De zyxel T-50 modem die ik recent heb ontvangen maakt geen verbinding met het meegeleverde wifi-punt. Via de meegeleverde kabel werkt de TV, zonder echter niet.
Conform de handleiding heb ik alles in de juiste volgorde afgehandeld, maar zodra ik achter op de modem op de WPS-knop druk gaat het WPS-lampje niet knipperen.
Ook als ik de WPS-knop op de wifi-punt indruk reageert deze wel, maar zodra ik deze bij de interactieve tv box naast de tv zet maakt deze geen verbinding.
Het modem heb ik diverse keren uitgezet, kabels opnieuw verbonden, maar helaas geen verbetering.
Beste antwoord door Marcel MCi
Hallo Maurice van Roy,
Het koppelen van de het WAP wifipunt doe ik zo:
plaats de WAP draadloos en geef deze een reset m.b.v. een paperclip (15 sec. indrukken)
installeer de MPRO mesh app op je telefoon / tablet
login op de MPRO mesh app met de admin gegevens van het modem (zie kaartje)
voeg een wifi punt toe door op het “plusje” te klikken
klik next en als de app vraagt de WPS knop op de WAP in te drukken dit ongeveer 5 sec. doen.
klik dan weer op verder gaan in de app, de WAP wordt nu gezocht
na korte tijd moeten de bovenste twee ledjes oranje gaan knipperen (gebeurt dit niet dan nogmaals op de WPS knop van de WAP drukken)
is de WAP gevonden wordt deze gekoppeld aan het wifi netwerk van het modem, na enkele minuten wordt de status van de WAP in de app bijgewerkt en komt er “Mesh up” te staan.
lukt dit niet in één keer, reset de WAP dan nog een keer en herhaal bovenstaande.
daarna kan je de WAP op de gewenste plek zetten. Het middelste ledje geeft een indicatie of de afstand t.o.v. het modem goed is. Groen is juiste afstand, oranje is te dicht bij, rood is te ver af. In principe moeten alle 3 de led's dus groen branden. De WAP is dan gekoppeld en werkend.
je kan de tv box op één van de poorten van de wap aansluiten, en dit moet dan gewoon werken.
plaats de WAP draadloos en geef deze een reset m.b.v. een paperclip (15 sec. indrukken)
installeer de MPRO mesh app op je telefoon / tablet
login op de MPRO mesh app met de admin gegevens van het modem (zie kaartje)
voeg een wifi punt toe door op het “plusje” te klikken
klik next en als de app vraagt de WPS knop op de WAP in te drukken dit ongeveer 5 sec. doen.
klik dan weer op verder gaan in de app, de WAP wordt nu gezocht
na korte tijd moeten de bovenste twee ledjes oranje gaan knipperen (gebeurt dit niet dan nogmaals op de WPS knop van de WAP drukken)
is de WAP gevonden wordt deze gekoppeld aan het wifi netwerk van het modem, na enkele minuten wordt de status van de WAP in de app bijgewerkt en komt er “Mesh up” te staan.
lukt dit niet in één keer, reset de WAP dan nog een keer en herhaal bovenstaande.
daarna kan je de WAP op de gewenste plek zetten. Het middelste ledje geeft een indicatie of de afstand t.o.v. het modem goed is. Groen is juiste afstand, oranje is te dicht bij, rood is te ver af. In principe moeten alle 3 de led's dus groen branden. De WAP is dan gekoppeld en werkend.
je kan de tv box op één van de poorten van de wap aansluiten, en dit moet dan gewoon werken.
Ik probeer bovenstaande procedure te volgen, zonder succes.
Bij de 6e bullet krijg ik de melding (in de app) “No connection”, met de suggestie de WAP dichter bij het modem te zetten. Die staat er echter pal naast, dichterbij bestaat niet.
Inmiddels een keer of 10 gereset, zonder succes. Modem gereboot, helpt allemaal niks.
Als ik de WAP bedraad op het modem aansluit (zoals in het bijgevoegde instructieboek beschreven) lijkt alles eerst goed te gaan, maar bij opnieuw opstarten van de WAP zonder kabel komt geen verbinding tot stand (middelste ledje gaat helemaal niet branden). Ook niet met de WAP direct naast het modem.
Ik heb dit al bij T-Mobile gemeld en een nieuw exemplaar (van de WAP) toegestuurd gekregen, met precies hetzelfde euvel.
Elke suggestie is welkom, totnogtoe vooral veel tijd en frustratie hieraan besteed. Wat kan er aan de hand zijn? Ondeugdelijk modem? De standaard wifi werkt probleemloos.
Ik probeer bovenstaande procedure te volgen, zonder succes.
Bij de 6e bullet krijg ik de melding (in de app) “No connection”, met de suggestie de WAP dichter bij het modem te zetten. Die staat er echter pal naast, dichterbij bestaat niet.
Inmiddels een keer of 10 gereset, zonder succes. Modem gereboot, helpt allemaal niks.
Als ik de WAP bedraad op het modem aansluit (zoals in het bijgevoegde instructieboek beschreven) lijkt alles eerst goed te gaan, maar bij opnieuw opstarten van de WAP zonder kabel komt geen verbinding tot stand (middelste ledje gaat helemaal niet branden). Ook niet met de WAP direct naast het modem.
Ik heb dit al bij T-Mobile gemeld en een nieuw exemplaar (van de WAP) toegestuurd gekregen, met precies hetzelfde euvel.
Elke suggestie is welkom, totnogtoe vooral veel tijd en frustratie hieraan besteed. Wat kan er aan de hand zijn? Ondeugdelijk modem? De standaard wifi werkt probleemloos.
Arend
Om een vervolg aan mijn eigen vraag te geven: het enige dat ik nog niet geprobeerd had was een factory reset van het modem zelf. Wonderbaarlijk genoeg bracht dit soelaas. Problem solved!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.