Skip to main content
Beantwoord

prepaid aansluiting geldigheidsdatum wordt niet verlengd na versturen SMS

• 7 februari 2025
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Geachte klantenservice,

Op 2 januari kreeg ik een SMS dat als ik mijn prepaid aansluiting binnen 7 dagen niet gebruik mijn mobiele nummer en prepaid tegoed vervalt. Op mijn Odido stond als "geldig tm 09/01/2025" maar na paar dagen was ik niet meer bereikbaar. Het enige wat ik kon is opwaarderen.

Op 8 januari heb ik het beltegoed opgewaardeerd en is mijn prepaid maar 1 maand verlengd i.p.v. 6 maanden tot en met 8 februari 2025. Gisteren (6 februari) heb ik SMS gestuurd en op mijn Odido staat nog steeds "geldig tm 08/02/2025". Kopt dit wel?

Ik hoop niet dat mijn deze nummer ook net als mijn vorige nummer komt te vervallen en niet meer terug te draaien is.

Waarom kon ik voor 9 januari geen gebruik meer maken van mijn prepaid en waarom wordt het na opwaarderen niet 6 maanden verlengd.

Avast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Mustafa

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@maydilek1, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Om je PrePaid-aansluiting actief te houden, dien je er minimaal 1x per 6 maanden actief gebruik van te maken. 

Onder actief gebruik verstaan we: 

• Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

• Inspreken voicemail van iemand anders

• Sms'jes versturen

• Tegoed zelf opwaarderen

• Mobiel internetten

• Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

• Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

• Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

• Eigen voicemail die wordt ingesproken

• Sms'jes ontvangen

• Opwaarderingen door Odido zelf

• Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Als je 6 maanden lang geen actief gebruik ervan maakt, ontvang je altijd een melding hiervan. Je krijgt van ons altijd nog een maand extra om alsnog actief gebruik te maken van je PrePaid-aansluiting, anders komt deze te vervallen en kunnen we het niet meer activeren. We doen dit om niet onnodig lang en ongebruikte aansluiting actief te houden op ons netwerk. 

Ik vermoed dat de melding "geldig t/m 09/01/2025" een bundel was die je had aangeschaft, die hebben vaak een limiet. Zodra deze op is, kun je er ook geen gebruik meer van maken. Geen zorgen, zo lang je één van de bovenstaande punten uitvoert, kom je PrePaid-aansluiting ook niet te vervallen. 

Graag kijk ik met je mee in je account hoe het precies zit. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kijk ik daarna direct met je mee!

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21626 reacties
  • 7 februari 2025

Hallo ​@maydilek1 

Ik lees eigenlijk alleen maar dat je minimaal 1× per 6 maanden hoeft te bellen, sms'en of internetten om je aansluiting actief te houden.

Het kan misschien een weergave fout zijn.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Hallo Waqqas,

Wat je schrijft klopt helemaal maar soms werkt het waarschijnlijk niet.

Bij mijn vorige aansluiting had ik hetzelfde probleem gehad en mijn mobiele nummer en beltegoed was vervallen en kon helaas niet meer teruggedraaid worden. Ik heb trouwens de beltegoed weer ontvangen aangezien het fout van Odido was (destijds T-Mobile).

ik probeer al 2 dagen met chatbox Izzi met Odido in contact te komen maar ik krijg steeds de melding “kan je op dit moment helaas niet doorverbinden met een adviseur. Je kan onze adviseurs bellen op 0800-0092.” Aangezien ik nu in buitenland ben kan ze ook helaas niet bellen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4215 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Hi ​@maydilek1, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Om je PrePaid-aansluiting actief te houden, dien je er minimaal 1x per 6 maanden actief gebruik van te maken. 

Onder actief gebruik verstaan we: 

• Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

• Inspreken voicemail van iemand anders

• Sms'jes versturen

• Tegoed zelf opwaarderen

• Mobiel internetten

• Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

• Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

• Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

• Eigen voicemail die wordt ingesproken

• Sms'jes ontvangen

• Opwaarderingen door Odido zelf

• Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Als je 6 maanden lang geen actief gebruik ervan maakt, ontvang je altijd een melding hiervan. Je krijgt van ons altijd nog een maand extra om alsnog actief gebruik te maken van je PrePaid-aansluiting, anders komt deze te vervallen en kunnen we het niet meer activeren. We doen dit om niet onnodig lang en ongebruikte aansluiting actief te houden op ons netwerk. 

Ik vermoed dat de melding "geldig t/m 09/01/2025" een bundel was die je had aangeschaft, die hebben vaak een limiet. Zodra deze op is, kun je er ook geen gebruik meer van maken. Geen zorgen, zo lang je één van de bovenstaande punten uitvoert, kom je PrePaid-aansluiting ook niet te vervallen. 

Graag kijk ik met je mee in je account hoe het precies zit. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kijk ik daarna direct met je mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen