Skip to main content
Beantwoord

Odido en Apple Watch compatibiliteit


Beste klantenservice,

 

Status: nog niet opgelost of behandeld

 

Ten eerste, dank voor het lezen of in behandeling nemen van dit bericht, ik wens je of u een fijne week toe! 

Ten tweede wil ik benoemen dat dit bericht is bedoeld ter attentie van de Odido klantenservice. Ik ben me ervan bewust dat dit een community forum is en plaatst dit dan ook publiekelijk zodat andere gebruikers en potentiële kopers of gebruikers van een Apple Watch die hetzelfde gebruik voor ogen hebben als ik zich ook bewust zijn van de situatie.

Ik heb eind Maart een Apple Watch aangeschaft zodat ik niet altijd de telefoon mee hoef wanneer ik de deur uit ga.

Direct na aanschaf bleek dat dit makkelijker gezegd is als gedaan, de simkaart wilde namelijk niet activeren. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met Odido en ze gaven inderdaad aan dat er activatie problemen waren, daarnaast zag ik hier ook meerdere topics over sim problemen met de Apple Watch.

Inmiddels is er een wel een actieve internet verbinding, echter is deze verre van betrouwbaar. Gesprekken komen niet altijd binnen en kunnen niet altijd gemaakt worden wanneer de gekoppelde iPhone uitgeschakeld is of in vliegtuigmodus staat. Wanneer een gesprek wel tot stand komt is deze ook niet altijd stabiel, soms zit er een klik in.

 

Wanneer de watch wordt gebruikt in combinatie met de iPhone is deze wel stabiel gezien de iPhone de verbinding dan volledig afhandelt


 

De klantenservice heeft meerdere malen aangegeven dat ik gebeld zou worden als de problemen verholpen zijn echter ben ik hier nooit over gebeld, het kan zijn dat de problemen  nog steeds spelen maar daarin verwacht je na zo'n 6 weken toch ook enige vorm van communicatie of compensatie. 

 

Ik verzoek de klantenservice vriendelijk om meer duidelijkheid te geven over de huidige stand van zaken met betrekking tot Odido’s compatibiliteit met de Apple Watch.

 

Ik sta er ook voor open de Apple Watch te activeren met een secundair telefoonnummer mocht dit beter werken en ontvang hier graag advies in.

 

Voor de helderheid: Mijn doel bij het gebruik van de Apple Watch is om de deur uit te kunnen zonder telefoon, terwijl ik nog wel “telefonisch” en via tekst bereikbaar ben en kan betalen via NFC.

 

Ik hoop met dit bericht de attentie van een manager of technisch verantwoordelijke te krijgen en meer inzicht te krijgen en creëren in de huidige stand van zaken voor mijzelf, en voor andere gebruikers die tegen gelijksoortige problemen aanlopen. 

 

Mocht je dit probleem herkennen, laat het dan ook weten in de reacties, of door middel van een “duimpje” op dit bericht voor meer inzicht in de omvang van het probleem.

 

Ik pas de status regel in de intro van dit bericht met genoegen aan zodra er meer duidelijkheid is, een moderator mag dit ook doen. 

 

Met vriendelijke groet, 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@gebruiker23 dank voor het sturen van je privébericht! Ik heb alle informatie verzameld en direct doorgezet naar 1 van onze netwerkspecialisten. Je ticketnummer is: 78097358. De verwerkingstijd is momenteel 6 dagen. Je kunt binnen 6 dagen een terugkoppeling per mail of telefonisch verwachten. Ik hoop net als jij dat er snel meer duidelijkheid komt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@gebruiker23 van harte welkom op onze Community, ik wens jou ook een hele fijne week toe! Allereerst, laat ik voorop stellen dat ik heel goed begrijp dat je zorgeloos gebruikt wilt kunnen maken van onze Multisim. Ik ben geen manager of iemand van IT, maar heb wel aardig wat kennis van onze Multisim, laten we samen naar een oplossing kijken! Onze community is inderdaad bedoelt voor (particuliere) klanten die onderling elkaar helpen met waardevolle informatie. Maar ook wij (de moderators) lezen alles mee en springen natuurlijk bij waar het nodig is. 

Begrijp ik het goed dat er wel een verbinding is op je Apple Watch, maar dat deze niet goed werkt? Wanneer je zonder je iPhone de deur uit gaat, is de verbinding niet goed, maar wanneer de iPhone in de buurt wel? Over welke Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Kun je eventueel het modelnummer met mij delen? 

Zou je ook alvast het volgende voor mij willen checken: 


1.    De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben
Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.
 
2.    De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)
Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
 
3.    De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 mei 2025

Begrijp ik het goed dat er wel een verbinding is op je Apple Watch, maar dat deze niet goed werkt?

Correct, ik kan er op dit moment niet op vertrouwen dat ik goed bereikbaar ben wanneer ik alleen de Apple Watch mee heb. Zowel het ontvangen als initieren van gesprekken verloopt niet goed en als een gesprek wel tot stand komt is deze vaak onstabiel met getik door het gesprek heen.

 

Wanneer je zonder je iPhone de deur uit gaat, is de verbinding niet goed, maar wanneer de iPhone in de buurt wel? 

Correct, met iPhone is de verbinding stabiel, ik vermoed dat de Apple Watch dan puur als bluetooth device functioneert, en als ik Airpods in heb zal de Watch uberhaupt niet gebruikt worden voor het gesprek.

Over welke Watch beschik je?

Apple Watch Series 10 4G 46mm

Is het een Cellular versie?

Ja

Kun je eventueel het modelnummer met mij delen? 

MWY23QF/A

 

Andere details

Apple Watch versie: 11.5

iOS versie: 18.4.1

Aanbieder: Odido NL 63.0

 

Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan?

Bij deze!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@gebruiker23, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Excuses voor de wat latere reactie en superbedankt voor de toelichting! Ik zie in je profiel dat alleen je geboortedatum nog ontbreekt. Zou je die voor mij nog kunnen vermelden in je profiel? Dan kan ik gelijk met je meekijken of alles voor je Multisim goed staat ingesteld. 

Kun je aangeven sinds wanneer je dit probleem ervaart (+/- datum & tijdstip)? Ervaar je dit over, op 1 plek of op specifieke plekken? Welk merk + type telefoon heb je? Zodra ik alle informatie van je heb en alles staat verder goed bij je abonnement ingesteld, zal ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team. Zij kunnen dit dan verder voor je onderzoeken. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 mei 2025

Beste Pharwin,

 

Dank voor je reactie. 

Ik zie in je profiel dat alleen je geboortedatum nog ontbreekt. Zou je die voor mij nog kunnen vermelden in je profiel?

Bij deze!

Kun je aangeven sinds wanneer je dit probleem ervaart (+/- datum & tijdstip)?

Sinds dat ik de Watch in bezit heb. Initieel wilde de Watch niet activeren, ik zou hierover terug gebeld worden maar dat is niet gebeurd. Toen een tijd niet meer getest omdat ik niet vertrouw op de verbinding, tot afgelopen zondag 18 mei 2025. Toen ben ik zonder iPhone de deur uit geweest en ervaarde ik dat gesprekken niet tot stand kwamen, zowel bij het initieren als ontvangen van een oproep. Op enig momente werkte het wel maar zat er getik in de lijn. 

Ervaar je dit over, op 1 plek of op specifieke plekken?

Niet op meerdere plekken getest.

Welk merk + type telefoon heb je?

iPhone Pro 14, zie ook profiel.

Zodra ik alle informatie van je heb en alles staat verder goed bij je abonnement ingesteld, zal ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team.

Thanks!

 

Het lijkt me goed om alle informatie die hieruit voortkomt ook hier te delen zodat anderen hier ook gebruik van kunnen maken.

 

Met vriendelijke groet,


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@gebruiker23 dank voor de toelichting! Ik heb nog wat aanvullende informatie van je nodig, zodat ik een case voor je kan doorzetten richting 1 van onze netwerkspecialisten. Zij zullen dit voor je onderzoeken en telefonisch bij je terugkomen met meer duidelijkheid. De datum waarop het probleem speelde was 18 mei 2025, heb je voor mij ook nog een tijdstip? Je gaf aan dat gesprekken niet goed verliepen. Heb je voor mij een voorbeeld van het nummer dat jouw probeerde te bellen, waarbij de gesprekskwaliteit niet goed was. Dit mag je in een privébericht naar mij sturen. Doet dit probleem zich voor op je thuisadres of op een ander adres? Als het een ander adres is (dan je thuisadres) kun je die dan in een privébericht met mij delen? Werkt alleen het bellen niet goed of ook andere zaken niet? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik het voor je kan doorzetten! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 mei 2025

De datum waarop het probleem speelde was 18 mei 2025, heb je voor mij ook nog een tijdstip?

18 mei 2025 tussen 11:30 en 13:00

Je gaf aan dat gesprekken niet goed verliepen. Heb je voor mij een voorbeeld van het nummer dat jouw probeerde te bellen, waarbij de gesprekskwaliteit niet goed was.

06 nummers in het algemeen

Doet dit probleem zich voor op je thuisadres of op een ander adres?

Dit betrof thuisadres met een radius van 100m 

Werkt alleen het bellen niet goed of ook andere zaken niet? 

  • Bellen en gebeld worden ging niet
  • Gesprekstijd liep wel maar ik kon de persoon niet horen en andersom ook niet
  • Onbekend of de persoon aan de andere kant de tijd ook zag lopen
  • De ene verbinding die wel tot stand kwam had veel gekraak/getik

Een actuele test vanuit de Waldorpstraat in Den Haag op 28 mei 14:01​​​​​​

  • 2 06 nummers gebeld, over het algemeen stabiel
  • iphone uit
  • tijdens gesprek iphone ingeschakeld
  • tijdens gesprek iphone uitgeschakeld: verbinding valt weg, apple watch gesprek(stijd) blijft lopen (dat lijkt me enigzins verklaarbaar als een iOS/Watch/Multisim ding waarbij de verbinding wordt overgenomen door de iPhone, maar de watch hem vervolgens niet overpakt, vermoedelijk omdat die nog geen internetverbinding heeft)
  • aan het eind van het gesprek toch wat gekraak
  • getest met en zonder airpods

Vragen

  1. Is er met multisim altijd maar 1 apparaat die verbinding kan hebben, of kunnen beide apparaten een individuele verbinding hebben?
    1a. praktijkvoorbeeld: als mijn telefoon in Arnhem ligt, en mijn watch in Amsterdam, gaan ze dan beide over?
  2. Is het ook mogelijk de watch te gebruiken met een eigen uniek telefoonnummer?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@gebruiker23 dank voor de toelichting! Voordat ik het ticket kan doorzetten, heb ik wel echt het nummer van de andere partij nodig. Dit heeft te maken met dat ze met dan nummer, datum + tijdstip de gesprekskwaliteit van je kunnen onderzoeken. Kun je 1 of 2 06-nummers met mij delen? Je kunt het vermelden in je profiel of in een privébericht naar mij sturen. Dan zet ik meteen het ticket voor je door! 

Wat betreft je andere vragen: er is met onze Multisim altijd maar 1 apparaat die verbinding kan hebben. Als je Multisim hebt gekoppeld aan je toestel, dan gaat zowel je Watch als je toestel over. Het is niet mogelijk om je Watch te gebruiken aan een eigen uniek nummer. Dat heeft te maken met dat Multisim wordt toegevoegd aan je eigen bestaande abonnement. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 30 mei 2025

Verstuurd!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4145 reacties
  • Antwoord
  • 2 juni 2025

Goedemorgen ​@gebruiker23 dank voor het sturen van je privébericht! Ik heb alle informatie verzameld en direct doorgezet naar 1 van onze netwerkspecialisten. Je ticketnummer is: 78097358. De verwerkingstijd is momenteel 6 dagen. Je kunt binnen 6 dagen een terugkoppeling per mail of telefonisch verwachten. Ik hoop net als jij dat er snel meer duidelijkheid komt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen