Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe unlimited snelst abonnement gelimiteerd op 300mbps


Toen Odido maandag het nieuwe unlimited snelst abonnement introduceerde heb ik direct mijn abonnement geüpgraded vanaf unlimited plus 700mbps. Nu kwam ik er gisteren echter achter dat tijdens een Speedtest de verbinding op 300mbps is gelimiteerd. 

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi allemaal, ik heb inmiddels vernomen dat het opgelost zou moeten zijn. Als ik de berichten zo lees, zou dat nu ook in de praktijk te merken moeten zijn. Vanavond gaat er een permanente fix live, zodat het in de toekomst ook niet meer kan gebeuren. De oorzaak weet ik zelf niet, maar ik weet dat onze netwerkspecialisten er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Nogmaals, mijn excuses voor het ongemak! Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor deze feedback. Op deze manier kon ik het snel aankaarten, zodat het onderzocht en opgelost kon worden. Dat lijkt nu ook het geval te zijn. Als dat niet zo is, check dan het volgende: 

  • Toestel opnieuw opstarten 
  • Netwerkinstellingen resetten via de instellingen van je toestel 
  • Software controleren
  • Kruistest met de simkaart (mits het een oude simkaart is) 

Als er mensen zijn die een lagere snelheid ervaren met Unlimited Snelst, geef het dan aan in dit topic (en tag mij). Dan kan ik het eventueel doorzetten.

Alvast bedankt en ik hoor het graag van jullie! 

 

Bekijk origineel

36 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 14 mei 2025

Hallo ​@Roy Tollenaar 

Is dit binnenshuis gemeten of buitenshuis. Test het eens buitenshuis en eventueel op een andere locatie.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 14 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Roy Tollenaar 

Is dit binnenshuis gemeten of buitenshuis. Test het eens buitenshuis en eventueel op een andere locatie.

Dit is op meerdere locaties buiten getest op sites die volgens antennekaart.nl 10 gig glas hebben en waar ik voorheen met het 700mbps abonnement deze snelheid ook gewoon haalde. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 14 mei 2025

Hier een opname van 2 speedtesten waar je op ziet dat het netwerk wel een hogere snelheid aan kan maar hij begrenst wordt op 300mbps.

https://www.amazon.com/photos/shared/nxUq3W0xRsm4L8wSbc3RNQ.X6gFIdQh95X75FGS_Q9mPo


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 14 mei 2025

@Roy Tollenaar 

Heb ook even aangepast naar Unlimited snelst en zoals in de video gaat ook hier de download richting de 600 Mbps en zakt dan naar 331 Mbps, upload 82 Mbps met 5G.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 14 mei 2025
Waqqas schreef:

@Roy Tollenaar 

Heb ook even aangepast naar Unlimited snelst en zoals in de video gaat ook hier de download richting de 600 Mbps en zakt dan naar 331 Mbps, upload 82 Mbps met 5G.

Ah bedankt voor deze info dan gaat er bij Odido iets fout in de snelheids limieten. Wachten op een moderator dan maar.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@Roy Tollenaar wat leuk dat je hebt gekozen voor onze nieuwe bundel Unlimited Snelst! Wel zo fijn als je ook de snelheid haalt die we beloven, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik daarna met je meekijken! 
 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 16 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hallo ​@Roy Tollenaar wat leuk dat je hebt gekozen voor onze nieuwe bundel Unlimited Snelst! Wel zo fijn als je ook de snelheid haalt die we beloven, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik daarna met je meekijken! 
 

Alles al geprobeerd zelf ander toestel en 5G router maar is gewoon echt gelimiteerd op die 300mbps. Laatste 4 cijfers zijn ingevuld.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 mei 2025

Hier exact hetzelfde probleem had eerst Plus haalde 700 mbps makkelijk bij de mast in het centrum, nu zie ik hem boven de 1gbit gaan normaal ging die terug naar 700 Mbps maar nu terug naar de 300 mbps is echt iets aan jullie kant wat niet goed gaat met dat nieuwe abonnement.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 mei 2025

Ik heb hetzelfde. Gisteren naar Unlimited Snelst overgegaan. Snelheid lijkt duidelijk gecapt te worden naar 300-325 Speedtest loopt naar 600MB/s en schiet meteen terug naar 300-325 MB/s. Waar ik normaal met gemak snelheden haal tussen de 600-800MB/s.

 

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 16 mei 2025

@Pharwin van Odido lijkt mij duidelijk nu jullie hebben in het systeem waarschijnlijk de standaard snelheid nog staan van een abonnement met datalimiet. 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 mei 2025

Dit is duidelijk een cap op dit specifieke abbonement. Niemand komt hoger dan +/- 300-325 MB/s.

