Skip to main content
Beantwoord

wifi niet kunnen verbinden met tv

Vandaag is een monteur langs geweest om mijn modem en andere kastje te vervangen voor mijn internet nadat ik een week geen internet had. Nu heb ik weer internet maar kan ik niet verbinden met mijn tv. Ik kan wel verbinden met andere apparaten. 

dit probleem had ik ook toen ik aansloot bij Odido en dus nieuwe wifi had maar na wat aanpassingen die zijn verricht in mijn instellingen door een van de medewerkers werkte het. Vandaag heb ik een uur aan de lijn gezeten met de klantenservice maar helaas heeft het niet geholpen.

ik kan zelf niet inloggen op mijn router (inlogpagina blijft laden als ik het probeer). Dus ik kan zelf niks aanpassen o.i.d. 

ik heb een Zyxel T-56 en een samsung smart tv. En opmerkelijke is ook kan wel verbinden met tv als mijn wifi onbeveiligd is (gecheckt met medewerker van Odido aan de telefoon) maar zodra de wifi beveiligd wordt werkt het niet meer. En nee wachtwoord is gewoon correct.

Beste antwoord door Raisa.js

Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Raisa.js, ik heb wat instellingen aangepast, kan je kijken of je nu via de reguliere weg verbinding kunt maken met wifi? Als het niet in 1x werkt, graag een herstart (geen reset) uitvoeren van het modem. Ook ben ik benieuwd of een bekabelde verbinding wel normaal werkt.

Als de wifi nog niet werkt kan ik de 802.11 protected frames laten uitzetten om te kijken of die in de weg zitten. Kan je mij ook het typenummer, bouwjaar en type tv doorsturen?  Alvast bedankt!

Ik had gereageerd maar hij is denk ik niet verstuurd. Ik had gisteren het wifikanqql handmatig op 6 gezet en op wpa2 gezet en toen werkte het. Ik hoor dus graag welke dingen je hebt veranderd mocht het niet werken haha. 
bekabeld werkt het wel! Het is een Samsung tv uit 2022. Ik moet type opzoeken. Maar in feite wat het opgelost!

Bekijk origineel

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@Younesa_ 

Kan je na het uitvoeren van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld wel inloggen op de router?

Ga dan eens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 januari 2025

Ik wil het best wel proberen maar dan wordt mijn wifi weer beveiligd en kan ik dus niet meer verbinden met mijn tv en dan is nog de vraag of ik kan inloggen op mijn router

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 31 januari 2025

@Younesa_ 

Blijft de pagina ook laden via een andere browser of wanneer je alle bekabelde apparatuur loskoppelt? Een moderator kan deze wijzigingen ook aanbrengen voor je.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 januari 2025

Moet ik de WPA instelling aanpassen voor 2.4g of ook 5g?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 31 januari 2025

@Younesa_ 

Een tv werkt meestal met 2,4 GHz dus wijzig het voor 2,4 GHz en verbind je tv met de 2,4 GHz band.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1953 reacties
  • 1 februari 2025

Hi ​@Younesa_ , is het inmiddels gelukt met de stappen van ​@Waqqas? Een smart tv werkt vaak namelijk alleen op de 2,4 GHz maar je kan dit voor beiden aanpassen en de bandsteering uitzetten als dit nodig is. Mocht het niet lukken, dan help ik je met alle liefde verder om dit voor je in te stellen!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb ditzelfde probleem. De stappen die hierboven worden benoemd helpen helaas niet. 
Er is een monteur langs geweest en die verbond met WPS. Bij netwerkinstellingen naar WPS en dan WPS op de router indrukken. HELAAS moet dit bij elke keer dat de tv aan gaat. We hebben glasvezel gekregen en daarvoor nog nooit eerder dit probleem gehad met onze Samsung smart tv. 
mocht iemand de oplossing hebben hoor ik het graag. WPA2 aanzetten helpt niet, de ipv4 of 6 aanpassen helpt ook niet. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 3 februari 2025

Hey ​@Raisa.js, ik heb wat instellingen aangepast, kan je kijken of je nu via de reguliere weg verbinding kunt maken met wifi? Als het niet in 1x werkt, graag een herstart (geen reset) uitvoeren van het modem. Ook ben ik benieuwd of een bekabelde verbinding wel normaal werkt.

Als de wifi nog niet werkt kan ik de 802.11 protected frames laten uitzetten om te kijken of die in de weg zitten. Kan je mij ook het typenummer, bouwjaar en type tv doorsturen?  Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik had gereageerd maar hij is denk ik niet verstuurd. Ik had gisteren het wifikanqql handmatig op 6 gezet en op wpa2 gezet en toen werkte het. Ik hoor dus graag welke dingen je hebt veranderd mocht het niet werken haha. 
bekabeld werkt het wel! Het is een Samsung tv uit 2022. Ik moet type opzoeken. Maar in feite wat het opgelost!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 4 februari 2025

Fijn om te horen dat het opgelost is ​@Raisa.js

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen