Skip to main content
Beantwoord

Tp-Link aan modem Klik & klaar koppelen

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Beste, ik krijg mijn TP-Link Deco-X20 niet gekoppeld aan mijn wifi netwerk.

Beste antwoord door rvk01

Je kunt de Deco's niet samen laten werken met de wifi EasyMesh van Zyxel. Dus als je de Deco's wilt gebruiken moet je wifi EN EasyMesh in de Zyxel uitschakelen. (Vergeet zeker die laatste niet uit te schakelen want anders kunnen de Deco's geen mesh opbouwen.)

Bekijk origineel

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20672 reacties
  • 16 februari 2025

Hallo ​@eynde 

Kijk even wat het default IP adres van de TP-LINK is. Is dat 192.168.1.1? Wijzig hem dan naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1012 reacties
  • Antwoord
  • 16 februari 2025

Je kunt de Deco's niet samen laten werken met de wifi EasyMesh van Zyxel. Dus als je de Deco's wilt gebruiken moet je wifi EN EasyMesh in de Zyxel uitschakelen. (Vergeet zeker die laatste niet uit te schakelen want anders kunnen de Deco's geen mesh opbouwen.)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 februari 2025

Allen bedankt voor jullie reactie.

Maar…. ik wil dus geen nieuw mesh netwerk opbouwen, via Tp-Link systeem.

Tp-Link routers moeten dus gekoppeld worden aan mijn Odido netwerk, anders heb ik 2 netwerken lopen.

In mijn Klik & Klaar Odido modem kan ik de optie: Zyxels router niet wijzigen of uit systeem halen.

Dit systeem maakt dus alleen verbinding met de Zyxels routers.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1012 reacties
  • 18 februari 2025
eynde schreef:

Maar…. ik wil dus geen nieuw mesh netwerk opbouwen, via Tp-Link systeem.

Ik had natuurlijk even moeten kijken wat de modem is voor K&K. Maar de NR5307 (als dat hem is) heeft ook niet eens EasyMesh. Dus een mesh systeem zal het dan sowieso niet worden in combinatie met die modem.

Wat je dus wel kunt doen is het TP-Link systeem achter de modem zetten (dus bedraad de eerste Deco aansluiten). Het lijkt me dan wel verstandig dat je de wifi in de NR5307 uit zet (als dat kan).

Je kunt de Deco’s in AP modus installeren zodat de NR5307 wel als router werkt en de IPs uitdeelt. De Deco’s doen dan de rest voor wifi in mesh configuratie.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 februari 2025

Bedankt voor je reactie.

Ik zal deze oplossing uit proberen.

Gr,

V/E

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 februari 2025

P/s,  ik had bij aanschaf modem ook 2 wifi punten van Zyxel aangekocht, maar bleken een slechte dekking te hebben in mijn wifi systeem naar de zolder en mijn tuinhuis, dus die heb ik terug ingeleverd.

Voor de rest is het een super systeem dat draadloos prima werkt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Beste, alles werkt naar behoren nu, maar wel 2 netwerken nu.

Verbinding tuinhuis is super nu.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 19 februari 2025
eynde schreef:

Beste, alles werkt naar behoren nu, maar wel 2 netwerken nu.

Verbinding tuinhuis is super nu.

Heb je het nu gedaan zoals ​@rvk01  adviseerde? 
Ik kreeg mijn wifi versterker ook niet aan de praat maar wil straks ook achter in mijn tuin internet! 
Klik en klaar werkt verder top in mijn huis.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Heb Tp-Link aangesloten op modem Odido via netwerk kabel.

Daarna een nieuw netwerk opgestart met nieuwe naam.(mag niet dezelfde zijn als Odido netwerk)

2de Tp-Link aangesloten die in mijn berging staat, nu super verbinding tuinhuis.

Succes V/E

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Als ik nu in huis komt zoekt mijn gsm auto. het beste netwerk, is dus nu Tp-Link

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 19 februari 2025

​@eynde Ik ga een poging wagen, eerst even kijken wat mijn K&K achter in de tuin doet.

Binnen werkt het fantastisch in al de kamers. Ben erg tevreden. Helaas geen TV pakket dat mis ik nu wel

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Ik heb NL ZIET nu voor €7,95/maand, werkt prima.

Streamen via tv app đź‘Ť

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 19 februari 2025
eynde schreef:

Ik heb NL ZIET nu voor €7,95/maand, werkt prima.

Streamen via tv app đź‘Ť

Ik heb ook NLziet genomen, het pakket zonder reclame  maar ik vind het helemaal niets. 

Nu KabelTV van de Ziggo je kent ze wel de 020 Sponsors â¬…️🤮  50 zenders voor €24 te bekijken op TV en via de Go app. Prachtig beeld maar had liever Odido gehad. Ik kijk al heel lang via de app dat bevalt uitstekend 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Jouw systeem is dus bekabeld via coax of glas

vezel. Mijn abonnements kosten zijn incl. Nl-.ZIET €27,95 via Klik& Klaar van Odido.

Ik heb ook 2 gsm abonnementen dus extra korting.

Niets bekabeld dus, alles via wifi

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 19 februari 2025

​@eynde Coax voor het geval dat internet uitvalt dan heb je tochTV.
Maar ik kijk via de Go-App op TV. €20+€24 

Hier is nog geen glasvezel en was het er wel vind ik glas erg duur. Mijn verbinding is meer dan perfect met K&K

Ik heb 3 abonnementen (ook 1 bij Ben) dis maak ook gebruik van veel #Klantvoordeel.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen