Skip to main content

wifi-punt ZYXEL WX5600-TO installeren lukt niet

  • 18 augustus 2024
  • 14 reacties
  • 218 Bekeken

Hallo lezer,

ik heb de wifi;unten ontvangen en heb geprobeerd deze te installeren, wat helaas niet lukte. Toen contact gezocht met Odido. Alle stappen opnieuw doorlopen maar ook helaas zonder resultaat. Er zou nieuwe apparatuur opgestuurd worden. Na dagen wachten maar weer eens Odido gebeld. De technische afdeling had de aanvraag voor de nieuwe apparatuur geweigerd. Ik wist van niets!!! Maar…….de dame van de klantenservice had in de instellingen iets aangepast en nu moest het zeker weten lukken. Alle stappen maar weer doorlopen maar………. Helemaal geen verandering en het installeren is wederom NIET GELUKT. 
heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moeten er 3 lampjes branden (nadat je bedraad contact hebt gemaakt en daarna de gup-kabel verwijder). Het powerplays-je moet oranje branden en het wifi-lampje en het ontvangstlam-je (links onder het power-lampje) moet ook gaan branden. 
dat laatste gebeurt dus niet. 
 

kan iemand me helpen?

met vriendelijke groet,

een wanhopige klant van Odido

Uitgelichte reactie

18 augustus 2024

Hallo @jannette412 

Kun je de router en WiFi punt eens voorzien van een fabrieksreset dmv het resetknopje ingedrukt te houden?

Volg daarna deze handleiding voor het installeren van het WiFi plus punt.

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21808 reacties
  • 18 augustus 2024

Hallo @jannette412 

Kun je de router en WiFi punt eens voorzien van een fabrieksreset dmv het resetknopje ingedrukt te houden?

Volg daarna deze handleiding voor het installeren van het WiFi plus punt.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 19 augustus 2024
Waqqas schreef:

Hallo @jannette412 

Kun je de router en WiFi punt eens voorzien van een fabrieksreset dmv het resetknopje ingedrukt te houden?

Volg daarna deze handleiding voor het installeren van het WiFi plus punt.

Dank voor je reactie @Waqqas dat is inderdaad al geprobeerd, maar ook zonder succes…😏


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 19 augustus 2024

Hi @jannette412, goed dat je het aangeeft.

Ik ben voor je gaan kijken echter zie ik op dit moment geen wifipunten aangesloten. Klopt dat? Kan je mij precies vertellen bij welke stap het misgaat? 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 20 augustus 2024

Bij het ontkoppelen van het wifi-unit (dus bij stap 2 van de handleiding). Het groene lampje (links onder het powerlampje) gaat niet branden. Ben er al behoorlijk klaar mee. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 21 augustus 2024

En hoe ver zet je het wifipunt dan van het modem af @jannette412


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

En hoe ver zet je het wifipunt dan van het modem af @jannette412

Hij zat eerst bekabeld, dus dicht bij het modem. Op het moment dat ik de up kabel eruit haal, staat het wifi-unit daar nog, dus heel dicht bij het modem. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 23 augustus 2024

Kan je hem eens verder van het modem in een stopcontact doen na de installatie @jannette412? Komt er dan wel signaal? 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 23 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Kan je hem eens verder van het modem in een stopcontact doen na de installatie @jannette412? Komt er dan wel signaal? 

Is allemaal al geprobeerd, samen met een medewerker van jullie aan de telefoon. Ben er wel behoorlijk klaar mee. Ik wil dat er een monteur komt en het gaat installeren!! Ik heb er al veel te veel tijd en energie in gestoken. 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 24 augustus 2024

Hoi @jannette412, ik had dit graag voor je gedaan! Maar ik zie dat de technische dienst het verzoek had geweigerd, omdat er een modeminstelling niet goed zat. Zo kon er geen verbinding tot stand komen tussen het modem en wifipunt. Dit is inmiddels teruggezet. Heb je het hierna al eens geprobeerd opnieuw te installeren? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 24 augustus 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @jannette412, ik had dit graag voor je gedaan! Maar ik zie dat de technische dienst het verzoek had geweigerd, omdat er een modeminstelling niet goed zat. Zo kon er geen verbinding tot stand komen tussen het modem en wifipunt. Dit is inmiddels teruggezet. Heb je het hierna al eens geprobeerd opnieuw te installeren? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Ik hoorde ook dat de te het verzoek had geweigerd. Dit was niet naar mij teruggekoppeld dus ik heb voor niets zitten wachten. De instelling moet inderdaad zijn aangepast, naar dat heeft geen effect gehad.

dit heb ik ook allemaal in mijn vraag (zie begin van dit gesprek) al aangegeven!!!!!

waar blijft jullie enorme klantvriendelijke benadering nu, zoals zo mooi verkondigd in jullie tv reclame!!!! Daar merk ik nog niet veel van @Odido !!! Ik ben zeeeeeer ontevreden over de aanpak, naar betaal wel voor de dienst.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 25 augustus 2024

Hoi @jannette412, ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd! Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 2 september 2024

Nu is de monteur geweest, maar ik ben er v.w.b. Mijn internetsignaal niet mee geholpen. De wifi-punten  zijn aangesloten (op een veeeeeel simpelere manier dan in de Odido-handleiding vermeld staat), naar het signaal in mijn werkkamer dropt in de speediest tot een heeeeel zwak signaal. ik kan daar dus nog steeds geen wifi-signaal ontvangen. 
ik zou door Odido terug worden gebeld, maar dat is tot nu toe niet gedaan. 
hoe wordt dit opgelost???


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 september 2024
jannette412 schreef:

Nu is de monteur geweest, maar ik ben er v.w.b. Mijn internetsignaal niet mee geholpen. De wifi-punten  zijn aangesloten (op een veeeeeel simpelere manier dan in de Odido-handleiding vermeld staat), naar het signaal in mijn werkkamer dropt in de speediest tot een heeeeel zwak signaal. ik kan daar dus nog steeds geen wifi-signaal ontvangen. 
ik zou door Odido terug worden gebeld, maar dat is tot nu toe niet gedaan. 
hoe wordt dit opgelost???

Ik heb zelf ook zoveel problemen gehad met de WIFI punten, en heb ze uiteindelijk terug gestuurd.

Ik heb ergens, tussen de regels door, iets gelezen over veel metaal tussen de router en de WIFI punten.

Bij mij heb ik dus helaas metalen kozijnen en ik heb vastgesteld dat dat de boosdoener is. Misschien kun je hier iets mee. 

Op de overloop, met zicht op de router, prima verbinding. twee meter verder op de slaapkamer geen verbinding !


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 2 september 2024
Gert-JandG schreef:
jannette412 schreef:

Nu is de monteur geweest, maar ik ben er v.w.b. Mijn internetsignaal niet mee geholpen. De wifi-punten  zijn aangesloten (op een veeeeeel simpelere manier dan in de Odido-handleiding vermeld staat), naar het signaal in mijn werkkamer dropt in de speediest tot een heeeeel zwak signaal. ik kan daar dus nog steeds geen wifi-signaal ontvangen. 
ik zou door Odido terug worden gebeld, maar dat is tot nu toe niet gedaan. 
hoe wordt dit opgelost???

Ik heb zelf ook zoveel problemen gehad met de WIFI punten, en heb ze uiteindelijk terug gestuurd.

Ik heb ergens, tussen de regels door, iets gelezen over veel metaal tussen de router en de WIFI punten.

Bij mij heb ik dus helaas metalen kozijnen en ik heb vastgesteld dat dat de boosdoener is. Misschien kun je hier iets mee. 

Op de overloop, met zicht op de router, prima verbinding. twee meter verder op de slaapkamer geen verbinding !

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost @Gert-JandG ?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen