Hallo! Ik ben voor onbepaalde tijd aan het reizen in het buitenland en hoor veel verhalen van reizigers die hun mobiel kwijt zijn en simkaart (en daarmee hun telefoonnummer). Aangezien dit ook bij mij kan gebeuren en ik pas over een jaar weer in Nederland ben, ben ik benieuwd wat ik moet doen in het buitenland om mijn prepaid eSim (met mijn oude Nederlandse nummer) op een nieuwe telefoon te gebruiken? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet
Welke acties als mobiel gestolen buitenland
Beste antwoord door Celine664
Hi Celine, gaaf dat je lekker aan het reizen bent! Hoe bevalt het tot nu toe? Goed dat je hier aan denkt en dat je je hierop wil voorbereiden. PrePaid in het buitenland kan erg tricky zijn, zeker als je toestel wordt gestolen. Een PrePaid met eSIM is best uniek en kan alleen in bepaalde gevallen (als je bijvoorbeeld al een abonnement met eSIM had en over bent gegaan op PrePaid. Mocht je toestel gestolen worden, dan is het niet mogelijk om voor jou of voor ons om een nieuwe PrePaid eSIM te bestellen. In dat geval zou je dan wel een nieuwe fysieke PrePaid simkaart moeten bestellen. Deze mogen we dan alleen naar je adres in Nederland sturen. Iemand thuis zou deze dan naar je op moeten sturen. Al met al kan dit lastig zijn, dus mocht het voorkomen, dan is dit hoe het zal gaan. Maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn! 😄
Wat
Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We zijn er voor je. Anders wens ik je alvast een heel fijn weekend en nog een hele mooie en veilige reis! 🙌🏻
Hi Marciano, dank voor je snelle en uitgebreide antwoord! Ik heb net voor deze reis mijn abonnement bij jullie omgezet naar prepaid. Volgens mij had ik ook een paar dagen een eSim abonnement. Kan jij hiermee inzien of jullie mij dan inderdaad eenvoudig kunnen helpen als mijn mobiel hier gestolen wordt? Indien niet zou ik dan nog kunnen kijken naar de mogelijkheden om nu bijvoorbeeld een goedkoop abonnement af te sluiten! Het scheelt me een hoop zorgen (en kosten) als ik namelijk niet op 1 plek voor een langere tijd hoef te blijven. Dank voor het meedenken!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.