Skip to main content
Beantwoord

Hoera, Ik kan verlengen ....maar helaas pindakaas.

  • 15 september 2024
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Mijn huidige OPPO Find X5 pro is bijna dood.

Ik wil dan ook z.s.m. een ander toestel.

De app gaf mij de tekst te lezen dat het mogelijk was. Helaas....nadat ik op "nieuwe telefoon" heb getikt krijg ik de melding dat het niet mogelijk is. Zit mij dan niet onnodig lekker te maken jongens en meisjes. Toch maar eens kijken naar een andere provider die volwassen omgaat met hun klanten.(Of een goede webdeveloper heeft)

Tenzij iemand dit kan uitleggen?

 

Beste antwoord door Cristien

Beste @Henko65  Welkom! Heb je een sim-only of een contract met een telefoon?

In je “My-Odido” kan je zien wanneer je contact is afgesloten 4maanden voor het einde contact mag je verlengen.

Heb je een nu een sim-only dan mag je verlengen met telefoon.

Lees even op de website wat je opties zijn

Alles over verlengen .

 

 

Bekijk origineel

6 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • Antwoord
  • 15 september 2024

Beste @Henko65  Welkom! Heb je een sim-only of een contract met een telefoon?

In je “My-Odido” kan je zien wanneer je contact is afgesloten 4maanden voor het einde contact mag je verlengen.

Heb je een nu een sim-only dan mag je verlengen met telefoon.

Lees even op de website wat je opties zijn

Alles over verlengen .

 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 september 2024

I know, maar dat vraag ik niet.
Waarom wordt hier eerst aangegeven dat ik kan verlengen???
Ik ben ingelogd met mijn account en blijkbaar komt ergens een signaal waardoor er “Je kan verlengen” komt te staan. Laat dat dan achterwege. Dit wekt alleen maar frustratie bij klanten/gebruikers.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 16 september 2024

@Henko65 Als je antwoord geeft op de vragen kan het duidelijk worden.

Ik maak gebruik van Sim-only zonder telefoon dus ook bij mij staat dat ik mag verlengen MET telefoon.

De meeste klanten weten zelf of ze mogen verlengen en als het even niet lukt is daar vaak een rede voor en kan een moderator zien wat er aan de hand is! (Misschien kunnen ze het zelfs voor je oplossen via andere wegen) 

Groetjes! 

 

 


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Mobiel
  • 289 reacties
  • 16 september 2024

Hallo @Henko65, leuk dat je eraan zit te denken om je abonnement bij ons te verlengen! Als je oude toestel aan vervanging toe is, dan snap ik dat je graag een nieuwe zou willen hebben. Ik ben daarom meteen voor je gaan kijken naar de mogelijkheden. Ik zie dat je op dit moment 2 mobiele abonnementen hebt lopen: 1 mobiele telefoon en 1 tablet. Beide abonnementen zitten nog niet aan het einde van de contractperiode. Bij ons mag je altijd vanaf 4 maanden vooraf je abonnement verlengen en dit is voor beide abonnementen bijna het geval. 

Je kunt op dit moment voor je tablet kiezen voor toestelflexibiliteit. Dit houd in dat je jouw Sim Only abonnement nu al verlengt met een nieuw toestel voor 2 jaar. Je mobiele abonnement kan vervroegd verlengd worden, maar hier betaal je eenmalig € 71,12 voor. Wat @Cristien zegt klopt trouwens helemaal. Bij toestelflexibiliteit zou je alleen de optie moeten zien om te verlengen met toestel.

Ik ben het met je eens dat in dit geval de informatie in je Mijn Odido omgeving verwarrend is, omdat het lijkt alsof een reguliere verlenging al mogelijk is. Ik ga deze melding daarom voor je doorzetten naar onze technische specialisten, zodat zij kunnen kijken wat er precies misgaat. Zo kunnen we voorkomen dat er in de toekomst nogmaals verwarring ontstaat. Mijn excuses dat dit bij jou gebeurd is! Via deze pagina op jouw Mijn Odido omgeving kun je zien vanaf wanneer je abonnementen regulier verlengbaar zijn.

Mocht je nog vragen hebben voor nu, laat het mij dan gerust weten!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 september 2024

Mooi, bedankt voor je heldere uitleg.
Maar, heb ik géén “tablet” maar een SIM only voor een MIFI router.
Ik denk dat dit bij jullie in het systeem zo verwerkt is?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 16 september 2024

Hoi @Henko65 ,

Het gaat om een data only simkaart. Die zitten vaak in tablets, dus vandaar de verwarring, maar omdat er geen afbetaling van hardware aan dit abonnement is gekoppeld kun je dus direct verlengen naar een dat aonly abonnement met hardware (b.v. een tablet). Maar als je de sim gewoon in de Mifi gebruikt en daar tevreden over bent hoef je voor dat abonnement niets te doen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen