Skip to main content
Beantwoord

Contractovername lukt niet/problemen

  • 13 november 2024
  • 9 reacties
  • 116 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste,

Aangezien mijn huidige abonnement binnen 10 dagen afloopt, heb ik verschillende vragen. Ik heb geprobeerd het via de chat en telefoon op te lossen, maar helaas nog niet gelukt. Ze hebben me nog niet kunnen helpen.

  • Contractovername: ik probeer het abonnement op mijn naam te zetten. Het staat nu nog op de naam van mijn moeder. 
  • Bij de tweede stap van de contractovername wordt gevraagd naar de bundel, maar de bundel die ik heb staat overduidelijk niet in de lijst.
  • Verlengen: ik wil graag mijn abonnement verlengen, maar daarvoor zet ik hem liever eerst op mijn eigen naam

Andere vraag: mijn abonnement loopt tot 21 november 2024 (geloof ik). En wat gebeurt er als het abonnement is afgelopen maar niet is verlengd voor die tijd en er een contractovername aan de gang is? 

Hopelijk kan iemand mij via deze weg wél helpen, gezien het feit dat het via andere wegen niet is gelukt.

 

Groet,

Tim

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @timbekx 

Contractovername is voor jou pas mogelijk vanaf 21 november.

Indien je tot 21 november niks doet dan wordt je contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, je kunt hem op ieder moment opzeggen.

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21577 reacties
  • Antwoord
  • 13 november 2024

Hallo @timbekx 

Contractovername is voor jou pas mogelijk vanaf 21 november.

Indien je tot 21 november niks doet dan wordt je contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, je kunt hem op ieder moment opzeggen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 november 2024

Bedankt voor het antwoord. Het wordt al iets duidelijker. 
 

nu is het inmiddels 21 november. Maar het lukt nog altijd niet. Er wordt gevraagd naar mijn bundel. De vraag is nog steeds: welke bundel heb ik? Ik kan kiezen uit HELLO Unlimited (en varianten) en HELLO 10gb (en nog wat varianten) 
 

helaas kom ik dus nog steeds niet veel verder. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tim, van harte welkom op de Community! Geen zorgen, zoals ​@Waqqas ook zegt loopt je abonnement gewoon door. Plaats alleen nog je huisnummer en geboortedatum (van je moeder) in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee welke bundel je hebt en hoe je contractovername toch kan laten plaatsvinden! 😄


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 november 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi Tim, van harte welkom op de Community! Geen zorgen, zoals ​@Waqqas ook zegt loopt je abonnement gewoon door. Plaats alleen nog je huisnummer en geboortedatum (van je moeder) in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee welke bundel je hebt en hoe je contractovername toch kan laten plaatsvinden! 😄



gedaan


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Tim, bedankt voor het invullen van je profiel! Alleen de laatste 4 cijfers van je IBAN komen nog niet overeen. Wil je deze conroleren en de juiste invullen? Ik heb daarnaast wel alvast gekeken en ik zie dat je op dit moment nog een oud-Tele2 abonnement hebt. Dit is de reden dat jouw bundel er niet tussenstaat. Contractovername op een oud-Tele2 abonnement kan niet plaatsvinden. Geen zorgen - gelukkig ben je net buiten contract. Je kan je abonnement simpelweg verlengen naar een nieuw Hello-abonnement en vervolgens contractovername aanvragen via deze pagina. Dan komt het helemaal goed! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juni 2025

Oke, maar stel: ik wil overstappen naar een andere provider, wat kan ik dan het beste doen. 
 

Het lijkt mij het handigst om ergens, bij Odido of andere provider, een nieuw abonnement af te sluiten maar kan ik dan mijn nummer behouden? 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@timbekx, daar geef ik je graag meer duidelijkheid over! Als je abonnement al buiten de contractperiode valt, kun je na een maand opzegtermijn je nummer gewoon meenemen naar een nieuw abonnement bij ons (of bij een andere provider). Je kunt altijd bij het aanvragen van een nieuw abonnement, Nummerbehoud aanvragen. Die optie krijg je vanzelf te zien bij het aanvragen van je nieuwe abonnement. Ben je het vergeten? Geen zorgen, je kunt altijd (maximaal 3 maanden) achteraf Nummerbehoud aanvragen. Alle informatie hierover kan je terugvinden op onze website.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juni 2025

Bedankt voor de reactie! 
 

kan ik dan ook mijn gegevens wijzigen, aangezien alles nu al 15+ jaar op mijn moeders gegevens staat 😅 

Hoe zou ik dat na het verlengen bijvoorbeeld bij Odido kunnen regelen? 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@timbekx geen dank! Ik durf niet te zeggen of jij de gegevens kan wijzigen, dat kan alleen de contractant (op wiens naam het contract staat). Tenzij je toegang hebt tot je eigen MijnOdido account, dan kun je uiteraard de wijzigingen zelf maken. Alleen de contractant kan het abonnement verlengen. Zo lang het abonnement op je moeders naam staat, kan alleen zij de verlenging in orde maken. Als het contract op je eigen naam staat, dan kun je het uiteraard zelf in orde maken! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen