Skip to main content
Beantwoord

eSim blijft 'in Behandeling'

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi, probeer te switchen naar eSim op mijn telefoon maar de vervolgstap lukt niet.

[screenshot verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

Ik kan niet klikken op 'verder gaan', is ondertussen al een paar uur geweest.

Stappen die ik al heb geprobeerd: telefoon opnieuw opstarten, data uit en aanzetten, Odido app compleet verwijderen en opnieuw installeren, via browser en via laptop browser de pagina bezocht.

Via de chat kom ik niet verder, en met een adviseur bellen kan niet want mijn normale Sim is al ontkoppelt. Help?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Quasist dank voor de toelichting! Ik zou heel graag een nieuwe eSIM voor je willen bestellen, maar hiervoor moet ik een extra check middels een sms-verifcatie doen. Omdat je huidige eSIM nu niet werkt, is die check ook niet mogelijk en kan/mag ik geen nieuwe eSIM voor je bestellen, sorry! Je kunt het uiteraard wel zelf een nieuwe eSIM bestellen via je Mijn Odido account. De QR-code zal dan meteen worden klaargezet in je account. De activatie kun je dan niet middels een sms-verificatie afronden, maar gelukkig is er ook nog de optie iDIN (bankverificatie). Met deze optie kun je dan de nieuwe eSIM activeren. 

Mocht dat niet lukken, kun je altijd langsgaan in 1 van onze winkels. Daar kunnen mijn collega's (op vertoon van een geldig legitimatiebewijs) je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM. Wel zo fijn! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Quasist, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je je nieuwe eSIM kunt activeren, laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik meekijk in je MijnOdido account, zie ik dat je nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Is het inmiddels gelukt en werkt alles naar behoren? Het gekke bij je abonnement is, dat ik geen '’SIM-asset'’ zie wat ik normaal gesproken wel zou moeten zien. Dit is de eerste keer dat ik dit voorbij zie komen, wel een gekke situatie. Ik vermoed dat het daarom ook niet lukt om verder te gaan met het installeren van je eSIM. Tenzij het inmiddels al is gelukt. Ik heb sowieso meteen een ticket voor je aangemaakt en doorgezet richting onze technische dienst. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 77717933. De verwerkingstijd is momenteel 2-3 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het eerder oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 3 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 9 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Quasist, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je je nieuwe eSIM kunt activeren, laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik meekijk in je MijnOdido account, zie ik dat je nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Is het inmiddels gelukt en werkt alles naar behoren? Het gekke bij je abonnement is, dat ik geen '’SIM-asset'’ zie wat ik normaal gesproken wel zou moeten zien. Dit is de eerste keer dat ik dit voorbij zie komen, wel een gekke situatie. Ik vermoed dat het daarom ook niet lukt om verder te gaan met het installeren van je eSIM. Tenzij het inmiddels al is gelukt. Ik heb sowieso meteen een ticket voor je aangemaakt en doorgezet richting onze technische dienst. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 77717933. De verwerkingstijd is momenteel 2-3 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het eerder oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 3 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Super bedankt voor je reactie, werkt inderdaad nog niet. terugkoppleing telefonisch hoeven ze niet te proberen ben ik bang 😅 ik wacht het nog even af dan

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Quasist, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik heb het ticket er gelijk bijgepakt en ik zie dat het inmiddels is opgelost. Ze zullen je hierover nog bellen, maar aangezien ik je nu spreek, kan ik het meteen doorgeven. Ook zie ik dat je nieuwe eSIM gekoppeld staat en ook op actief staat. Werkt alles inmiddels naar behoren? Start voor de zekerheid je toestel opnieuw op, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Laat je weten of alles naar behoren werkt? Zo niet, dan verneem ik graag van je wat er precies niet werkt. Dan kijken we uiteraard samen naar een andere oplossing! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 12 mei 2025

Hi pharwin,

Bedankt voor je antwoord. Er is momenteel geen eSim verbonden aan mijn telefoon, de email link werkt niet (ik krijg een foutmelding) en via de app kan ik niet klikken op 'ga verder met het installeren van je eSim'. Zou je me een qr code of de EID kunnen sturen? Denk dat het daarna wel werkt

N.B.: telefoon is opnieuw opgestart en netwerkinstellingen gereset mocht het relevant zijn

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Quasist dank voor de toelichting! Ik zou heel graag een nieuwe eSIM voor je willen bestellen, maar hiervoor moet ik een extra check middels een sms-verifcatie doen. Omdat je huidige eSIM nu niet werkt, is die check ook niet mogelijk en kan/mag ik geen nieuwe eSIM voor je bestellen, sorry! Je kunt het uiteraard wel zelf een nieuwe eSIM bestellen via je Mijn Odido account. De QR-code zal dan meteen worden klaargezet in je account. De activatie kun je dan niet middels een sms-verificatie afronden, maar gelukkig is er ook nog de optie iDIN (bankverificatie). Met deze optie kun je dan de nieuwe eSIM activeren. 

Mocht dat niet lukken, kun je altijd langsgaan in 1 van onze winkels. Daar kunnen mijn collega's (op vertoon van een geldig legitimatiebewijs) je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM. Wel zo fijn! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen