Skip to main content
Beantwoord

Geen bereik sinds de storing


Ik heb sinds de storing geen bereik meer, ondanks dat ik eerst wel service had op deze telefoon. Nu raak ik erg gefrustreerd omdat de chatbot mij vraagt iemand van service te bellen, maar dit niet kan: omdat ik geen bereik heb op mijn telefoon. 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@sarahtea in dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit.

Gaat dat lukken? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

8 reacties

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 juli 2025

*een toevoeging hierop is dat ik de instellingen van bellen via WiFi al aan heb gezet, mijn telefoon ontelbaar opnieuw heb opgestart, en ik nu niet weet wat ik nog kan doen. Ik hoop snel van jullie te horen


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sarahtea, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je ongestoord gebruik wilt kunnen maken van ons netwerk, ik geef je graag meer duidelijkheid! We hadden inderdaad wat technische problemen op ons netwerk, waarvoor mijn excuses. Dit is inmiddels al opgelost. Werkt het bij jou inmiddels ook weer? 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 juli 2025

Hi, bedankt voor je antwoord. De software is up-to-date en ik heb de instellingen van mijn netwerk gereset. Helaas hielp dit niet.  Ik heb de gegevens vermeld in mijn profiel! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@sarahtea dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste postcode + huisnummer kunnen vermelden in je profiel? Kijk ik daarna meteen met je mee! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 juli 2025

Hi, ik heb ze aangepast naar mijn oude gegevens. Kloppen deze nu wel? 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@sarahtea, yes. Nu kloppen ze wel, dank! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Werkt het nog steeds niet? Ook niet na opnieuw opstarten? Ik zie dat je ongeveer een maand geleden een nieuwe eSIM hebt gekoppeld en geactiveerd, klopt dat? Kun je checken of je gebruikmaakt van de juiste eSIM? Het simkaartnummer eindigt op ***2284. Dit kan je checken via de instellingen van je toestel. 

Heb je helemaal geen bereik en kan je helemaal niet internetten/bellen/sms'en? Dan vermoed ik dat het ligt aan je eSIM. Krijg je wel sms'jes binnen of dat ook niet? Alleen als je nog sms'jes kunt ontvangen op je huidige simkaart, kan ik je helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM. Je kunt eventueel proberen om zelf een nieuwe eSIM te koppelen en te activeren via je Mijn Odido account. Zo niet, dan is het vanaf afstand niet mogelijk en kun je het beste langsgaan in 1 van onze winkels. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kunnen mijn collega's je daar helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juli 2025

Hi, ik weet dat dit niet door de dekking komt, dat is via de chatbot al bevestigd. Ik heb namelijk op geen enkel moment op geen enkele plek in Nederland bereik en dus internet. Mijn telefoon is, zoals eerder beschreven, al vaak uit en aangezet. Mijn eerste e sim heb ik in januari toegevoegd, toen had ik geen problemen. De tweede e-sim is vorige week toegevoegd omdat ik internet nodig had en dit via jullie niet kon krijgen. Het kan dus niet liggen aan de e-sim. De e sim is echter niet van Odido. 

 

Bedankt voor je hulp. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 16 juli 2025

Hey ​@sarahtea in dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit.

Gaat dat lukken? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen