Skip to main content
Beantwoord

Apple Watch koppelen aan abonnement lukt niet


Goedendag, ik probeer een apple watch te koppelen aan mijn e-sim abbonement maar krijg de melding:

De Odido NL account op deze iPhone kan niet worden gebruikt om een mobiel abbonement toe te voegen aan Apple Watch.

Hoor graag van u hoe ik dit wel kan doen.
Ik heb hem geinstalleerd op een Gezinslid en niet voor mezelf kan dat er iets mee te maken hebben?

Mvg
Markus

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@markusrummens, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Ik denk dat ik de oorzaak al wel zie. Als ik kijk naar je 1e screenshot en je krijgt deze melding te zien, dan is of je abonnement of je Watch niet geschikt voor onze Multisim. Op je tweede screenshot zie ik dat je beschikt over het modelnummer MKHQ3FD/A. Ik vermoed dat dit geen Europees model is en onze Multisim werkt alleen op de Europese varianten van de Watches. Op de website van Apple kan je zien dat de Europese modellen van de Watch7 deze zijn: 

Vandaar dat je ook bovenstaande melding te zien krijgt en het vermoedelijk niet werkt. Weet je toevallig nog waar je de Watch hebt gekocht? Dan zou ik aanraden om daar navraag te doen om wat voor model het is. Zij kunnen je daar het beste meer duidelijk over geven! Ik ga er vanuit dat er geen bijzonderheden bij je abonnement zijn en dat je beschikt over een nieuw Odido Hello abonnement (bij dit abonnement zou Multisim zorgeloos moeten kunnen werken). Mocht je willen dat ik met je meekijk naar je abonnement, kun je dan alleen nog de juiste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Ik zie namelijk dat de 4 cijfers uit je profiel niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Bekijk origineel

6 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Markus, gaaf dat je een Apple Watch met Multisim gebruikt! Er was een probleem met de Multisim op Apple Watch, maar deze is gelukkig inmiddels verholpen. Het zou nu moeten lukken als je de volgende stappen volgt. Mocht het niet lukken, dan zet ik het graag voor je door naar mijn collega's van de technische afdeling. Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend!

  1. Open de “Watch app” op je iPhone..
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
  5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
  6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
  7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Over welke Apple Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

  • De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 14 reacties
  • 4 april 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Markus, gaaf dat je een Apple Watch met Multisim gebruikt! Er was een probleem met de Multisim op Apple Watch, maar deze is gelukkig inmiddels verholpen. Het zou nu moeten lukken als je de volgende stappen volgt. Mocht het niet lukken, dan zet ik het graag voor je door naar mijn collega's van de technische afdeling. Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend!

  1. Open de “Watch app” op je iPhone..
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
  5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
  6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
  7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Over welke Apple Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

  • De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

 

 

 

 

Hoi Marciano,

Helaas zit er geen optie bij van Aanbieder update, zie bijgaande screenshots

 



Met vriendelijke groet,

Markus
 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3616 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2025

Goedemorgen ​@markusrummens, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Ik denk dat ik de oorzaak al wel zie. Als ik kijk naar je 1e screenshot en je krijgt deze melding te zien, dan is of je abonnement of je Watch niet geschikt voor onze Multisim. Op je tweede screenshot zie ik dat je beschikt over het modelnummer MKHQ3FD/A. Ik vermoed dat dit geen Europees model is en onze Multisim werkt alleen op de Europese varianten van de Watches. Op de website van Apple kan je zien dat de Europese modellen van de Watch7 deze zijn: 

Vandaar dat je ook bovenstaande melding te zien krijgt en het vermoedelijk niet werkt. Weet je toevallig nog waar je de Watch hebt gekocht? Dan zou ik aanraden om daar navraag te doen om wat voor model het is. Zij kunnen je daar het beste meer duidelijk over geven! Ik ga er vanuit dat er geen bijzonderheden bij je abonnement zijn en dat je beschikt over een nieuw Odido Hello abonnement (bij dit abonnement zou Multisim zorgeloos moeten kunnen werken). Mocht je willen dat ik met je meekijk naar je abonnement, kun je dan alleen nog de juiste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Ik zie namelijk dat de 4 cijfers uit je profiel niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 14 reacties
  • 7 april 2025

Hoi Pharwin, dank voor je bericht
De iban 4 cijfers aangepast.

Ik heb het horloge via rebuy.nl aangekocht en er niet bij stilgestaan dat ze regio specifiek zijn.
Stond ook niks over vermeld.

Ik heb mijn abonemment opgezogdt, dit is een Odido Hello.

Ik heb de codes bekeken en blijkbaar staat D voor Duitsland en
D/N voor :

  • Germany
  • DN Austria, Germany, Netherlands

Kan je dus alleen met een simkaart werken als er een DN regio aan zit?


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 14 reacties
  • 7 april 2025

Kan het toch niet zijn dat het komt omdat ik hem ingesteld heb voor een gezinslid en niet als hoofd gebruiker, lees dat “ de functie niet in Nederland werkt”


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@markusrummens dat zou wel kunnen inderdaad! 

Heb je per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie):

Dit is niet de bedoeling, Multisim instellen loopt namelijk via de bovenste optie. Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet en daar zou je vast kunnen lopen. 

Is dat ook het geval? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'. 

Oplossing: je moet de Watch volledig loskopelen van de iPhone, daarna opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf')

Laat je weten of het dan wel lukt? Ik hoor het graag van je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen