Skip to main content
Beantwoord

eSim activeren werkt niet op mijn nieuwe telefoon


Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe telefoon bij een abo aangeschaft, ik heb gekozen voor een eSim voor het eerst. Ik heb de QR code gebruikt op de brief maar hij blijft maar geen service aangeven. Ik heb de telefoon al aantal keer opnieuw opgestart maar zonder succes. Dit is al dagen zo. 

Dit is dus mijn eerste keer een eSim, in mijn oude toestel zit nog een Simkaart.

Groetjes

Beste antwoord door MrsDootje

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@MrsDootje dank voor het delen van de code! Ik heb zojuist je eSIM geactiveerd, deze staat nu gekoppeld aan je abonnement. Je oude simkaart is direct gedeactiveerd. Je gaf aan dat je de QR-code al had gescand met je toestel, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat de eSIM al gekoppeld is. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles naar behoren moeten werken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!

Yes het werkt! Dank je wel. Erg fijn, hoef ik niet meer met 2 telefoons rond te lopen.

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22226 reacties
  • 22 juli 2025

Hallo ​@MrsDootje 

Je kan dan het beste even langs een Odido winkel gaan, daar kunnen ze de eSIM direct voor je activeren.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juli 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@MrsDootje 

Je kan dan het beste even langs een Odido winkel gaan, daar kunnen ze de eSIM direct voor je activeren.

Hij is al geactiveerd, ik ga er vanuit dat mijn oude fysieke kaartje gedeactiveerd moet worden, want die doet het nog steeds. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@MrsDootje, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je een nieuwe telefoon bij ons hebt genomen, veel plezier met je nieuwe pareltje. Ik snap heel goed dat je je eSIM werkend wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken. Heb je toevallig Nummerbehoud aangevraagd? Dan zal je eSIM pas worden geactiveerd op de dag dat je nummer naar ons wordt overgezet. Of gaat het om een geheel nieuw abonnement zonder Nummerbehoud of een verlenging? Je kunt de QR-code altijd maar 1x scannen. Dan staat je eSIM gekoppeld en dient deze alleen nog geactiveerd te worden. Vaak gebeurd dit automatisch, maar niet altijd. Je oude simkaart wordt ook altijd automatisch gedeactiveerd, zodra de nieuwe is geactiveerd.  Ik zoek graag voor je uit wat er is gebeurd en wat ik voor je kan betekenen!

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@MrsDootje, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je een nieuwe telefoon bij ons hebt genomen, veel plezier met je nieuwe pareltje. Ik snap heel goed dat je je eSIM werkend wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken. Heb je toevallig Nummerbehoud aangevraagd? Dan zal je eSIM pas worden geactiveerd op de dag dat je nummer naar ons wordt overgezet. Of gaat het om een geheel nieuw abonnement zonder Nummerbehoud of een verlenging? Je kunt de QR-code altijd maar 1x scannen. Dan staat je eSIM gekoppeld en dient deze alleen nog geactiveerd te worden. Vaak gebeurd dit automatisch, maar niet altijd. Je oude simkaart wordt ook altijd automatisch gedeactiveerd, zodra de nieuwe is geactiveerd.  Ik zoek graag voor je uit wat er is gebeurd en wat ik voor je kan betekenen!

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 



 

Hallo,

Ik ben niet nieuw bij jullie. Ik ben al klant sinds mijn eerste telefoon in mijn tienerjaren (jaren 90). Alleen is het voor het eerst een eSim voor mij. Heb geen nieuw nummer gekozen, gewoon hetzelfde nummer. 

Gegevens staan in profiel! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@MrsDootje wat leuk dat je een loyale klant bent, dat waarderen we! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat je inderdaad bij ons hebt verlengd met een eSIM. Echter, zie ik dat je nieuwe abonnement al van start is gegaan, maar dat alleen je oude fysieke simkaart gekoppeld en actief is. Er lijkt iets mis zijn te gaan met de koppeling van je eSIM. Je gaf aan dat je oude simkaart nog werkt. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je oude simkaart verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan kan ik voor je kijken of het mogelijk is om je eSIM te activeren! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@MrsDootje wat leuk dat je een loyale klant bent, dat waarderen we! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat je inderdaad bij ons hebt verlengd met een eSIM. Echter, zie ik dat je nieuwe abonnement al van start is gegaan, maar dat alleen je oude fysieke simkaart gekoppeld en actief is. Er lijkt iets mis zijn te gaan met de koppeling van je eSIM. Je gaf aan dat je oude simkaart nog werkt. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je oude simkaart verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan kan ik voor je kijken of het mogelijk is om je eSIM te activeren! 

Code is 8772123.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@MrsDootje dank voor het delen van de code! Ik heb zojuist je eSIM geactiveerd, deze staat nu gekoppeld aan je abonnement. Je oude simkaart is direct gedeactiveerd. Je gaf aan dat je de QR-code al had gescand met je toestel, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat de eSIM al gekoppeld is. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles naar behoren moeten werken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 25 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@MrsDootje dank voor het delen van de code! Ik heb zojuist je eSIM geactiveerd, deze staat nu gekoppeld aan je abonnement. Je oude simkaart is direct gedeactiveerd. Je gaf aan dat je de QR-code al had gescand met je toestel, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat de eSIM al gekoppeld is. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles naar behoren moeten werken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!

Yes het werkt! Dank je wel. Erg fijn, hoef ik niet meer met 2 telefoons rond te lopen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@MrsDootje dat is wel zo fijn inderdaad! Ik ben blij dat alles naar behoren werkt. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 😁


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen