Skip to main content

Graag help met WIFI verbinding

• 27 december 2024
  • 6 reacties
  • 59 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Kan iemand me helpen? Ik ben sinds 15 december klant van ODIDO. Ik heb een T56 Router aangesloten (in de kelder) met 2 Zylex wifipunten. De Wifi punten (1ste en 2de verdieping van het huis) zijn bekabeld aangesloten met de router. Zolang ik de kabel gebruik (vanaf een wifi punt) is de internet verbinding sterk. Het WiFi netwerk is echter wisselvallig. Vaak begint het goed en dan wordt ie heel zwak zodat niks meer lukt. Wat kan ik doen om dit te verbeteren?

Uitgelichte reactie

27 december 2024

Hi ​@PIP27, dank voor het starten van dit topic en je duidelijke beschrijving. Goed dat je de wifi-punten bekabeld hebt aangesloten en je zoveel mogelijk bekabeld gebruik maakt van de verbinding. Met het aansluitpunt in de kelder, is er inderdaad mogelijk verlies van je verbinding en kun je bekabeld altijd op een goede connectie rekenen. Ik begrijp dat wifi nog niet helemaal super werkt. Dat kan aan de afstand liggen. Merk je al verschil op de eerste verdieping tegenover de tweede verdieping?

Heb je al eens de Mpro Mesh app gedownload om hier te zien hoe je wifi netwerk er thuis bijstaat? Hier krijg je meer inzicht in je draadloze netwerk.

6 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@PIP27, dank voor het starten van dit topic en je duidelijke beschrijving. Goed dat je de wifi-punten bekabeld hebt aangesloten en je zoveel mogelijk bekabeld gebruik maakt van de verbinding. Met het aansluitpunt in de kelder, is er inderdaad mogelijk verlies van je verbinding en kun je bekabeld altijd op een goede connectie rekenen. Ik begrijp dat wifi nog niet helemaal super werkt. Dat kan aan de afstand liggen. Merk je al verschil op de eerste verdieping tegenover de tweede verdieping?

Heb je al eens de Mpro Mesh app gedownload om hier te zien hoe je wifi netwerk er thuis bijstaat? Hier krijg je meer inzicht in je draadloze netwerk.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi Cheyenne, 

ja. Ik heb Mpro Mesh app gedownload. Ik heb de twee wifi punten verhuisd naar de begane grond en de 1ste verdieping (nog steeds bekabeld aangesloten). Daar werkt vandaag wifi nu goed en stabiel. Het probleem is dat ik nu op de tweede en derde verdieping slecht internet bereik heb via de wifi. Ik heb gebeld met Odido en ik kan geen derde wifi punt van zyxel bijbestellen omdat dit het netwerk negatief zou beïnvloeden. Hebben jullie een andere oplossing hiervoor? 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2420 reacties
  • 28 december 2024

Hoi ​@PIP27, ik help je graag verder! Heb je al geprobeerd je tweede wifipunt te verplaatsen naar de tweede verdieping of tussen de twee verdiepingen? Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 december 2024

Hi Ishana, 

ja, daar begon ik mee (bekabeld wifipunt op de begane grond en bekabeld aangesloten op de 2de verdieping) maar dan heb ik geen bereik meer op de 1ste verdieping.  Is een derde wifi aansluitpunt niet de oplossing? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9331 reacties
  • 29 december 2024

De Zyxel van Odido ondersteund maar 2 wifipunten.  Je zou zelf een los wifi mesh systeem kunnen kopen van bijvoorbeeld Deco. Dan kun je gewoon meer punten laten samenwerken. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 januari 2025

eric schreef:

De Zyxel van Odido ondersteund maar 2 wifipunten.  Je zou zelf een los wifi mesh systeem kunnen kopen van bijvoorbeeld Deco. Dan kun je gewoon meer punten laten samenwerken. 

Dag ​@eric, dank voor je reactie. Werkt een nieuwe los wifi mesh systeem dan samen met Odido/Zylex of moet ik het dan in plaats van gebruiken en stuur ik mijn wifi plus set terug naar Odido? Wel systeem raad je aan?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen