Skip to main content
Beantwoord

eSIM activeren ontbreekt in Mijn Odido

  • 23 november 2024
  • 9 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo,

Misschien ben ik uitermate scheel maar ik zie echt werkelijk waar geen optie om een Sim te activeren laat staan een Esim.

Dan krijg je een mooie brief met de tekst:

'3. Activeer je eSIM in Mijn Odido of op de Sims- en toestelpagina. Of in de Odido App.'

 

Beide opties bekeken, in beide opties heb ik GEEN Sim activeren optie.

Als ik op https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart op de knop 'Simkaart Activeren’ klik kom ik op de pagina https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim met de onderstaande screenshots.

Dit is wat ik zie:

 

Het ‘Zoek het maar uit gehalte’ om papier of bandbreedte te besparen omdat een instructie schrijven die duidelijk wijst naar de juiste plekken is echt om te janken.

Beste antwoord door Zekerheid

Marciano van Odido schreef:

Hoi, top dat het is gelukt met scannen! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Laat je het me weten of het is gelukt?

Het is inmiddels gelukt te activeren, bedankt voor de hulp!

Bekijk origineel

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, is het inmiddels gelukt met het activeren van je eSIM? Zo niet, zet dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! Had je wel een QR-code ontvangen en gescand? Anders zet ik een nieuwe eSIM voor je klaar! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 28 november 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi, is het inmiddels gelukt met het activeren van je eSIM? Zo niet, zet dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! Had je wel een QR-code ontvangen en gescand? Anders zet ik een nieuwe eSIM voor je klaar! 

De gegevens heb ik nu aangevuld, de QR-code heb ik ingescand, tot daar gaat het dan ook verder prima. Maar er staat geen optie om een sim te activeren.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat het inmiddels bekend is dat er problemen zijn met eSIM activaties. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en klaargezet in Mijn Odido. Lukt het om de eSIM via deze pagina te downloaden en te activeren? Anders zet ik een case door naar mijn collega's van de technische dienst. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 29 november 2024
Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen, bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat het inmiddels bekend is dat er problemen zijn met eSIM activaties. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en klaargezet in Mijn Odido. Lukt het om de eSIM via deze pagina te downloaden en te activeren? Anders zet ik een case door naar mijn collega's van de technische dienst. Ik hoor het graag van je! 

Als ik op E-Sim downloaden klik dan krijg ik op de vervolgpagina te zien:

 

Ik heb wel een mail ontvangen met een QR-code, moet ik deze inscannen of wachten tot deze pagina werkt?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Zekerheid, yes dat is prima! Kun je de QR-code scannen en een reactie geven in dit topic zodra je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij de activatie voor je in orde maken! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 2 december 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Zekerheid, yes dat is prima! Kun je de QR-code scannen en een reactie geven in dit topic zodra je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij de activatie voor je in orde maken! 

De QR-code heb ik zojuist ingescand, na het verwijderen van de vorige E-sim.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, top dat het is gelukt met scannen! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Laat je het me weten of het is gelukt?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • Antwoord
  • 6 december 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi, top dat het is gelukt met scannen! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Laat je het me weten of het is gelukt?

Het is inmiddels gelukt te activeren, bedankt voor de hulp!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Zekerheid Fijn dat het is gelukt! Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een heel fijn weekend gewenst! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen