Skip to main content
Beantwoord

Slechte administratie en grote rotzooi van DSL naar glasvezel internet


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Zo slechte afhandeling en administratieve rotzooi nog nooit heb ik meegemaakt.Ik hoop dat iemand hier uiteindelijk zou wel van harte deze problemen meeneemt en een oplossing vindt.Ik ben van DSL naar glasvezel 400MB internet overgestapt zonder mijn huidige abonnement te verlengen.Ik ben al meer dan 5 jaar klant met totaal 4 mobiele abonnementen op een adres  + internet thuis.Toen de glasvezel internet werd in onze buurt opgelegd ,heb ik besloten om van DSL naar glasvezel internet over te stappen.Ik heb netjes op tijd de glasvezel pakket met nieuwe apparatuur van Odido gekregen .Ik heb ook de gevraagde WIFI versterker van de oude DSL abonnement teruggestuurd en netjes ook een e-mail van Odido gekregen dat deze  ontvangen is.Echter vanaf die moment  alle problemen begonnen .Ten eerste deze teruggestuurde wifi versterker werd niet verwerkt op jullie systeem en op de aankomende factuur voor internet blijft hangen € +2,50 extra kosten voor +1 extra wifi versterker (welke heb ik al teruggestuurd).Op dit moment gebruik ik echter EEN WIFI versterker (deze heb ik ontvangen met de glasvezelpakket )en is echt nodig ,anders heb ik slechte verbinding met de modem ,want de monteur van Gideon kon niet de nieuwe glasvezel modem binnen in mijn huis installeren,maar in de meterkast (meterkast is ongeveer 5 meter van onze buitendeur ).Al meerdere keren met Odido klantenservice een contact opgenomen en in plaats om de teruggestuurde apparatuur te verwerken ,hebben ze de wifi versterker opgezegd.Dus nu op jullie systeem staan dat moet ik  “alweer “ de WiFi versterker terugsturen,anders €70 boete!?! .Alweer gebeld met klantenservice en hebben ze verteld,dat deze probleem opgelost is en die email moet gewoon negeren ,MAAR de verzoek om die wifi versterker terug te sturen nog steeds blijft op mijn Odido account!?!

Oké,ik dacht dat als deze probleem opgelost is ,dan kan ik verder met de probleem van de slechte WIFI oplossen.Ik heb met de technischedienst contact opgenomen en heb ik  advies gekregen om de snelheid te verhogen,aangezien dat zijn we een grote gezien met twee “gamers “ thuis en veel apparaten tegelijk verbonden en ook dat een actie is voor alle glasvezel abonnementen de eerste 8 maanden lang voor maar  €30 zijn en kijken of de probleem met de WiFi gaat toch beter worden .Dus ik heb deze advies genomen en de snelheid huidige abonnement gewijzigd en alweer een probleem.Op de bevestiging e-mail nergens te vinden deze korting ,gewoon normale prijs ,alleen maar €5 korting (klantvoordeel voor meerdere abonnementen),terwijl de abonnement van 400MB snelheid netjes was de eerste 8 maanden voor €30 - €5 klantvoordeel = €25 per maand zal zijn.

Vanochtend alweer gebeld met klantenservice met de mededeling om deze probleem opgelost te worden en na een wachttijd van 30 min aan de lijn ,krijg ik te horen dat word ik later teruggebeld met een oplossing .Echter tot nu toe niemand heb me gebeld. Ik sta op een punt om alle abonnementen op te zeggen en gewoon verder naar een andere provider .Een grote teleurstelling en veel stress voor een internet abonnement nog nooit meegemaakt.Ongelofelijk slecht systeem,elke keer als ik bel met hetzelfde probleem ,krijg ik verschillende medewerkers aan de lijn en allemaal zeggen verschillende dingen ,maar toch in werkelijkheid geen enkel probleem tot nu toe opgelost is.

Ik hoop hier in deze forum iemand van Odido meekijkt en helpen om uiteindelijk deze problemen opgelost worden.

 

Met vriendelijke groet,

Violeta Toneva

 

 

 

Beste antwoord door V_io

Goedemorgen Tommie,

 

Net gecheckt en inderdaad alles zit netjes op mijn Odido account .Alle problemen opgelost zijn:))

Bedankt!!!

 

Groet,Violeta 

Bekijk origineel

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 25 juni 2025

Hey ​@V_io, welkom op onze community!

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Zo te lezen gaat niet alles zoals het zou moeten. Bedankt voor het invullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Ik zie dat bij het wijzigen van je snelheid de korting niet is mee gegaan, dit zou wel moeten. Dit heb ik daarom direct rechtgetrokken. Nu betaal je gewoon de € 25 gedurende de kortingsperiode! Daarnaast heb ik het oude wifipunt handmatig afgemeld. Je zult hier geen boete over hoeven te betalen. 

Dat zijn in ieder geval de eerste 2 punten die ik heb kunnen oplossen voor je, nu nog je wifi verbinding. Je geeft aan dat het modem in een meterkast buiten je huis staat. Dit is voor een goede wifi verbinding niet echt ideaal. Ook zie ik op dit moment dat het wifipunt niet aan staat of geen verbinding heeft.

Nu ben ik benieuwd of er een internetkabel vanuit de meterkast naar de woning loopt. Dan zou je eventueel het modem naar binnen kunnen plaatsen zodat je gewoon een perfecte verbinding hebt! Zo niet, is er een mogelijkheid om dit te realiseren? Dan kan er namelijk een kabel getrokken worden vanaf het ONT → naar de woning → in het modem. Dan zijn als het goed is al je problemen verholpen!

Laat je mij weten of dit mogelijk is of niet? Alvast bedankt!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 juni 2025

Hallo Tommie,

Als eerste hartelijk dank voor je snelle reactie en uiteindelijk de correctie van het internet abonnement kosten en ook voor de WiFi versterker.Op mijn Odido account ,zie ik niet meer het bericht dat de WiFI versterker moet het teruggestuurd worden ,maar nog steeds staan op de aankomende factuur, dat er zijn twee WiFI punten ,eentje is gratis (bij mijn internet abonnement)en nog + €2,50 voor de tweede WiFi punt .Het kan zijn ,dat is nog niet echt goed verwerkt in jullie systeem .Ik heb alleen een WiFi punt thuis en dat is Zyxel_6360 .Hij staat wel 24 uur aan ,anders hebben we heel slechte verbinding met de modem.Ik heb namelijk een slimme thermostaat van Nest thuis en die nodig constant internet om up-to-date te blijven.De monteur van Guidion heeft me gezegd en hij heeft ook op de factuur vermeld ,dat het is onmogelijk om de modem binnen in het huis geïnstalleerd worden en ook voor de internet kabel vanaf de meterkast tot en binnen de huis getrokken worden,want alle meterkasten zitten in het gezamenlijke ruimte en trap van alle bewoners in onze pand .Helaas ,zou wel mooi geweest ,als het was natuurlijk mogelijk(dat was ook naar mijn wens), maar het is niet meer zo grote probleem.Na het verhogen snelheid internet van 400MB naar 1GB eigenlijk hebben we genoeg sterk signaal en mijn jongens kunnen ze weer spelen op zijn computers:))

Nog een keer bedankt voor je hulp en als het mogelijk is om nog een keer te checken voor die extra WiFi punt of echt weg is van mijn volgende factuur .

 

Een hele fijne dag toegewenst!

 

Met vriendelijke groet,

Violeta


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 26 juni 2025

Hey ​@V_io, de factuur moet zichzelf gaan rechttrekken. Als dit niet het geval is, trek dan aan de bel. Dan zal ik de extra kosten voor je vergoeden! Verder staat op dit moment alles goed. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2025

Goedemorgen Tommie,

 

Net gecheckt en inderdaad alles zit netjes op mijn Odido account .Alle problemen opgelost zijn:))

Bedankt!!!

 

Groet,Violeta 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 26 juni 2025

Super ​@V_io, geen dank, ik wens je nog een prettige middag! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Bedankt!Een prettige middag ook:))


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen