Skip to main content
Beantwoord

Nieuw abonnement, simkaart activeren, nummerbehoud in buitenland

• 31 januari 2025
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Onlangs heb ik een nieuw abonnement afgesloten met nummerbehoud.
Nu heb ik hiervoor de datum doorgekregen echter ben ik dan in het buitenland voor een paar weken.

Als ik mijn Odido simkaart voor vertrek activeer in Nederland, wordt dan mijn huidige nummer automatisch overgezet terwijl ik in het buitenland ben? Of moet de simkaart hiervoor alsnog op het Odido netwerk actief zijn?

Ik begrijp dat dit dubbele kosten veroorzaakt (abonnement) maar zolang ik de sim niet actief gebruik valt dit wel mee.

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Olaf, van harte welkom op de Community en tof dat je voor een abonnement bij ons hebt gekozen! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb daardoor meteen met je mee kunnen kijken. Op het moment van overzetten raden we wel echt aan om in Nederland te zijn. Dan weten we dat alles goed verloopt. In het buitenland kunnen we dit niet garanderen. De huidige porteerdatum staat op dit moment op 03-03-2025. De eerst mogelijke porteerdatum is 02-03-2025. Dit kunnen wij niet vervroegen. Deze staat echt 'vast’. Je abonnement/contract bij je huidige provider loopt tot 02-03-2025, klopt dat? Heb je met je huidige provider geregeld dat je wel eerder weg mag of wil je je contract bij je huidige provider afkopen? Dan moet de aanvraag voor nummerbehoud geannuleerd worden en opnieuw ingediend worden voor een nieuwe 'eerst mogelijke porteeratum’.

Laat je het me weten wat je wil doen? Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om nummerbehoud later plaats te laten vinden zodra je weer terug bent in Nederland. Ik hoor het graag van je en dan help ik je hier met alle plezier bij! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Olaf, van harte welkom op de Community en tof dat je voor een abonnement bij ons hebt gekozen! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb daardoor meteen met je mee kunnen kijken. Op het moment van overzetten raden we wel echt aan om in Nederland te zijn. Dan weten we dat alles goed verloopt. In het buitenland kunnen we dit niet garanderen. De huidige porteerdatum staat op dit moment op 03-03-2025. De eerst mogelijke porteerdatum is 02-03-2025. Dit kunnen wij niet vervroegen. Deze staat echt 'vast’. Je abonnement/contract bij je huidige provider loopt tot 02-03-2025, klopt dat? Heb je met je huidige provider geregeld dat je wel eerder weg mag of wil je je contract bij je huidige provider afkopen? Dan moet de aanvraag voor nummerbehoud geannuleerd worden en opnieuw ingediend worden voor een nieuwe 'eerst mogelijke porteeratum’.

Laat je het me weten wat je wil doen? Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om nummerbehoud later plaats te laten vinden zodra je weer terug bent in Nederland. Ik hoor het graag van je en dan help ik je hier met alle plezier bij! 😄

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

@Marciano van Odido 

In dat geval is het denk ik idd beter om nummerbehoud later plaats te laten vinden.

5 April ben ik weer in Nederland, kan het zo lang wachten?

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • 4 februari 2025

Hi Olaf, de mogelijkheden heb ik direct voor je bekeken. Ik kan de datum voor nummerbehoud verder in de toekomst zetten, dat is geen probleem! Ik zou de porteerdatum op 7 april kunnen zetten, als je dat zou willen. 5 en 6 april vallen namelijk in het weekend en dan kunnen we geen verzoeken voor nummerbehoud behandelen. Als je ervoor kiest om 7 april als datum aan te houden, dan zullen wij er ook voor zorgen dat je huidige abonnement tot dan zal blijven lopen. Zo kom je niet zonder data of met dubbele kosten te zitten. Laat je mij weten of ik de wijziging voor je in orde mag maken? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Dag ​@Sam van Odido 

7 april is perfect. Dit kan je in orde maken.

Bedankt voor de service!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Olaf, 7 april it is! Ik heb de porteerdatum zojuist voor je gewijzigd naar maandag 7 april. Op deze datum wordt je (in de ochtend) per SMS op de hoogte gehouden van hoelaat dit precies gebeurd en wanneer je je nieuwe simkaart van ons kan gebruiken. Mocht je voor deze tijd nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Je weet ons te vinden. Voor nu wens ik je (alvast) een heel goed verblijf in het buitenland en voor nu een hele fijne dag! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen