Skip to main content

Nog niets gehoord over hoe en wat na bestelling


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Hoi, op 4 januari een bestelling geplaatst voor internet en televisie, maar nog niets gehoord wanneer de kabel vanaf de straat naar binnen word gebracht. In mijn Odido staat al vanaf 4 januari "we gaan aan de slag met je bestelling"

Enig idee wanneer ik gebruik kan gaan maken van mijn bestelling? 

Uitgelichte reactie

24 maart 2025

Hoi ​@Dune, welkom op onze Community en bij Odido!

Wat leuk om te horen dat je bij ons een abonnement hebt afgesloten voor glasvezel. Bedankt voor het invullen van al je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement direct kunnen vinden. Ik geef je graag wat meer informatie over de oplevering. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd?  Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg.

 

Op dit moment staat de aanvraag OnHold door technisch beletsel. Wat er precies aan de hand is dat weet alleen de onderaannemer. Jij zit op ODF Primevest met als onderaannemer Hanab, zij zijn te bereiken op dit telefoonnummer: 088-1860444. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven over de oplevering! Als je verder nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust.

 

Veel gestelde vragen Nieuwbouw glasvezel.
De netwerkbeheerder is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de wijkcentrale (POP) nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met de netwerkbeheerder om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. De netwerkbeheerder zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 

 

12 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 24 maart 2025

Hoi ​@Dune, welkom op onze Community en bij Odido!

Wat leuk om te horen dat je bij ons een abonnement hebt afgesloten voor glasvezel. Bedankt voor het invullen van al je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement direct kunnen vinden. Ik geef je graag wat meer informatie over de oplevering. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd?  Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg.

 

Op dit moment staat de aanvraag OnHold door technisch beletsel. Wat er precies aan de hand is dat weet alleen de onderaannemer. Jij zit op ODF Primevest met als onderaannemer Hanab, zij zijn te bereiken op dit telefoonnummer: 088-1860444. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven over de oplevering! Als je verder nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust.

 

Veel gestelde vragen Nieuwbouw glasvezel.
De netwerkbeheerder is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de wijkcentrale (POP) nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met de netwerkbeheerder om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. De netwerkbeheerder zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

Hoi Tommie de glasvezel kabel ligt al een jaar of anderhalf voor de deur, bedoel je met fictieve plandatum dat de aannemer de kabel naar binnen moet brengen? Het is trouwens geen nieuwbouw woning maar een huis uit 1930 en er zijn al meerder buren die Odido al een jaar of wat hebben. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025

En nog steeds niets gehoord vanaf 4 januari dus al 4 maanden.

Is het normaal bij Odido dat er helemaal niet gecommuniceerd word naar de (klant) ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt,dat er op een forum berichten geplaatst moeten worden om achter je bestelling aan te gaan. 


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 94 reacties
  • 5 mei 2025
Dune schreef:

En nog steeds niets gehoord vanaf 4 januari dus al 4 maanden.

Is het normaal bij Odido dat er helemaal niet gecommuniceerd word naar de (klant) ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt,dat er op een forum berichten geplaatst moeten worden om achter je bestelling aan te gaan. 

Er is duidelijk gezegd dat je moet bellen met de onder aannemer Hanab


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025
MR_CHIP schreef:
Dune schreef:

En nog steeds niets gehoord vanaf 4 januari dus al 4 maanden.

Is het normaal bij Odido dat er helemaal niet gecommuniceerd word naar de (klant) ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt,dat er op een forum berichten geplaatst moeten worden om achter je bestelling aan te gaan. 

Er is duidelijk gezegd dat je moet bellen met de onder aannemer Hanab

 

Het gaat er (duidelijk) om dat als ik geen bericht plaats op een zogenaamde communitie ik geen enkel fatsoenlijk bericht vanuit Odido zelf had gekregen.

Ook heb ik een bestelling bij Odido geplaatst  er staat bij het verkooppraatje (stap zorgeloos over) 

Wat ook vreemd is als ik nu de adres check doe is glasvezel niet beschikbaar? Super vreemd de glasvezel kabel ligt al 2 jaar in de grond. En mijn buren aan de overkant, en naast ons hebben ook al Odido glasvezel. En ik heb het op 4 januari bestelt! Hoe is dit mogelijk? 

Er gaat echt iets niet goed met Odidos, s werkzaamheden los van de incompetentie van de aannemer. 

De onderaannemer Is bijna niet te bereiken, beloven van alles maken afspraken die niet nagekomen worden.

Moet ik hier allemaal achteraan gaan? Streep dan dat "zorgeloos overstappen " maar weg op de website. 

 

 


Albert55
  • is King of Content
  • 102 reacties
  • 5 mei 2025

@Dune Odido moet wachten tot de lijn gereed gemeld is. Ze huren de lijn en zijn dus afhankelijk van degene die de glasvezel aanlegt. Zou toch proberen de onderaannemer te bereiken ze kunnen je de juiste informatie geven hierover.


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1463 reacties
  • 5 mei 2025

De onderaannemer Is bijna niet te bereiken, beloven van alles maken afspraken die niet nagekomen worden.

En Odido weet het dus ook niet. Dat ligt dan niet aan Odido.

Uiteraard slaat dat "zorgeloos overstappen" niet op jou. Maar verwacht je nu dat een bedrijf als Odido dat speciaal voor jou weg gaat halen (terwijl het bij 99% van de andere klanten wel klopt). Ze hebben de postcode al weggehaald... dus dan is (zorgeloos) overstappen voor jou sowieso niet meer aan de orde.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025
rvk01 schreef:

De onderaannemer Is bijna niet te bereiken, beloven van alles maken afspraken die niet nagekomen worden.

En Odido weet het dus ook niet. Dat ligt dan niet aan Odido.

Uiteraard slaat dat "zorgeloos overstappen" niet op jou. Maar verwacht je nu dat een bedrijf als Odido dat speciaal voor jou weg gaat halen (terwijl het bij 99% van de andere klanten wel klopt). Ze hebben de postcode al weggehaald... dus dan is (zorgeloos) overstappen voor jou sowieso niet meer aan de orde.

 

 

Ik verwacht helemaal niks meer, en dat zorgeloos overstappen wegstrepen is ook een uitlating he? En je zegt 99% lees even het subforum van bestelling tot installatie door. En kijk even op Google reviews en trust pilot nee ik ben zekers niet de enige waar niet naar gecommuniceerd word 

Nee Rvk01 ik verwacht niet dat ze dat voor mij gaan weghalen, wat ik had verwacht is dat er gecommuniceerd zou worden, als jij online iets besteld en het wordt niet geleverd verwacht je ook dat de verkoper contact met je opneemt. 

 

Als je dan na 4 maanden zelf contact moet opnemen en opeens erachter komt dat het niet meer beschikbaar is op je adres terwijl je het wel kon bestellen, klopt er iets niet. 

Als ik de check doe bij huisnummers bij buren die wel Odido hebben is het beschikbaar. Dus ik denk dat Odido nu aangeeft dat het niet beschikbaar is op een adres als de kabel wel in de straat licht maar  niet naar binnen is gebracht. Wat dus een aantal maanden geleden niet zo was vandaar dat er toen wel gewoon een bestelling gedaan kon worden. Dus nee de postcode is niet weggehaald anders zouden de buren naast mij ook geen Odido kunnen hebben. 

 

Ik dacht dat dit een "communitie" was om problemen op te lossen. Dus wie kan het verklaren eerst wel bestellen nu niet meer, en buren wel aangesloten en nu niet meer te bestellen. 

 


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 94 reacties
  • 5 mei 2025

Tldr

 

Je hebt niet gebeld zoals maanden geleden al is aangegeven en nu ben je verrast dat glasvezel niet beschikbaar is


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1463 reacties
  • 5 mei 2025

Wij op de community kunnen dit ook niet verklaren of oplossen. Er is al aangegeven wie dat wel zou kunnen. 

De ervaring leert wel dat Odido geen ster is in communicatie of (tijdig) reageren op topics hier. Maar daar heb jij verder niet zo veel aan.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025
MR_CHIP schreef:

Tldr

 

Je hebt niet gebeld zoals maanden geleden al is aangegeven en nu ben je verrast dat glasvezel niet beschikbaar is

 

Nee en als je nu "Too long but did read" Dan had je kunnen lezen dat er wel gecommuniceerd is geweest.

Of probeer je alleen het ventje uit te hangen,met je interessante berichten. Als je wat beter zou lezen, staat er dat ze moeilijk bereikbaar zijn, en hun afspraken niet nakomen. Wat dus betekent? Reageer dan niet als je niks te  onderbouwen hebt, zo voeg je niks toe en ben je een troll. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025
rvk01 schreef:

Wij op de community kunnen dit ook niet verklaren of oplossen. Er is al aangegeven wie dat wel zou kunnen. 

De ervaring leert wel dat Odido geen ster is in communicatie of (tijdig) reageren op topics hier. Maar daar heb jij verder niet zo veel aan.

 

Bedankt, ik wacht het wel af mischien dat de aannemer toch nog terugbeld voor een afspraak en dat het opgepakt word. Ik kom er nog wel op terug. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen