Skip to main content
Beantwoord

Kan niet SMSen in Frankrijk


Ik kan geen SMS versturen hier in Frankrijk naar een NL nummer en ook niet naar een BE nummer. Ik heb een Apple iPhone 16 Pro met een e-sim. Herstart ook al meerdere keren geprobeerd en daarmee is het ook niet opgelost. Help :-) 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@svko, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk bent, wel zo fijn als je sms'jes kunt versturen. Laten we samen naar een oplossing kijken! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten en handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider in Frankrijk? Als het goed is, zou het dan wel moeten werken! Zo niet, dan kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken!

Bekijk origineel

4 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 10 juni 2025

Hoi ​@svko, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk bent, wel zo fijn als je sms'jes kunt versturen. Laten we samen naar een oplossing kijken! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten en handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider in Frankrijk? Als het goed is, zou het dan wel moeten werken! Zo niet, dan kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken!


  • Auteur
  • 4 reacties
  • 10 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@svko, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk bent, wel zo fijn als je sms'jes kunt versturen. Laten we samen naar een oplossing kijken! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten en handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider in Frankrijk? Als het goed is, zou het dan wel moeten werken! Zo niet, dan kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken!

Ander netwerk geprobeerd handmatig. F-Bouygues Telecom werkte wel. De automatische Orange F deed het niet vreemd dat de automatische netwerk niet werkt. Is daar een verklaring voor dat Orange F niet werkt?


  • Auteur
  • 4 reacties
  • 10 juni 2025

Dank je wel voor de hulp :-)


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@svko, fijn dat het is gelukt door te verbinden met een ander netwerk, daar ben ik erg blij mee! De reden waarom het bij Orange F niet werkt, durf ik niet te zeggen. Sorry! We hebben afspraken gemaakt met buitenlandse provider om internet mogelijk te kunnen maken en daarmee zou alles het gewoon moeten doen. Als dat niet het geval is, raden we altijd aan om handmatig een ander netwerk te selecteren. Dat helpt al vaak! 

Uiteraard, geen dank en graag gedaan! Als ik vanuit deze kant nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Maak er nog een hele mooie vakantie van in Frankrijk! ☀️


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen