Skip to main content
Beantwoord

Ontvangst met het jaar minder tot zeer slecht


Ik heb op mijn zomer locatie, een camping met ruime 1000 caravans, zeer slecht bereik 

Vroeger kon ik in de caravan bellen nu moet ik naar buiten 

Elk jaar wordt het slechter vaak aangegeven aan de klantenservice en korting gekregen op mijn internet abonnement maar daar heb ik dus weinig aan.

Begrijp gewoon niet dat Odido daar niets aan doet.

De voetprint van de mast staat over de heide waar het niet zo druk is terwijl er aan de andere kant een van de drukste campings van Nederland staat.

Veel stappen over naar KPN omdat die beter bereik heeft.

De Odido mast wordt steeds meer belemmerd door de begroeiing erom heen 

Ik plaats dit in de hoop dat Odido mee leest en er actie wordt ondernomen.

Met 5g is het nog slechter 

[aangepast door moderator] 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Jellesbode, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Aangezien je dit probleem ook hebt gehad in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen, die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account. Zou je dat willen? Je kunt ook langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Als meerdere mensen (met ons netwerk) problemen ervaren op deze locatie, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Laat maar gerust weten of je eerst een nieuwe simkaart zou willen. In dat geval, zie ik graag je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer tegemoet in je profiel. Dan kan ik 'm daarna voor je bestellen! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Jellesbode wat leuk dat je een eigen camping met 1000 caravans hebt, is het een mooie locatie? Gaat het om je mobiele internet? Wel zo fijn als het internet het ook goed doet en je ongestoord kunt bellen, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Ik heb gelijk gekekeken op onze dekkingskaart en ik zie geen bijzonderheden daar in de buurt en dat de dekking goed is. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Het zou eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 7 maart 2025

Bedankt voor de reactie

Heb ik allemaal gedaan.

Had het met mijn oude en nu met de nieuwe Google Pixel 8a

Verder met het tablet onbeperkt abonnement.

Huawei router had normaal 35 mbps download en 10 upload

Met de klik en klaar 59,7 down en 0,23 upload, ook ne reset aan de achterzijde.

Gewoon onbruikbaar

De Huawei nog niet geprobeerd omdat die nu thuis staat.

Ik heb de laatste jaren regelmatig contact gehad en korting gekregen , maar daar heb ik eigenlijk niets aan.

Het is in de jaren alleen maar slechter geworden.


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 8 maart 2025

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9628 reacties
  • 8 maart 2025

Zo'n link kunnen alleen mensen die lid zijn van de campinggroep wat in zien. Maar blijkbaar is KPN de oplossing voor de bewoners daar. Ondanks dat KPN en Odido de beste netwerken van de wereld hebben is dekking nooit 100%. Iedereen heeft wel ergens whitespots.


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 8 maart 2025

Odido klagen ze van de week weer net zoals verleden jaar.

KPN gaat prima veel gaan weer overstappen.

Het internet heeft daar veel problemen en men wil zelf internet regelen om online te kijken.

Daar gaat het over.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Hi ​@Jellesbode, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Aangezien je dit probleem ook hebt gehad in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen, die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account. Zou je dat willen? Je kunt ook langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Als meerdere mensen (met ons netwerk) problemen ervaren op deze locatie, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Laat maar gerust weten of je eerst een nieuwe simkaart zou willen. In dat geval, zie ik graag je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer tegemoet in je profiel. Dan kan ik 'm daarna voor je bestellen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen