Skip to main content
Beantwoord

sim gedeactiveerd, multisim apple watch werkt niet

• 14 maart 2025
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Ik heb vandaag een Apple Watch SE cellular gekocht bij mediamarkt. Ik kan geen mobiele internetverbinding maken want ik krijg de volgende melding in de Watch app:

Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Ik heb hier vandaag 6(!) keer over moeten bellen. Tijdens de gesprekken is er de eerste keer een multisim voor me aangevraagd, maar toen ik daar na een uur nog geen bericht van had heb ik teruggebeld. Tijdens het tweede gesprek is die bestelling geannuleerd want ik zou een dualsim nodig hebben. Die deed het ook niet. Vervolgens is mij verteld dat ik toch wel een esim nodig had en dat ik die zelf kon bestellen. Dat gedaan, maar toen kreeg ik bovenstaande melding dus wéér gebeld. 

Tijdens een van deze telefoongesprekken is er blijkbaar iets misgegaan want mijn sim voor mijn primaire tel.nr is verwijderd. Een andere e-sim is nu wel ineens geactiveerd, maar de Watch doet het daarop ook niet. Doordat de primaire sim is verwijderd kan ik nu niet meer bellen, tenzij dat over wifi of internet gedaan wordt via bijv whatsapp via de nieuwe e-sim. Gevolg: een Apple Watch zonder internet en een internetbundel die zo goed als leeg is omdat ik niet meer normaal kan bellen en extra kosten want ik moet extra internet kopen. 

Watch is niet in het buitenland gekocht, ik heb een hello abonnement en geen oud tele2 abonnement en een iPhone 15 Max pro. Zowel toestel als Watch zijn geupdate. 

Hoe nu verder? 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Loisp van harte welkom op onze Community, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat leuk dat je een Apple Watch SE Cellular hebt gekocht, ik begrijp heel goed dat je onze Multisim werkend wilt krijgen en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Excuses dat je niet goed bent geïnformeerd en dat je ook 6x hebt moeten bellen. Een eSIM bij je abonnement is geen vereiste om gebruik te kunnen maken van onze Multisim. Dit kan ook gemakkelijk in combinatie met een fysieke simkaart, want de Multisim zelf is eigenlijk al een eSIM. 

Voor het weekend was er inderdaad een technische storing bekend met betrekking tot onze Multisim. Het was niet mogelijk om deze aan te schaffen en het te activeren, waarna je vervolgens de melding te zien krijgt die je in je reactie omschrijft. Ons IT-team was hiervan op de hoogte en ze hebben er alles aan gedaan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Met succes! Ik heb sinds vandaag vernomen dat het IT-issue is opgelost. Kun je nu proberen om je Multisim opnieuw te activeren? Dan zou het moeten lukken! 

Zo niet, dan verneem ik graag op welke manier je dit probeert (in de app/browser/laptop) en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt. Graag wil ik met je meekijken bij je abonnement of alles goed staat ingesteld voor je simkaart, zodat je straks weer gerust je telefoontjes kunt plegen! Echter, zie ik in je profiel dat bij de postcode 1 cijfers niet overeenkomt met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste postcode vermelden in je profiel en een seintje geven in dit topic wanneer je dat hebt gedaan? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

Bekijk origineel

1 reactie

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3597 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Hey ​@Loisp van harte welkom op onze Community, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat leuk dat je een Apple Watch SE Cellular hebt gekocht, ik begrijp heel goed dat je onze Multisim werkend wilt krijgen en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Excuses dat je niet goed bent geïnformeerd en dat je ook 6x hebt moeten bellen. Een eSIM bij je abonnement is geen vereiste om gebruik te kunnen maken van onze Multisim. Dit kan ook gemakkelijk in combinatie met een fysieke simkaart, want de Multisim zelf is eigenlijk al een eSIM. 

Voor het weekend was er inderdaad een technische storing bekend met betrekking tot onze Multisim. Het was niet mogelijk om deze aan te schaffen en het te activeren, waarna je vervolgens de melding te zien krijgt die je in je reactie omschrijft. Ons IT-team was hiervan op de hoogte en ze hebben er alles aan gedaan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Met succes! Ik heb sinds vandaag vernomen dat het IT-issue is opgelost. Kun je nu proberen om je Multisim opnieuw te activeren? Dan zou het moeten lukken! 

Zo niet, dan verneem ik graag op welke manier je dit probeert (in de app/browser/laptop) en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt. Graag wil ik met je meekijken bij je abonnement of alles goed staat ingesteld voor je simkaart, zodat je straks weer gerust je telefoontjes kunt plegen! Echter, zie ik in je profiel dat bij de postcode 1 cijfers niet overeenkomt met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste postcode vermelden in je profiel en een seintje geven in dit topic wanneer je dat hebt gedaan? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen