ik geen blokkades of andere bijzonderheden. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel nogmaals opnieuw opstarten en checken via de instellingen van je toestel of je handmatig verbinding kunt maken met een netwerk van een andere provider? 

Ik hoor het graag van je! 

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido, dankjewel voor je reactie. Ik ben op dit moment voor mijn studie in Barcelona, dus ik ben nog wel gewoon binnen de EU. 

Ik heb mijn telefoon (iPhone XR) gisteren geüpdatet naar IOS18, het was hiervoor IOS16. Op het moment van het installeren van mijn eSIM was mijn telefoon nog niet geüpdatet, dus misschien dat hier het probleem kan zitten? Ik heb zojuist de netwerkinstellingen van mijn telefoon gereset zoals je hierboven hebt uitgelegd, en daarna ook weer opnieuw opgestart echter heb ik nog steeds geen bereik. 

Wat ik bij mijn eerste bericht nog niet erbij had gezet is dat ik wel via Whatsapp berichten binnen krijg op mijn nummer dat gekoppeld is aan de eSIM, maar dit is ook het enige wat lijkt te werken. Ik kan namelijk niet bellen, heb geen bereik en ik kan ook geen berichten ontvangen via SMS.

Hopelijk kun je hier wat mee en kun je zo beter achterhalen wat het probleem is. 

Alvast bedankt!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@LucDierckx wat gaaf dat je voor je studie in Barcelona bent, lijkt me erg tof! De software van je toestel heeft verder niets te maken met je eSIM, het kan soms alleen wat problemen geven met de verbinding, vandaar dat ik dat ook wou uitsluiten. Wat gek dat je alleen via WhatsApp wel berichten binnenkrijgt. 

Kun je checken of je handmatig verbinding kunt maken met een netwerk van een andere provider? Of geeft dat geen verschil? Kun je ook controleren of de APN-naam van je netwerk staat ingesteld op internet.mobiel? Dit kan via de instellingen van je toestel. Als daar wat anders vermeld staat, kan je internet ook problemen geven. Je kunt het daar dan ook direct aanpassen en start je toestel ook opnieuw op. 

Ik hoor graag of het dan wel werkt!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 februari 2025

Hi ​@Pharwin van Odido, ik kan nergens in mijn instellingen vinden waar ik mijn APN-naam kan aanpassen. Ik heb ook op internet gezocht hoe ik er moet komen alleen deze instellingen staan gewoon niet op mijn telefoon. Als ik verbinding probeer te maken met een andere provider dan heb ik nog steeds geen bereik, dus dit lukt ook niet.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@LucDierckx je kunt de APN-naam bij een iPhone vinden bij: 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Mobieledatanetwerk'. Daar kun je het ook aanpassen. Kun je checken of dat goed staat ingesteld? Dubbelcheck: je Roaming staat wel aan? 

Als dat goed staat ingesteld en je internet werkt nog steeds niet, kan ik een case voor je doorzetten naar één van onze netwerkspecialisten, zodat ze met je mee kunnen kijken of zij iets kunnen vinden. Kun je aangeven tot wanneer je in het Barcelona bent? Daarnaast ontvang ik ook graag twee voorbeelden voorzien van een tijdstip, datum + locatie waarop je internet het niet deed, maar je WhatsApp het wel deed. Dan kunnen zij dit specifiek voor je onderzoeken! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen