Skip to main content
Beantwoord

IP adres wordt niet gevonden door Samsung Tv

Hi.

Ik hoop dat iemand  me kan helpen. Onze samsung frame tv vindt sinds 2 dagen het IP adres van de wifi niet meer.  Vorige week hebben we internet problemen gehad en is het modem gereset. Ik heb nu al van alles geprobeerd. Ook de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen en het ip adres handmatig ingevoerd.

Heeft iemand een gouden tip want het begint te frusteren. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Cornalijne 

Cliënten die met de WiFi verbinden verkrijgen de instellingen automatisch dus je zou kunnen controleren of dat goed staat ingesteld in de tv.

Of bedoel je dat de tv niet kan verbinden met de WiFi? Ziet de tv de netwerknaam wel?

Wat dan zou kunnen helpen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bekijk origineel

17 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2024

Hallo @Cornalijne 

Cliënten die met de WiFi verbinden verkrijgen de instellingen automatisch dus je zou kunnen controleren of dat goed staat ingesteld in de tv.

Of bedoel je dat de tv niet kan verbinden met de WiFi? Ziet de tv de netwerknaam wel?

Wat dan zou kunnen helpen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 april 2024

Hi,

Dank voor het antwoord.. we hebben wpa2-psk ingesteld en daarna leek de tv te werken. Echter kunnen we daarmee niet meer op de wifi op onze telefoon want die zegt dat een wpa3 vereist is. Dus nu weer omgezet en nu doet de tv het niet meer. Onze harmon en kardon soundbar en speaker doen het overigens ook niet meer. 

peter-keetfm

@Cornalijne 

Dan doe je op de telefoon wifi vergeten/verwijderen.

En dan opnieuw verbinden met de wifi.

Dan zal deze werken op wpa2.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 april 2024

Dank je wel voor de tip..dit werkt inderdaad. Helaas is de internet verbinding op onze tv nu op wpa2 heel traag en instabiel en valt het steeds uit. We zijn behoorlijk gefrustreerd sinds we zijn overgestapt op glasvezel van odido want dit is het zoveelste probleem wat we hebben. Maar goed. Morgen maar weer de service desk bellen. 

Ik heb het zelfde probleem..

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 7 april 2024

@Cornalijne

Heb je het dan over de WiFi verbinding? Werkt het bedraad internet wel naar behoren?

Indien je een bekabelde speedtest doet met de Ookla speedtest app of een ping uitvoert naar 8.8.8.8 bijvoorbeeld, zie je daar misschien iets in wat voor problemen kan zorgen?

• 2 reacties
  • 28 januari 2025

Beste oplossing,

gastenwifi openen op 2.4ghz via de router login.

deze gasten wifi op wpa2 -psk zetten en daar dan je Samsung tv op verbinden de rest van je devices kunnen dan op je hoofd verbinding gewoon met wpa3 verbinden.

dit bood voor mij de oplossing daar mijn tv boven een Samsung tv is en ik niet anders overal tegelijkertijd op kon inloggen. Probleem lijkt dus te liggen bij de Samsung Tv

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025
Nataleman schreef:

Beste oplossing,

gastenwifi openen op 2.4ghz via de router login.

deze gasten wifi op wpa2 -psk zetten en daar dan je Samsung tv op verbinden de rest van je devices kunnen dan op je hoofd verbinding gewoon met wpa3 verbinden.

dit bood voor mij de oplossing daar mijn tv boven een Samsung tv is en ik niet anders overal tegelijkertijd op kon inloggen. Probleem lijkt dus te liggen bij de Samsung Tv

Ik heb ook een Samsung tv en dit zelfde probleem. Maar puur sinds Odido ons naar glasvezel heeft gezet, wat van ons niet perse hoefde… daarvoor hadden we ook Odido en het werkte op en top bij beide Samsung’s. Het lijkt me toch bizar dat dit aan Samsung zou moeten liggen

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9358 reacties
  • 1 februari 2025

Je hebt waarschijnlijk een andere router gehad met betere beveiliging.  Die wordt dan niet door de Samsung ondersteund en daarom moet je de beveiliging van de router terugdraaien. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025
eric schreef:

Je hebt waarschijnlijk een andere router gehad met betere beveiliging.  Die wordt dan niet door de Samsung ondersteund en daarom moet je de beveiliging van de router terugdraaien. 

En wat en hoe pas ik dan precies aan? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9358 reacties
  • 1 februari 2025

Lees even dit topic vanaf bovenaan.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025
eric schreef:

Lees even dit topic vanaf bovenaan.

Die stappen heb ik al ondernomen.. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9358 reacties
  • 1 februari 2025

Dan even checken bij je tv leverancier welke wifi kanalen, 2.4 ghz / 5ghz, wifi ontwikkeling,  wiifi 5 of 6 en welke wpa2 of 3 er wordt ondersteund.  Misschien is er ook een software update beschikbaar van de tv om met de nieuwe technieken mee te gaan.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025
eric schreef:

Dan even checken bij je tv leverancier welke wifi kanalen, 2.4 ghz / 5ghz, wifi ontwikkeling,  wiifi 5 of 6 en welke wpa2 of 3 er wordt ondersteund.  Misschien is er ook een software update beschikbaar van de tv om met de nieuwe technieken mee te gaan.

Alles is al zo’n beetje gecheckt. De tv is nog geen 3 jaar oud en volledig geupdate. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 1 februari 2025

Hallo ​@Raisa.js 

Kan de tv het netwerk wel zien? Kun je verbinden met de WPS functie?

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 1 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Raisa.js 

Kan de tv het netwerk wel zien? Kun je verbinden met de WPS functie?

Ja dat kan inderdaad. Met de WPS doet hij het wel. Alleen ben ik dan soms 3 keer op een dag opnieuw aan het verbinden en dat wil ik eigenlijk wel oplossen 😩

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 1 februari 2025

​@Raisa.js 

Weet je zeker dat je dit hebt gewijzigd?

ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Als de tv wel via WPS verbinding maakt dan moet dit de oplossing zijn.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen