Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt constant uit

  • 17 december 2023
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

Hallo,

Sinds een aantal weken Odido glasvezel—zeer tevreden over bandbreedte. Maar, als enige Mac gebruiker in mijn huishouden heb ik constant last van plotselinge uitval van wifi:

  • Ofwel opeens geen connectie ondanks volledige wifi signaalsterkte
  • Ofwel opeens verlies van netwerk—dus opeens van het netwerk gegooid
  • In beide gevallen kom ik weer online bij uit-en-inschakelen van wifi op mijn mac (OS 12.7.2)
  • gebeurt overal in huis: praktisch naast de modem, bij (bekabeld) wifipunt en bij draadloos wifipunt

Ik zie hier en hier dat meerdere (mac) gebruikers dit probleem hebben. Is het mogelijk bij mij ook een gedetailleerde lijnmeting uit te voeren om te kijken of apparaten voor verstoring zorgen, of te bekijken of mijn mac problemen heeft met jullie WPA3?

Dankjewel voor het meedenken! 

Beste antwoord door JasperPS

Tommie van Odido schreef:

Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.

Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dank hiervoor, @Tommie van Odido. Alles volgens je instructies uitgevoerd, en het lijkt nu allemaal te werken. Zit nu een goed uur functioneel online, zonder uitval. Dus bedankt! Mocht er iets veranderen, dan meld ik me weer :-) 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 17 december 2023

Hallo @JasperPS 

Om dat laatste te testen kun je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Alle andere apparaten werken wel goed?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 december 2023

Ok @Waqqas ga ik proberen. Alle andere apparaten werken perfect. Ook al eigen OS ge-update en netwerkinstellingen gereset. En uiteraard ook modem gereset. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 december 2023
Waqqas schreef:

Hallo @JasperPS 

Om dat laatste te testen kun je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Alle andere apparaten werken wel goed?

Helaas @Waqqas, op WPA2-PSK overgestapt en nog steeds zelfde probleem. @Tommie van Odido zou het mogelijk zijn net zoals hier een uitgebreide lijnmeting te doen om te kijken of er een andere oplossing is?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14725 reacties
  • 20 december 2023

Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.

Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2023
Tommie van Odido schreef:

Hi @JasperPS, ik heb je verbinding maar eens onder de loop genomen.

Hierop is niks opmerkelijks te zien, je dekking is niet geweldig maar dat zal niet voor veel problemen zorgen. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel kan verbinden? Je kan eventueel kijken of je de wifipunten en/of het modem op een andere plek kunt zetten voor een betere dekking.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dank hiervoor, @Tommie van Odido. Alles volgens je instructies uitgevoerd, en het lijkt nu allemaal te werken. Zit nu een goed uur functioneel online, zonder uitval. Dus bedankt! Mocht er iets veranderen, dan meld ik me weer :-) 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14725 reacties
  • 21 december 2023

Top, dat is goed om te horen @JasperPS. Trek gerust aan de bel als er weer iets is. Alvast hele fijne feestdagen! 🎅 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen