Skip to main content
Beantwoord

Wel verbinding, geen internet

• 18 maart 2025
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Hoi allemaal,

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat mijn laptop wel met het netwerk/modem kan verbinden, maar vervolgens geen internet heeft. Op mijn telefoon en tablet doet hij het wel gewoon. Zelfs als ik naast de router ga zitten met de laptop, heeft hij nog steeds geen verbinding. 
En heel af en toe heeft hij wel verbinding, maar ik ervaar bovenstaand probleem elke dag. Lastig als ik er niet van op aan kan. 

Wie heeft een idee waar het aan zou kunnen liggen? Heb het modem al meerdere malen opnieuw opgestart, alle lampjes branden gewoon groen. Ook mijn laptop is helemaal up to date. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@SuzanneVerstegen 

Kan je de laptop misschien bekabeld verbinden?

Is het een oudere laptop? Dan kan je misschien kijken of het verlagen van de beveiligingsmodus helpt naar WPA2-PSK in de router interface bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen.

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Hallo ​@SuzanneVerstegen 

Is het een oudere laptop? Dan kan je misschien kijken of het verlagen van de beveiligingsmodus helpt naar WPA2-PSK in de router interface bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 juli 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@SuzanneVerstegen 

Bedankt voor je antwoord! Het is een vrij nieuwe laptop (nu een jaar oud). Ik kan bij de gegevens alleen de instellingen kopiëren maar nergens aanpassen… Ipv draadloos staat er ook WiFi, nieuwe versie van windows misschien?
Ik heb ondertussen contact gehad met Odido. Die heeft het netwerk opgesplitst in 2 verbindingen (2.4Ghz en 5Ghz). Dit zou het moeten hebben verholpen, maar dit is helaas nog niet het geval. Het komt nog steeds voor dat ik alleen een wereldbolletje zie (dus geen internet, maar wel verbinding).

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@SuzanneVerstegen, goed dat je dit laat weten! Ik ben er voor je. Ik begrijp dat er al wat actie ondernomen is, maar dit nog geen verschil maakt. Ik wil daarom graag met je meekijken! Zou je wel eerst je Community profiel willen aanvullen met jouw geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als deze gegevens compleet zijn, kan ik meekijken. Hoe staat het trouwens met de bekabelde verbinding, werkt deze wel? Lukt het ook om de hotspot van je mobiele telefoon aan te zetten je laptop hiermee te vinden? Ik hoor het graag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 juli 2025

Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@SuzanneVerstegen, goed dat je dit laat weten! Ik ben er voor je. Ik begrijp dat er al wat actie ondernomen is, maar dit nog geen verschil maakt. Ik wil daarom graag met je meekijken! Zou je wel eerst je Community profiel willen aanvullen met jouw geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als deze gegevens compleet zijn, kan ik meekijken. Hoe staat het trouwens met de bekabelde verbinding, werkt deze wel? Lukt het ook om de hotspot van je mobiele telefoon aan te zetten je laptop hiermee te vinden? Ik hoor het graag!

Hoi Cheyenne!

Via een bekabelde verbinding lukt het wel, als ook via een hotspot op mijn mobiele telefoon. (alleen dan pakt hij natuurlijk wel de 5G en niet de wifi).

Het is ook heel wisselend, want de ene keer (zoals nu) heeft hij meteen verbinding. Maar soms duurt het echt 15-30 minuten voordat hij internet heeft. Ik zie dan alleen een wereldbolletje, maar hij heeft wel verbinding met het netwerk.

Ik heb mijn profiel aangevuld! (het rekeningnummer gepakt waarmee we internet/tv betalen)

Groetjes Suzanne

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@SuzanneVerstegen, bedankt! Vreemd, maar we geven niet op. Ik heb voor de zekerheid WPA3 uitgezet. Kan je nu kijken hoe het werkt? Vergeet hiervoor eerst de netwerken op je laptop en laat de laptop hierna opnieuw verbinding maken!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 augustus 2025

Hoi Cheyenne, 

sorry voor de late reactie, maar we zijn op vakantie geweest. Intussen weer thuis en het goed kunnen testen. We moesten inderdaad opnieuw verbinding maken, het heeft alleen helaas weinig effect. Daarnaast hebben we nu een vaste computer geïnstalleerd, die verbonden is dmv een kabel, maar daar krijgen we ook dezelfde foutmeldingen. Ik heb ze even verzameld: 

• kan de standaard gateway niet bereiken
  • DHCP server wordt niet gevonden 
  • heeft alleen verbinding met lokaal netwerk, niet met internet.

heel soms werkt het om de computer opnieuw op te starten, maar lang niet altijd. Heb ook geprobeerd om de netwerk adapter opnieuw op te starten en ook het netwerk opnieuw ingesteld. Maar niks werkt 😔 begin er nu eerlijk gezegd wel een beetje moedeloos van te worden. Alle andere apparaten met wifi (telefoon, tablet, somos, tv) werken wel gewoon. Alleen bij computers/laptops niet en laat je dat nu net gebruiken bij belangrijke dingen (zoals werk en studie). 

hoor graag van je. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14976 reacties
  • 11 augustus 2025

Hoi ​@SuzanneVerstegen, bedankt voor je terugkoppeling.

Kan je mij precies uitleggen welke apparaten er geen verbinding kunnen maken en wat voor type apparaten dit zijn? Zo heb ik meer informatie om mee te werken. Zou je in de tussentijd ook eens een factory reset willen uitvoeren op het modem en dan met de standaard instellingen eens proberen verbinding te maken? Lukt het dan wel of nog steeds niet? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen