Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding in de USA


Hi allen,

Ik zit momenteel in Arizona in de USA. Ik heb een bundel gekocht zodat ik kan internetten, maar helaas heb ik geen verbinding. Ik heb alle stappen al doorlopen die mij door Odido zijn aangeraden, tot nu toe zonder resultaat. Ik heb een Iphone 13 Pro Max. Zowel met automatische als handmatige netwerkinstellingen lukt het niet. 
Wie kan mij verder helpen? Dit is zeer vervelend, maar ook zonde, want nu heb ik €30 betaald voor een bundel die niet werkt.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@giligang. ik hoop dat je een fijn weekend daar hebt gehad! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb meteen gekeken en ik zie al wat de oorzaak is. Bij je abonnement zie ik dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een blokkade voor Roaming op je abonnement geplaatst, om eventuele extra kosten te voorkomen. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb de blokkade zojuist voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Zo niet, voer dan bovenstaande stappen in mijn eerdere bericht nogmaals uit.

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

10 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@giligang, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in de USA bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je kan internetten, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Als dat niet werkt, kun je dan handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan kijk ik graag met je mee naar je abonnement of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juni 2025

Het is hier heerlijk en ik heb het zeker naar m’n zin! Het is alleen jammer dat ik dus afhankelijk ben van Wifi voor internet.

Ik heb alle bovengenoemde stappen ook gedaan, maar helaas zonder succes. Dus als je mee zou kunnen kijken, graag.

[privégegevens verwijderd door moderator]

Ik hoor graag meer van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@giligang, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in de USA bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je kan internetten, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Als dat niet werkt, kun je dan handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan kijk ik graag met je mee naar je abonnement of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

De gegevens heb ik in m’n profiel toegevoegd. Dus als je mee kan kijken, graag!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 23 juni 2025

Goedemorgen ​@giligang. ik hoop dat je een fijn weekend daar hebt gehad! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb meteen gekeken en ik zie al wat de oorzaak is. Bij je abonnement zie ik dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een blokkade voor Roaming op je abonnement geplaatst, om eventuele extra kosten te voorkomen. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb de blokkade zojuist voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Zo niet, voer dan bovenstaande stappen in mijn eerdere bericht nogmaals uit.

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 juni 2025

Hoi Pharwin,

ik heb m’n telefoon opnieuw opgestart. Helaas heb ik nog steeds geen verbinding.

Groeten, giligang


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@giligang wat gek! Kun je bovenstaande stappen nogmaals uitvoeren (netwerkinstellingen resetten etc.)? Probeer daarna verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Of lukt dat ook niet? Wat krijg je precies te zien op je telefoon als je handmatig een netwerk selecteert? 

Ik verneem het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 juni 2025

 Dit is wat ik in beeld krijg bij netwerkselectie. Hij stond eerst op automatisch. Toen ik dat uitvinkte, kreeg ik deze providers in beeld. Maar welke ik ook aanklik, ik heb nog steeds geen service. Er staat alleen maar SOS rechtsboven in.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@giligang, dank voor de toelichting! Hmm, wat gek. In je toestel lijkt alles goed te staan. Het zou eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 1 juli 2025

Ik hier hier gezocht, maar heb helaas geen andere telefoon ter beschikking om te proberen. Verder heb ik wel alle stappen nogmaals gedaan. Helaas heb ik nog steeds geen service.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@giligang grote kans dat het aan je simkaart ligt, vandaar dat ik vroeg of het mogelijk was om dit te testen. Het zou eventueel ook aan je APN-instellingen kunnen liggen. Kun je dit checken in de instellingen van je toestel? Instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten. Hier zou internet.mobiel moeten staan. Als er iets anders vermeld staat, kan je problemen ervaren met internet in het buitenland. Je kunt handmatig de naam aanpassen en start daarna je toestel opnieuw op. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 juli 2025

Dit is ook wat er vermeld staat.

Wat wel anders is, is dat er bij mobiel netwerk nu geen provider aangevinkt staat. Wanneer ik deze aanvink, gebeurt er ook niks.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen