Skip to main content
Beantwoord

wifi werkt niet op 2.4g. wel op 5G

• is een Master Poster
  • 21 reacties

Kan iemand mij helpen? 

Wifi 2.4G werkt niet meer. Wifi 5G wel. Is al enkele dagen zo waardoor mijn deurbel niet meer werkt. Erg vervelend. Modem al gereset maar helpt helaas niet. 

Beste antwoord door Wints

Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Wints, dankjewel! Ik heb meteen naar je netwerk gekeken. Ik zie dat je een tweede netwerk op 2.4Ghz hebt aangemaakt, dat gaat om een gastnetwerk. Deze werkt wel? Voor zowel het 2.4Ghz gastnetwerk en het 5Ghz netwerk staat WPA3 aan, voor de '’normale'’ 2.4Ghz staat WPA3 uit. Ik heb voor de zekerheid de normale 2.4Ghz nu ook op WPA3 gezet, werkt deze nu wel? Ik kan het anders altijd terugzetten!

Hoi ​@Cheyenne van Odido 

Dank voor het meekijken. Normale 2.4 G doet het nu wel. Ik had een gastnetwerk aangemaakt om te testen of die het wel doet en ook om mijn deurbel weer aan te sluiten (was erg vervelen zonder deurbel). Dus ik heb nu mijn deurbel op het 2.4G gastnetwerk. 

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22206 reacties
  • 20 juli 2025

Hallo ​@Wints 

Brandt het 2,4 GHz lampje wel of niet op de router? Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat, bij de WiFi instellingen kun je 2,4 GHz inschakelen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 20 juli 2025

Hoi ​@Waqqas 

ja lampje brandt wel. En 2.4 staat al ingeschakeld. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22206 reacties
  • 20 juli 2025

@Wints 

Kan je het WiFi knopje aan de zijkant van de router eens kort indrukken om WiFi compleet uit te schakelen en daarna weer kort indrukken om WiFi in te schakelen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 20 juli 2025

@Waqqas helaas werkte dat ook niet. Ik heb nu een tweede 2.4g netwerk aangemaakt en die doet het wel. Nu heb ik 2 x 2.4g, waarvan 1 het dus niet meer doet, en 1 x 5G. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • 21 juli 2025

Hi ​@Wints het is goed om te zien dat je op deze manier een werkend 2.4 GHz netwerk hebt aan kunnen maken! Ik wil graag met je meekijken naar de instellingen in jouw modem. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik voor je aan de slag gaan! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 21 juli 2025

Hoi ​@Nora van Odido 

Zojuist de gevraagde gegevens toegevoegd. Ik hoor graag van je of alles goed staat ingesteld. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Wints, dankjewel! Ik heb meteen naar je netwerk gekeken. Ik zie dat je een tweede netwerk op 2.4Ghz hebt aangemaakt, dat gaat om een gastnetwerk. Deze werkt wel? Voor zowel het 2.4Ghz gastnetwerk en het 5Ghz netwerk staat WPA3 aan, voor de '’normale'’ 2.4Ghz staat WPA3 uit. Ik heb voor de zekerheid de normale 2.4Ghz nu ook op WPA3 gezet, werkt deze nu wel? Ik kan het anders altijd terugzetten!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hoi ​@Cheyenne van Odido 

Dank voor het meekijken. Normale 2.4 G doet het nu wel. Ik had een gastnetwerk aangemaakt om te testen of die het wel doet en ook om mijn deurbel weer aan te sluiten (was erg vervelen zonder deurbel). Dus ik heb nu mijn deurbel op het 2.4G gastnetwerk. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Wints, helemaal top! We kunnen het absoluut zo houden, maar mocht je kunnen testen om je deurbel nu op de standaard 2.4Ghz te zetten, is dat beter. Gastnetwerken kunnen soms voor wat ruis in het netwerk zorgen. Als het nu werkt, kan je het ook zeker zo laten! 😁

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 23 juli 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido 

het is gelukt mijn deurbel te koppelen op de standaard 2.4Ghz. Wil je dan mijn gastnetwerk verwijderen? We willen natuurlijk geen ruis.. 😁

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Wints, top! Ik ben super blij dat het geregeld is. Ik heb het gastnetwerk gelijk uitgezet! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen