Skip to main content
Beantwoord

traag tot wegvallend internet

  • 25 maart 2025
  • 6 reacties
  • 45 Bekeken

sinds een week vetraagde wifi. daarna op kabel aangesloten en nog steeds dezelfde trage internet.  we hebben niks veranders alles verliep goed.  we hebben een zyxel t56

Beste antwoord door miessmeding

Waqqas schreef:

@miessmeding 

Ga eens in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik bij systeeminformatie op >, bij WAN moet je 2500 m/full zien, indien niet vervang dan de internetkabel.

 

het was een foute of kapotte kabel  dankjewel voor de hulp

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@miessmeding 

Heb je last van traag internet op alle apparaten in huis, bekabeld en via de WiFi?

Kijk eens of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen helpt.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

ja alle apparaten. en we hebben een hele nieuwe kabel gekocht cat 6a. en nog steeds 89 mbs ipv 1800


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 25 maart 2025

@miessmeding 

Je hebt een 2 Gbps abonnement en je haalt niet hoger dan 100 Mbps?

Zorg dat de laptop/pc aangesloten is op de 2.5G LAN poort van de router. Kan het apparaat de snelheid ook aan?

Gebruik eventueel een andere kabel en een andere kabel tussen mediaconverter en router.

Je kan ook in de router interface bij systeeminformatie op > klikken om te kijken waar het mis gaat.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

ja we hebben altijd rond de 1800mbs gehad op beide apparaten bekabeld en wifi nu ook allebei 90 mbs


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 25 maart 2025

@miessmeding 

Ga eens in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik bij systeeminformatie op >, bij WAN moet je 2500 m/full zien, indien niet vervang dan de internetkabel.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:

@miessmeding 

Ga eens in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik bij systeeminformatie op >, bij WAN moet je 2500 m/full zien, indien niet vervang dan de internetkabel.

 

het was een foute of kapotte kabel  dankjewel voor de hulp


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen