Ik woon in Spanje en heb momenteel al een e-sim (prepaid) in mijn telefoon staan wat perfect werkt. Helaas heb ik een roze streep door mijn scherm (Google Pixel 8) waardoor ik een nieuw toestel ga ontvangen (Google Pixel 9).
Ongeveer 1,5 jaar geleden had ik een soortgelijke situatie en heb ik na contact met de klantenservice toen doorgekregen dat het ontvangen van een nieuwe e-sim via een fysieke winkel moest. Een vriend van me is daar toen heen gegaan en heeft mij middels videobellen vanuit daar kunnen helpen samen met een medewerker.
Wat ik nu begrijp en zie is dat deze ouderwetse manier gelukkig niet meer nodig is en het nu via de Odido app kan. Daar zie ik inderdaad dat ik een nieuwe e-sim kan bestellen (zie screenshot). Overigens heb ik toen al begrepen en ook hier in de community gelezen dat het idealiter in Nederland gebeurt, maar dat het wel gewoon vanuit het buitenland kan. Helaas ben ik voorlopig niet in Nederland, dus moet het vanuit Spanje.
Twee vragen:
- Klopt het inderdaad dat deze manier helemaal goed zou moeten gaan in mijn situatie?
- Hoe vaak kan ik dit doen? Het zou namelijk kunnen dat mijn huidige telefoon eerder opgehaald wordt dan mijn nieuwe telefoon binnen is, dus dan zou ik enkele dagen een oude telefoon gebruiken als tussenstap.