Skip to main content
Beantwoord

Wat is er nu weer aan de hand?

Jezus wat een ellende weer! Echt sinds jullie samen gaan met Tele2 is het een drama aan diensten die jullie leveren, toen het gewoon T-Mobile was jaren zonder ook maar 1 probleem maar sinds die fusie is het een vreselijk drama……

We kampen hier nu al weken met dikke WiFi ellende in huis het klappert de hele tijd aan en uit, terwijl we daar nog nooit problemen mee hebben gehad! Vandaag in 30min tijd zie ik gewoon tot 6x aan toe mijn wifi plat gaan en dan weer up komen en de rest van vandaag flippert het op en neer. Dit gaat echt nergens meer over!

Maar nu komt het grapje, moet nu natuurlijk weer alles gaan resetten, opnieuw instellen, etc en etc want dat is het enige wat er gebeurt vanuit Odido. Nou Wifi is hier nog nooit een ding geweest maar nu moet ik onderhand naast mijn zeikcell gaan zitten om een beetje connectie te krijgen. Mijn telefoon update zelfs niet meer zo onstabiel is die handel de laatste weken.

wordt er goed ziek van dat weet ik wel

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi ​@AdrianJC73, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je Wifi! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd of je dit alleen met de Wifi ervaart of ook met het bekabeld internet. Vallen de lampjes dan weg op het modem of wordt er 1 rood? Zo kan ik direct aan de slag!

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22203 reacties
  • 9 juni 2025

Hallo ​@AdrianJC73 

De naamswijziging heeft geen invloed op de dienstverlening.

Welke Zyxel heb je en wat heb je hier allemaal bekabeld op aangesloten?

Zie je het internet lampje soms rood branden op de Zyxel?

Werkt het internet bekabeld wel goed?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9636 reacties
  • 9 juni 2025

Wat een sentiment.. Tele2 en t-mobile gingen 5! jaar geleden al samen en 2! jaar alweer onder de naam Odido. Dat je wifi minder werkt heeft daar natuurlijk niks mee te maken.

Wel dat je buren bijvoorbeeld nieuwe wifi access points hebben geplaatst, of gewoon omdat apparatuur ook wel eens kapot kan gaan. Welke router heb je precies thuis en hoelang ben je daadwerkelijk al klant hiermee?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 9 juni 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@AdrianJC73 

De naamswijziging heeft geen invloed op de dienstverlening.

Welke Zyxel heb je en wat heb je hier allemaal bekabeld op aangesloten?

Zie je het internet lampje soms rood branden op de Zyxel?

Werkt het internet bekabeld wel goed?

Nou laten we het dan zo stellen na de update 2 jaar geleden en overgang naar Odido ging het mis bij vele klanten (of zijn jullie dat voor het gemak maar weer vergeten) 3x een modem wissel gehad 86x terug naar fabrieksinstellingen maar fatsoenlijk werken nee. Vanaf dat moment ook TV gedoe - vastlopen, lag of helemaal niets via de decoder, toen maar de TV app gaan gebruiken en dat gaat ook niet geheel vlekkeloos maar je leert met zaken leven.

Nu sinds een maand niet anders als gezeik met de WiFi die in de router van die zeikcell zit het klappert de hele tijd als een malloot. Onze mobiele telefoons zitten meer op de data bundel dan op de WiFi momenteel. Vandaag zoals ik al zei heb ik het in de gaten gehouden 6x in 30min tijd dat draadloze apparaten weer opnieuw moeten connecten. 

Nieuwe telefoon installeren via de wifi wil niet eens fatsoenlijk maar op het moment dat ik het aan een externe extra access point hang vliegt ie overal doorheen. Alles brand normaal zoals het zou moeten, er zijn geen apparaten hier bij gekomen. Op de router hangt een switch sinds dag en nacht en de werkt perfect.

Zyxel EX5601-T1 is het model en deze is schijnbaar door Odido 20 dagen en 18 uur geleden weer opnieuw gestart, door een update denk ik dan. Ik kom er verder niet meer aan want iedere keer als ik net alles opnieuw heb ingesteld is er wel weer iets waardoor hij terug wordt gezet naar fabrieksinstellingen want nogmaals das de enige oplossing die jullie hebben, oh ja de monteur die ooit is geweest echt ik plas in mijn broek van het lachen. Komt binnen zonder ook maar iets bij te hebben, ja zijn mobiele telefoon gaat naast de Router staan en zegt “nou dat signaal is goed hoor als ik hier zo een meting doe” dan loopt ie zo door naar de kamer zet zonder wat te vragen de TV aan en activeert het netwerk op de TV en zegt dan “nou ik is klaar, doei nog een fijn weekend” sorry maar dan geef ik het op. 

Ben zelf al 40+ jaar werkzaam in de IT dus mag er vanuit gaan dat ik geen groentje ben maar zo wordt je wel behandeld, krijg zelfs van een vrouwelijke collega een les in de soorten bekabeling, waarbij ik aangeef dat het niet helemaal juist is wat ze zegt, verbreekt ze de verbinding. Dus heb ik maar een bericht gestuurd met zwart op wit hoe netwerkbekabeling werkt en in elkaar zit, je hoort nooit niets meer.

En ja ik heb het op een gegeven moment maar gelaten voor wat het is want door familie omstandigheden had ik even andere zaken aan mijn hoofd en totaal geen zin in het geneuzel…..

En om even te reageren op ​@eric ik ben al sinds 2014 zo’n beetje lid van T-Mobile waar ik nooit maar dan ook nooit gedoe of gezeik mee heb gehad. Heb zelfs de handel mee laten verhuizen van Limburg naar Gelderland allemaal zonder enig probleem, vanaf dag 1 op de nieuwe locatie alles perfect werkend. Ubiquiti apparatuur er aan gehangen, geconfigureerd en alles werkt als een zonnetje! Maar toen 2 jaar geleden het grote Odido update moment en niets werkte meer de hele handel kunnen ruimen (dik 7 jaar zonder gedoe) en dan praat ik niet over de goedkoopste producten.

Oh ja het welbekende je buren hebben wellicht nieuwe router of access points verhaal, nieuwtje check gedaan en niks nada nieuws ​@eric dus die vlieger gaat helaas niet op.

Als ik ga kijken online zie ik nog steeds niets anders dan mensen (ook nieuwe klanten) met alleen maar klachten dus ben niet de enige met WiFi gedoe.

En ja ik denk dat je dan best soms een beetje emotioneel mag worden ​@eric met je sentimenteel!
En verklaar jij dan maar eens met je “dat heeft er niets meer te maken” waarom het dan jaren en jaren perfect gewerkt heeft en sinds jullie Odido update het alleen maar gedoe is geweest want daar kun je niet omheen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 14 juni 2025
  • Welke Zyxel heb je en wat heb je hier allemaal bekabeld op aangesloten?
    Als je daadwerkelijk de tekst gelezen had dan had je gezien dat er momenteel een Zyxel EX5601-T1. Momenteel rechtstreeks een TV en een switch (switch heb ik al helemaal nagelopen maar ook updates en een reboot dit maakt geen verschil ook het afkoppelen maakt geen verschil)
  • Zie je het internet lampje soms rood branden op de Zyxel?
    Nee er brand geen lampje rood bij internet
  • Werkt het internet bekabeld wel goed?
    Dat goed tot nu toe ja
  • De naamswijziging heeft geen invloed op de dienstverlening.
    Jij wilt echt niet dat ik hier op ga reageren verder, maar welke berichtgevingen heb je in de media gemist? het is zelfs toegegeven door directie.

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 444 reacties
  • 14 juni 2025

volgens mij heb ik hier op community al een aantal keer gelezen dat een recente upgrade van de zyxel dit veroorzaakt en dat teruggaan naar de vorige versie dit oplost. 

Als dit werkelijk zo is, dan heeft odido wel een uitdaging. Ik kan me voorstellen dat een mod dat bij jou ook eens doet.

Of dit ook opgaat voor het samengaan van tmobile en tele2 vermoed ik niet 😉

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2444 reacties
  • Antwoord
  • 15 juni 2025

Hoi ​@AdrianJC73, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je Wifi! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd of je dit alleen met de Wifi ervaart of ook met het bekabeld internet. Vallen de lampjes dan weg op het modem of wordt er 1 rood? Zo kan ik direct aan de slag!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 10 juli 2025
Ishana van Odido schreef:

Gegevens zijn aangevuld zoals gevraagd

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 10 juli 2025
Ishana van Odido schreef:

Oh ja sinds 00:10 ligt internet er compleet uit! Modem al diversen keren opnieuw gestart maar dat helpt niets…. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4742 reacties
  • 12 juli 2025

@AdrianJC73 Ik wil niets liever dan er voor zorgen dat jouw verbinding weer werkt naar behoren! Dankjewel voor het invullen van je gegevens. 

Ik heb meteen in het systeem gekeken. Echter, zie ik dat de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er bij ons bekend is. Wil je dit nog eens nagaan?
Daarnaast ben ik alvast benieuwd naar wat de lampjes op het modem (en indien van toepassing) het glasvezelkastje doen (aan/uit, kleur, knipperen)?

In de tussentijd wil ik niet dat je geheel zonder Internet zit. Ik stuur je dan ook graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt?

Ik sta paraat om je verder te helpen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen