Goedenavond,
Ik ben onlangs verhuisd en ben overgestapt van Ziggo naar Odido. Bij mijn oude woning had ik nog een coaxverbinding via Ziggo, omdat daar geen glasvezel beschikbaar was. Sinds mijn overstap naar Odido en het gebruik van glasvezel heb ik echter geen stabiel internet gehad.
Hier is mijn opstelling:
- Modem: Zyxel EX5601-T1
- Wifi Pluspunt: Draadloos (eerst bedraad aangesloten en correct ingesteld volgens de handleiding)
- Apparaten: iPhones, MacBook, HP-laptops, Apple TV en diverse slimme apparaten
Ik ondervind veel problemen met het X5600 wifi-punt en eigenlijk met de wifi in het algemeen. De snelheid is vaak goed, rond de 700/800 Mbps, maar ik word regelmatig van het netwerk afgegooid of het signaal valt weg. Het internet is erg instabiel en werkt niet goed. Soms haal ik maar 1-10 Mbps en duurt het ontzettend lang om iets te laden.
Omdat ik dacht dat het aan het bereik lag, heb ik een wifi-punt aangevraagd. Dit heb ik eerst bedraad naast het modem aangesloten en vervolgens in de woonkamer geplaatst, één kamer verder zonder ethernetkabel. Hoewel de lampjes correct branden, werkt het wifi-punt niet goed. Het wordt niet herkend, mesh wordt niet ingeschakeld, en in plaats daarvan wordt het wifi-punt als een client gezien. Mesh staat ingeschakeld in de instellingen, maar het lijkt niet te functioneren. Zelfs in de app wordt aangegeven dat mesh is uitgeschakeld.
Ik heb alles al meerdere keren gereset, maar kom steeds weer op hetzelfde resultaat uit. Heeft iemand advies? Ik begin er behoorlijk moe van te worden. Ik zit midden in een verhuizing en besteed nu avonden aan het proberen om het internet werkend te krijgen. Het is cruciaal dat het werkt voor mijn thuiswerk, al ga ik uiteindelijk overal kabels trekken zodat het niet meer draadloos hoeft.
Alvast bedankt voor de hulp!