 

Odido los het op. Vragen over toestelinstellingen, binnen - buiten ontvangst etc.. is niet relevant in deze case.


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 16 mei 2025

Ik heb precies hetzelfde, lijkt me sterk dat het met een switch van plus naar snelst kan liggen aan mijn telefoon als hij daarvoor wel hogere snelheden haalde.


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 17 mei 2025

@Odido ​@Pharwin van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​@Jason van Odido ​@Ishana van Odido 

Wordt hier al wat aan gedaan?? Is wel een dode mus als we zogenaamd snelheid verhogen en we krijgen een verlaging...


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 17 mei 2025

Ik zou er niet van uitgaan. Ik denk dat dit nog wel minimaal een dag of 4-5 duurt. Dit gaat wanneer het kwartje is gevallen waarschijnlijk eerst richting meerdere afdelingen. Onderzoek etc...

Ik vind het vrij bizar dat er een nieuwe bundel wordt geïntroduceerd. En dat dit blijkbaar door niemand bij Odido getest is. Vervolgens gebruikers de laan insturen met bereik, software versie, instellingen,  waarna je al weer een paar dagen verder bent. En dat niemand na meerdere meldingen denkt, dit moet we even met een prio doorzetten.


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 18 mei 2025

Ik heb via deze pagina een netwerk probleem aangekaart en dan aangegeven bij uitleg dat dit niet aan de plaats of tijd ligt, maar dat het is opgetreden na de switch van plus naar snelst. Daarbij heb ik ook verwezen naar deze pagina. Hiermee komt het bij de netwerkspecialisten terecht, dus hopelijk begint er dan wat te bewegen, als jullie dat ook doen, krijgen ze die signalen wat meer ;)

 

https://www.odido.nl/netwerk/dekking


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 mei 2025

We zijn 1 week verder na de introductie van de nieuwe bundel. En we zijn nog niet verder gekomen dan software instellingen, binnen en buiten bereik, of de usb-c oplader wel compatibel is met het 5G netwerk.. en weet ik veel wat meer..

Moet Youp van 't Hek weer gaan twitteren?

 

Odido, jullie bundel heeft de verkeerde specificaties in het netwerk meegekregen, hoe moeilijk kan het zijn?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 19 mei 2025

Het is ondertussen bekend bij Odido 

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 19 mei 2025

De moed zakt mij nu echt in de schoenen ik ontvang net dit bericht in mijn DM op X: 

Goedemiddag Roy, 

Ik zou bij je terugkomen wanneer ik meer heb mogen vernomen van mijn collega’s van de technische dienst. 

Vanuit het onderzoek is gebleken dat je nog gebruik maakt van een verouderde simkaart en hierdoor blijkt dat het vernieuwde netwerk niet volledig binnenkomt. Daarom willen mijn collega’s een nieuwe simkaart aanbieden en voor 48 uur testen of hetzelfde blijft aanhouden. 

Nu kan ik hiervoor 2 opties aanbieden die ik onderstaand voor je op een rij heb gezet.

Ik kan op afstand een nieuwe simkaart voor je bestellen:
-Hiermee kan ik de eenmalige kosten van € 10,- voor je vergoeden.

-Het streven is om binnen 3 kalenderdagen de simkaart in huist te gaan ontvangen.

-De simkaart moet alleen nog geactiveerd worden. Dit kan door de iDIN verificatie vanuit de bank, wanneer de sms-verificatie niet kan.

Je schaft een nieuwe simkaart via de Odido Shop:
-Hier zou je de eenmalige kosten van € 10,- moeten voorschieten.

-Bewaar de bon en deel deze na je bezoek. Dan zal ik de kosten hiervan gaan laten verrekenen op de eerstvolgende factuur.

-Mijn collega’s in de shop kunnen de simkaart meteen voor je activeren. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs meeneemt. Zo doen de collega’s een laatste check.

Laat je mij vooral nog weten waar je voorkeur naar uit gaat? Dan zal ik hier de nodige actie voor in werking stellen.

Groetjes,
Diego


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 19 mei 2025
Roy Tollenaar schreef:

De moed zakt mij nu echt in de schoenen ik ontvang net dit bericht in mijn DM op X: 

Goedemiddag Roy, 

Ik zou bij je terugkomen wanneer ik meer heb mogen vernomen van mijn collega’s van de technische dienst. 

Vanuit het onderzoek is gebleken dat je nog gebruik maakt van een verouderde simkaart en hierdoor blijkt dat het vernieuwde netwerk niet volledig binnenkomt. Daarom willen mijn collega’s een nieuwe simkaart aanbieden en voor 48 uur testen of hetzelfde blijft aanhouden. 

Nu kan ik hiervoor 2 opties aanbieden die ik onderstaand voor je op een rij heb gezet.

Ik kan op afstand een nieuwe simkaart voor je bestellen:
-Hiermee kan ik de eenmalige kosten van € 10,- voor je vergoeden.

-Het streven is om binnen 3 kalenderdagen de simkaart in huist te gaan ontvangen.

-De simkaart moet alleen nog geactiveerd worden. Dit kan door de iDIN verificatie vanuit de bank, wanneer de sms-verificatie niet kan.

Je schaft een nieuwe simkaart via de Odido Shop:
-Hier zou je de eenmalige kosten van € 10,- moeten voorschieten.

-Bewaar de bon en deel deze na je bezoek. Dan zal ik de kosten hiervan gaan laten verrekenen op de eerstvolgende factuur.

-Mijn collega’s in de shop kunnen de simkaart meteen voor je activeren. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs meeneemt. Zo doen de collega’s een laatste check.

Laat je mij vooral nog weten waar je voorkeur naar uit gaat? Dan zal ik hier de nodige actie voor in werking stellen.

Groetjes,
Diego

Dit is echt flauwekul, ik heb zelf een aantal maanden geleden mijn T-Mobile simkaart laten ruilen voor een Odido simkaart en ook ik heb hetzelfde probleem. Overigens neemt dat niet weg dat hij dan met plus die snelheid ook niet zou moeten halen.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 mei 2025

Ik heb een recente eSIM van Odido, en heb het probleem ook met de cap.

 

Ergens wel weer verwacht maar toch sprakeloos….

 

"”het vernieuwde netwerk niet volledig binnenkomt"”

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 mei 2025

Dat is toch weer een flauwekul hier ook een e-sim, zit gewoon iets fout aan hun kan,dat er een cap opzit.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, het lijkt erop dat er technisch iets niet goed gaat. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik heb het intern aangekaart en het wordt momenteel onderzocht. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik meer weet, zal ik jullie op de hoogte stellen! Als er meer informatie van jullie nodig heb, zal ik ook bij jullie in de lucht komen. 

@Roy Tollenaar Dank voor het invullen van je profielgegevens, alles komt netjes overeen. Je klantnummer heb ik ook doorgegeven, zodat er specifiek naar gekeken kan worden. 

@trisv94 Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook jouw klantnummer doorgeven. 

@NiekB82 ​@homer013 Kunnen jullie je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in jullie profiel en mij een seintje geven wanneer jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met jullie meekijken of alles goed staat ingesteld bij jullie abonnementen en ook jullie klantnummers doorgeven. 

Alvast bedankt!

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, het lijkt erop dat er technisch iets niet goed gaat. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik heb het intern aangekaart en het wordt momenteel onderzocht. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik meer weet, zal ik jullie op de hoogte stellen! Als er meer informatie van jullie nodig heb, zal ik ook bij jullie in de lucht komen. 

@Roy Tollenaar Dank voor het invullen van je profielgegevens, alles komt netjes overeen. Je klantnummer heb ik ook doorgegeven, zodat er specifiek naar gekeken kan worden. 

@trisv94 Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook jouw klantnummer doorgeven. 

@NiekB82 ​@homer013 Kunnen jullie je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in jullie profiel en mij een seintje geven wanneer jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met jullie meekijken of alles goed staat ingesteld bij jullie abonnementen en ook jullie klantnummers doorgeven. 

Alvast bedankt!

 

Heb het ingevuld in men profiel.


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 19 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, het lijkt erop dat er technisch iets niet goed gaat. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik heb het intern aangekaart en het wordt momenteel onderzocht. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik meer weet, zal ik jullie op de hoogte stellen! Als er meer informatie van jullie nodig heb, zal ik ook bij jullie in de lucht komen. 

@Roy Tollenaar Dank voor het invullen van je profielgegevens, alles komt netjes overeen. Je klantnummer heb ik ook doorgegeven, zodat er specifiek naar gekeken kan worden. 

@trisv94 Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook jouw klantnummer doorgeven. 

@NiekB82 ​@homer013 Kunnen jullie je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in jullie profiel en mij een seintje geven wanneer jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met jullie meekijken of alles goed staat ingesteld bij jullie abonnementen en ook jullie klantnummers doorgeven. 

Alvast bedankt!

 

Ook gedaan! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 mei 2025

Ook gedaan


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen