Sinds een aantal weken Odido glasvezel—zeer tevreden over bandbreedte. Maar, als enige Mac gebruiker in mijn huishouden heb ik constant last van plotselinge uitval van wifi:
Ofwel opeens geen connectie ondanks volledige wifi signaalsterkte
Ofwel opeens verlies van netwerk—dus opeens van het netwerk gegooid
In beide gevallen kom ik weer online bij uit-en-inschakelen van wifi op mijn mac (OS 12.7.2)
gebeurt overal in huis: praktisch naast de modem, bij (bekabeld) wifipunt en bij draadloos wifipunt
Ik zie hier en hier dat meerdere (mac) gebruikers dit probleem hebben. Is het mogelijk bij mij ook een gedetailleerde lijnmeting uit te voeren om te kijken of apparaten voor verstoring zorgen, of te bekijken of mijn mac problemen heeft met jullie WPA3?
Dankjewel voor het meedenken!
Beste antwoord door JasperPS
Tommie van Odido schreef:
Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.
Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Dank hiervoor, @Tommie van Odido. Alles volgens je instructies uitgevoerd, en het lijkt nu allemaal te werken. Zit nu een goed uur functioneel online, zonder uitval. Dus bedankt! Mocht er iets veranderen, dan meld ik me weer :-)
Ok @Waqqas ga ik proberen. Alle andere apparaten werken perfect. Ook al eigen OS ge-update en netwerkinstellingen gereset. En uiteraard ook modem gereset.
Om dat laatste te testen kun je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.
Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.
Alle andere apparaten werken wel goed?
Helaas @Waqqas, op WPA2-PSK overgestapt en nog steeds zelfde probleem. @Tommie van Odido zou het mogelijk zijn net zoals hier een uitgebreide lijnmeting te doen om te kijken of er een andere oplossing is?
Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.
Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.
Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Dank hiervoor, @Tommie van Odido. Alles volgens je instructies uitgevoerd, en het lijkt nu allemaal te werken. Zit nu een goed uur functioneel online, zonder uitval. Dus bedankt! Mocht er iets veranderen, dan meld ik me weer :-)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.