Skip to main content
Beantwoord

Zyxel WiFi punt installatie werkt niet

Goedemiddag,

Ik heb een paar dagen terug WiFi Plus genomen. Ik ben gelijk aan de slag gegaan met installeren. Helaas lukte het niet om de Zyxel wifiversterker werkend te krijgen. Ik word er helemaal gek van. Ik denk dat ik tijdens de eerste poging niet lang genoeg heb gewacht tot dat ding verbinding had met mijn modem. Inmiddels heb ik al een paar keer de resetbutton achterop ingedrukt. Er zou dan volgens Odido sprake moeten zijn van 4 minuten knipperen, maar dat is bij mij slechts enkele seconden en dan brandt hij weer.

De stappen die ik heb doorlopen:

- Reset knop ingedrukt

- Powerlampje ging knipperen en vervolgens uit

- Gewacht tot deze weer groen brand

- Powerknop achterop uit en ethernetkabel verbonden met modem

- Powerknop weer aan

Nu komt het gekke. Volgens de installatiehandleiding, moet het WiFi symbool gaan knipperen. Dat gebeurt niet. Achtereenvolgens gebeurt dit:

-Powerlampje gaat knipperen en daarna stabiel groen

- Dan komt het WiFi lampje erbij, deze gaat groen branden

- Dan het signaallampje, die wordt na een tijdje steady groen

- Daarna het powerlampje oranje 

Volgens de handleiding zou het WiFi lampje vervolgens moeten gaan knipperen. Dit doet hij echter helemaal niet (er zit wel eens een data-flikkertje in).

Als ik hem dan van stroom weer afhaal, ethernet disconnect en weer aanzet, gaan wel het powerlampje branden en daarna ook het WiFi lampje, maar het signaallampje helemaal niet. Ik heb het wifipunt op dat moment nog niet verplaatst. Deze staat nog direct naast het modem.

Iemand enig idee wat hier mis gaat? Het lijkt wel of hij de data van het modem niet op kan halen en dus geen WiFi op kan zetten.

Beste antwoord door Thomas Bakker

Hi Cheyenne,

Na het posten van dit bericht ben ik toch nog wat verder erin gedoken. Ik kwam op een andere forumpost erachter dat er mogelijk een instelling fout zou hebben gestaan bij een ander. Ik heb in de router ingelogd en daar bleek EasyMesh uitgeschakeld te zijn. Ik weet niet of ik dit zelf destijds heb uitgezet, maar na het inschakelen van de EasyMesh optie kon ik het punt naar behoren installeren. Alles werkt dus nu! Misschien mooi om deze oplossing mee te nemen in de handleiding, er staat namelijk nergens genoemd dat deze optie in de router de boosdoener kan zijn. Bedankt voor de moeite!

Bekijk origineel

3 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Thomas Bakker, ik ben er voor je! We gaan er hoe dan ook voor zorgen dat je snel gebruik kan maken van de versterker. Ik kan vanuit hier niet helemaal vaststellen waar het misgaat. Mogelijk zullen we de versterker vervangen, zodat je installatie vanaf de start goed kan doen. Zou je hiervoor wel eerst je Community profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Geef een seintje als dat zover. Hou er rekening mee dat wij mogelijk morgen of overmorgen reageren. Heb je haast? Bel dan met ons via 0800-0092, daar staan mijn collega's voor je klaar. Je kan hen bereiken op ma-vr van 8.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 17.30!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 14 juli 2025

Hi Cheyenne,

Na het posten van dit bericht ben ik toch nog wat verder erin gedoken. Ik kwam op een andere forumpost erachter dat er mogelijk een instelling fout zou hebben gestaan bij een ander. Ik heb in de router ingelogd en daar bleek EasyMesh uitgeschakeld te zijn. Ik weet niet of ik dit zelf destijds heb uitgezet, maar na het inschakelen van de EasyMesh optie kon ik het punt naar behoren installeren. Alles werkt dus nu! Misschien mooi om deze oplossing mee te nemen in de handleiding, er staat namelijk nergens genoemd dat deze optie in de router de boosdoener kan zijn. Bedankt voor de moeite!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Thomas Bakker, hele goede! Wat ben ik blij dat je het zelf hebt opgelost, lekker bezig. Bedankt voor het delen, dat waardeer ik. Ik neem het mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen